Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
sw503 Kraków | 2021-05-21 19:09:21 hej.
mam identyczną awarie vvti p1349 w rav4 1azfe zawor Oki czujnik walka Oki wariator Oki silnik bez nagarów łańcuch Oki ciśnienie oleju oki auto nie ma mocy na wyższych obrotach test aktywny negatywny test na krótko negatywny błąd wyskakuje przy spokojnej jeździe jak u poprzednika zastanawiam się nad zatkanym wałkiem bo magistrala olejowa ponoć była przedmuchiwana i jest oki tez mam już dość tego i zastanawiam się nad podmiana ECU bo innego pomyslu brak. Katowice - Kraków to 1 godzina wiec proszę o pomoc. |
sw503 Kraków | 2021-05-21 19:09:45 hej.
mam identyczną awarie vvti p1349 w rav4 1azfe zawor Oki czujnik walka Oki wariator Oki silnik bez nagarów łańcuch Oki ciśnienie oleju oki auto nie ma mocy na wyższych obrotach test aktywny negatywny test na krótko negatywny błąd wyskakuje przy spokojnej jeździe jak u poprzednika zastanawiam się nad zatkanym wałkiem bo magistrala olejowa ponoć była przedmuchiwana i jest oki tez mam już dość tego i zastanawiam się nad podmiana ECU bo innego pomyslu brak. Katowice - Kraków to 1 godzina wiec proszę o pomoc. |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2021-05-22 13:13:05
Taa jasne wszystko ok tylko auto zepsute. Napisz z czego wynika przekonanie ze ww elementy sa ok jak byly sprawdzane od kiedy problem zaistnial co wczesniej bylo robione I co znaczy test negatywny. Test vvti testerem Toyoty na zimnym na cieplym silnik gasnie lub szarpie po wlaczeniu testu?? Na krotko jak zasilisz ocv silnik gasnie lub jest jakajolwiek reakcja?? |
sw503 Kraków | 2021-05-22 19:54:37 wstępna diagnoza po wyeliminowaniu ocv i czujnika walka rozrzadu padła na stojący wariator .
po ściągnięciu dekla okazało się ze ktoś już próbował rozruszać wariator były na nim ślady jakby od klucza opaskowego do filtrów oleju. rozrząd został zdjęty i wymieniony wariator . łańcuch ślizgi napinacz powiedziano mi ze Oki bez śladów zużycia wszystko złożone i ustawione błąd pozostał. po skasowania pojawia się gdy silnik osiągnie tylko temperaturę roboczą systemu vvti wykonałem podmiany ocv i czujki walka rozrzadu. dalej bez zmiany. test na krótko na ciepłym silniku bez reakcji silnika. test aktywny vvti na niedogrzanym silniku tez bez reakcji silnika . w obu przypadkach słychać ocv ale bez żadnej zmiany . auto jeździ bez szarpania . wolne obroty schodzą poniżej 1000 prawidłowonie ,nie dlawi się . spore zużycie paliwa + 2 litry auto jest zamulone i mało elastyczne. mam druga rav4 1azfe po lift i jeździ zdecydowanie lepiej niż moja mimo przebiegu x2 . |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2021-05-22 22:46:18
Teraz zapytaj majstra co variator przekladal czy go zablokowal zanim go przykrecil do walka czy po przykreceniu do walka to jest kluczowe. Czy po przykreceniu do walka dalo sie nim ruszyc. Lub czy sprawdzil podajac powietrze pod cisnieniem czy sie rozblokowuje i rusza. Jezeli nie a prawdopodobnie napewno. To trzeba wyjac walek odkrecic variator rozblokowac przykrecic do walka i nim pokrecic az sie zablokuje. Mozna tez dmuchnac czy sie rozblokuje ponownie. Wtedy jest dopiero prawidlowo zamontowany do walka rozrzadu. Jest to trudne ale niestety konieczne. |
sw503 Kraków | 2021-05-23 07:57:10 droga eliminacji usterki jest niby poprawna . tylko czemu identyczny objaw był na starym wariatorze mimo jego poprawnego stany i na tym nowym tez . gość zakładający wariator robi przede wszystkim toyoty wiec nie zakładałem błędu montażu i zaczynam myśleć o innych rzeczach jak łańcuch czy napinacz lub ECU.
sprawa kiepska bo przy takiej mocy i spalaniu omijam jazdę tym autem i stoi ... mechabik próbuje zwalić winę na łańcuch nie na swoje możliwe błędy. czy ECU z polifta ruszy na przedlift silniku z racji innych katalizatorów? |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2021-05-23 15:23:14
No wlasnie niepoprawna jest. Skoro podajesz plusa na ocv i on jest sprawny a brak jakiejkolwiek reakcji To albo wariator zablokowany albo nie dostaje oleju bo cisnienie za slabe lub np brak panewki w niektorych glowicach kiedy mechanicy nie przelozyli wszystkiego. Znasz historie tego auta co bylo robione wczesniej?? I kiedy ostatnio to dzialalo??? Jak lancuch jest naciagniety to vvti dziala tylko blad wywala jest reakcja czyli silnik po podaniu 12v na ocv ma zgasnac lub przynajmniej zaczac sie krztusic. [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2021-05-23 15:25:10 ] |
sw503 Kraków | 2021-05-23 15:40:07 ciśnienie mierzyłem na czujnika oleju jest 2.7 na wolnych do 5.3 przy 3tys.
historia nieznana . górna panewka z otworen była bo ją pamiętam. na dolną nie zwróciłem uwagi. czy wałek jest drozny to nie wiem ... na koniec tego tygodnia ma być ponownie wszystko rozebrane . jeżeli nie to będę szukał kogoś kto to rozbierze lecz chętnych w krakowie na taką zagadkę brak bo ludziska nie znają silników na pamięć... i bajki mi opowiadają |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2021-05-23 19:32:11
Znaczy kupiles go z tym problemem??? |
sw503 Kraków | 2021-05-23 22:07:31 kupiony był z p1349 który po skasowaniu przez pół roku pojawiał się może raz na 1000km teraz stało się to nagminne więdz nowy wariator i powtórka z rozrywki.
juz miesiąc po zakupie zorientowałem się ze brak mu momentu w porównaniu to drugiej 1azfe która mam od dawna |