ToyotaYarisI 02r.D4D1.4Wyłącza się w czasie jazdy brak mocy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich,

Problem pojawił się 2 lata temu w czasie jazdy wyłączył się silnik i auto zgasło zapalił się Chek ( błąd,silniczek pomarańczowy).Przed wyłączeniem usłyszałem strzał jak by kamień udeżył w maskę.

Zatrzymałem sie na poboczu i próbowałem odpalić udało sie po 10 minutach, po odpaleniu chek poświecił chwilkę i zgasł po chwili.

Auto straciło moc i co jakiś czas na co 4 miesiące miałem taką przygodę.

Byłem u wielu mechaników którzy wymyślali mi różne rzeczy:
wtryski (4500zł)
turbina (1800zł)
i inne..

Wtryski sprawdziłem i są ok turbiny nie sptrawdzałem

Ostatnie dwa dni były najgorsze wyłączał się coraz częściej i miałem jechać na sprawdzenie turbiny ale nie dojechałem.

Auto straciło kompletnie moc proszę Was napiszcie mi czy to może być zawór EGR ? bo poczytałem trochę o tym i wszystko wskazuje że tak.
Pozdrawiam
dzięki
  
 
Cytat:
2015-04-29 18:25:11, malas22 pisze:
Witam wszystkich, Problem pojawił się 2 lata temu w czasie jazdy wyłączył się silnik i auto zgasło zapalił się Chek ( błąd,silniczek pomarańczowy).Przed wyłączeniem usłyszałem strzał jak by kamień udeżył w maskę. Zatrzymałem sie na poboczu i próbowałem odpalić udało sie po 10 minutach, po odpaleniu chek poświecił chwilkę i zgasł po chwili. Auto straciło moc i co jakiś czas na co 4 miesiące miałem taką przygodę. Byłem u wielu mechaników którzy wymyślali mi różne rzeczy: wtryski (4500zł) turbina (1800zł) i inne.. Wtryski sprawdziłem i są ok turbiny nie sptrawdzałem Ostatnie dwa dni były najgorsze wyłączał się coraz częściej i miałem jechać na sprawdzenie turbiny ale nie dojechałem. Auto straciło kompletnie moc proszę Was napiszcie mi czy to może być zawór EGR ? bo poczytałem trochę o tym i wszystko wskazuje że tak. Pozdrawiam dzięki

Po p[ierwsze jaki kod bledu
  
 
Witam, przepraszam że tak późno odpisuje.

Jaki błąd to nie wiem bo gość który chciał mnie nacjągnąć na 4500 zł nie powiedział a ja byłem na tyle wk.... że nie zapytałem. ale jest lepiej

Poczytałem trochę i wyczyściłem filtr egr był zabity smolistym gównem i poprawa jest 70% auto nie gasnie ale ma jeszcze jeden problem kiedy jest już w obrotach ok 3000 to dziwnie klekocze tak jakby zawory ale to nie jest głośne poprostu trzeba mieć ucho aby to usłyszć coś podobnego do mercedesa 124 disla jak odpali na zimno.

poniżej zgjęcia togo co wyczyściłem

powiedzcie mi czy te przyrząd za 399zł TESTER DIAGNOSTYCZNY NT301 na alleg.... jest warto kupić czy też to chińska zabawka

szkoda że Katowice daleko bo bym podjechał z chęcią do pożądnego fachowca.

ale w dzisiejszych czasach jest ten plus że można porozmawiać na mądrych forach.

Pozdrawiam i czekam na odp.



Cytat:
2015-05-02 12:44:40, Bigelektron pisze:
Po p[ierwsze jaki kod bledu

  
 
To dobrze ze to wyczyscilec mam nadzieje ze korpus przepustnicy wyskrobales dokładnie i ten maly kanal ma teraz polaczenie z tym dużym- idzie w korpusie i skreca pod katem prostym dlatego ważne żeby go dobrze wyskrobać i sprawdzić drutem ze jest drożny.To ma wpływ na falowanie obrotow na biegu jalowym ale niestety nie jest przyczyna gasniecia auta.
Co do klekotania to jeżeli na np. 3-4 biegu polozysz gaz w podloge przyspieszajac od 1500 -4000 to jeżeli klekot pojawia się od okolo
2500 do 3500 i milknie podczas trzymania caly czas gazu w podłodze to powodem sa wtryski które poza tym dzwiekiem będą ok na korekcjach mogą tez nie kopcic i moc będzie ok ale wtryski sa pozapychane i nie rozpylają pilotow- wtrysk pilotażowy w mikrosekundach stad twarda praca przy pelnej dawce.

Co do okresowego gasniecia to tez można to zdiagnozować i naprawić za gora 1500zl albo i taniej zależy od ceny części używanych i nowych.
Co do odleglosci to z Poznania Belchatowa Tarnowa Krakowa i Białego stoku mam najwięcej klientów a z Wrocka podobno jedzie się szybko autostrada.


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2015-05-09 13:27:20 ]
  
 
jeśli chodzi o to czyszczenie to wyczyściłem ok ale znowu problem jak jadę na rondzie to po zjeździe redukuje na bieg 2 i w okolicy 2,5 tys mam odpływ totalny brak mocy i jak przejdzie 2,5 powoli to idzie dalej oczywiście bez rewelacji . Bardzo chętnie bym Tobie go odprowadził ale mam nagrane auto we wrzesniu.

A jeśli chodzi o czyszczenie to po wykręceniu zaworu tam w bloku też trzeba wyczyścić ?

i co powiesz na to jak bym zaślepił taka jak to inni robią? czy to ma sens?

dzięki z góry za odpowiedzi bo są bardzo cenne

Pozdrawiam,
  
 
Cytat:
2015-05-11 19:48:08, malas22 pisze:
jeśli chodzi o to czyszczenie to wyczyściłem ok ale znowu problem jak jadę na rondzie to po zjeździe redukuje na bieg 2 i w okolicy 2,5 tys mam odpływ totalny brak mocy i jak przejdzie 2,5 powoli to idzie dalej oczywiście bez rewelacji . Bardzo chętnie bym Tobie go odprowadził ale mam nagrane auto we wrzesniu. A jeśli chodzi o czyszczenie to po wykręceniu zaworu tam w bloku też trzeba wyczyścić ? i co powiesz na to jak bym zaślepił taka jak to inni robią? czy to ma sens? dzięki z góry za odpowiedzi bo są bardzo cenne Pozdrawiam,

W bloku nie trzeba ale zawor wnafcie trzeba rozruszac podcisnieniem i spr czy nie podcieka na przylgni grzybka.Zawor ma byc szczelny i ma sie nie blokowac na prowadnicy wtedy dziala ok ,a zaslepianie jest bez sensu bo pierniczy cala logike dzialania kompa i w efekcie nie idzie pelna moca.Przeplywomierz tez musi byc czysty to jest punkt odniesienia dla komputera odnosnie polozenia zaworu.