Ptevia 2.0 d4d 2002r Hałas zsilnika przy dodawaniu gazu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam forumowiczów. Mam problem ze swoją previą 2,0 d4d, 116km 2002rok, 340000km.Samochód dobrze odpala, równo pracuje na wolnych obrotach,nie dymi, ale podczas jazdy, powyżej około 2000obrotów zaczyna głośno dudnić. Im wyższe obroty tym głośniej. Szczególnie głośno słychać jak puszczam gaz i gwałtownie go dodaję. Jak wciskam sprzęgło to odrobinę ciszej hałasuje. Dudnienie wydaje się ściśle związane z obrotami silnika i obciążeniem. Poradźcie jak znaleźć przyczynę
  
 
Cytat:
2015-05-13 00:39:03, ryba012 pisze:
Witam forumowiczów. Mam problem ze swoją previą 2,0 d4d, 116km 2002rok, 340000km.Samochód dobrze odpala, równo pracuje na wolnych obrotach,nie dymi, ale podczas jazdy, powyżej około 2000obrotów zaczyna głośno dudnić. Im wyższe obroty tym głośniej. Szczególnie głośno słychać jak puszczam gaz i gwałtownie go dodaję. Jak wciskam sprzęgło to odrobinę ciszej hałasuje. Dudnienie wydaje się ściśle związane z obrotami silnika i obciążeniem. Poradźcie jak znaleźć przyczynę

A tylko halasuje czy tez wibruje?
  
 
Dzięki za odpowiedź. Oprócz dudnienia wyczuwam też lekkie drżenie. Wymieniłem sprzęgło bo tłumiki drgań były zużyte, turbinę też wymieniłem bo miała wzdłużny luz na wirniku, wtryski zostały sprawdzone i po złożeniu i odpaleniu dalej hałasuje. Nie wiem co jeszcze mogę sprawdzić. Proszę o radę bo ręce mi już opadają.
  
 
Cytat:
2015-06-14 17:14:49, ryba012 pisze:
Dzięki za odpowiedź. Oprócz dudnienia wyczuwam też lekkie drżenie. Wymieniłem sprzęgło bo tłumiki drgań były zużyte, turbinę też wymieniłem bo miała wzdłużny luz na wirniku, wtryski zostały sprawdzone i po złożeniu i odpaleniu dalej hałasuje. Nie wiem co jeszcze mogę sprawdzić. Proszę o radę bo ręce mi już opadają.


Sprawdz czy ktoś wcześniej nie wymienil silnika na taki bez walkow wyrownowazajacych z Avensisa wtedy wlasnie dudni i wibruje.Wyznacznikiem jest czujnik polozenia walu korbowego w Prewii jest patrząc od przodu auta wtyczka przy kole zamachowym z boku bloku silnika tak mniej więcej w polowie wysokości.natomiast jeżeli będzie taka duza plaska wtyka przy kole pasowym tzn ze to nie silnik z Prewii.
  
 
Silnik jest oryginalny. Przejechałem na nim 120000km i było ok. Najgorzej że nie mogę ustalić przyczyny a w znaczne koszty już wszedłem. Mam drugi komplet takich wałków wyrównujących i porównywałem z tym z mojego silnika i nie zauważyłem różnicy między nimi, ani śladów zużycia. podejrzewać zaczynam panewkę