Wymiana turbo w punto GT

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. mam pare pytan odnosnie turbo. Jesli chodzi o turbosprezarki to jestem zielony. Wymieniam koledze turbine w punto czysto hobbystycznie.
Nie wiem czy dobrze podlaczylem wszystkie podcisnienia i wezyki. Na 99% tak, bo sobie niektóre zaznaczylem i zrobilem foto z góry. Ale mam watpliwosci co od wezyka co idzie od turbiny (zaraz przy wyjsciu na cooler) i wezyk od gruszki. Patrzylem jakis film na YT(jak dziala turbosprezarka) to niby ten wezyk od turbiny idzie do gruszki. Ale według mnie to ten wezyk od turbiny idzie do jakiegos czujnika na podszybiu(ma z jednej strony 2 albo 3 wyjscia na wezyki juz nie pamietam i kostke , a od drugiej strony wychodzi wezyk i z tego co widzialem do idze do dolotu)tam wlasnie podlaczylem ten wezyk od turbiny i z tego samegoo wychodzi wezyk do tej gruszki. tak ja podlaczylem, dobrze? wydaje mi sie ze tak bylo.
teraz wskaznik turbo, czy na biegu jalowym wciskajac gaz wskaznik powinien cos pokazywac??u mnie lezy (nie jezdzilem jeszcze)
Na wskazniku cisnienia oleju po zapaleniu auta pokazuje tak z polowe, jak sie dodaje gazu to dobre 3/4 sie kreci, skale ma do 3, to dobrze?
I szczerze mowiac nie slychac tej turbiny. wiem ze nie mam blow-offa ale chyba cos tam powinno byc slychac?

A tak wogole to kopci...

Nawet sie nie przejechalem tym autem nie wiem jak to chodzilo i jak sie wkrecal. nie mam pojecia czy jest lepiej czy gorzej
troche przydkich slow wypowiedzialem przy wymianie tego turba. bez kanalu na lewarku, tam w punto naprawde malo miejsca ehhh w fordzie jakos to wszystko lzej idzie ;p

Mialem dzisiaj jazde probna zrobic ale sie okazalo ze cieknie waz co idze do turbiny z plynem chlodniczym. no i to kopcenie i ten wskaznik. wyrabalem kolektor ssacy wymienilem waz ale nie skladalem. mowie zapytam Was o rade
pozdrawiam troche to chaotycznie napisalem, przepraszam
  
 
wężyk raczej do gruszki i dopiero kiedy będziesz jechał to turbo zacznie działać, wcześnie dźwignia nie otworzy klapek.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
a dales oleju na "lozyska" w turbinie przed pierwszym odpaleniem ? Ewentualnie czy kreciles silnikiem troche bez odpalania go ? To wystarcza aby posmarowało turbo przed pierwszym odpaleniem. zmieniles olej przed odpaleniem ? sprawdziles i ewentualnie wyczysciles dolot z oleju i innych smieci ? IC jest suchy, szczelny i czysty ? Do turbo trzeba podchodzic z odpowiednim przygotowaniem,bo potem sie okaze ze w niedlugim czasie turbina znow sie rozleci a gwarancji na pewno nie uznaja.


[ wiadomość edytowana przez: wiesiu666 dnia 2015-07-07 15:13:35 ]
  
 
wiesiu dobrze pisze,trzeba uwazac na suchy start. najlepiej odepnij splyw oleju z turbo i krec rozreusznikiem na odpietych wtryskach, po 10-15sec powinien sie wylac olej ze splywu i wtedy dopierop mozna odpalic. jesli chodzi o podcisnienia, to ten z gruszki i sprzed turbo ida do n75 (czujniuk sterowania cisnieniem doladowania) lub MBC albo EBC, ma 2 wejscia na wezyki i jedno wyjscie. w te dwa wejscia od gruszki i sprzedturbo a ten co zostaje to na wyjscie idzie chyba gdzies w kolektor dolotowy albo w blow offa juz nie pamietam ale jakzle podepniesz to nie bedzie ladowania albo tylko polowa.
wujek gogole prawde ci powie, ja pisalem z glwy tak jak robilem u siebie niedawno w fiacie coupe 20vt i funga ze az milo. czujnik podcisnienia co masz w aucie ja mam wpiety w przewod ktory wychodzi sprzed turbo i wskaznik dziala.
najpierw poczytaj o zasadzie działania turbo a pozniej dzialaj bo wiecej mozna szkod niz pozytku zrobic czasami
  
 
wiesiu szczerze mowiac to nie:. Wiem tylko, ze to drugie turbo to nie jest po regeneracji. Kolega mial wczesniej tez GTka, bude wywalil na zlom, a silnik zostal. I turbo jest z tamtego silnika.
Tak to jest jak sie nie zna... :/ Mowil zeby tylko wymienic turbo to wymienilem. Plynem swiezym zalalem.
Jezdzic nie jezdzilem, butowac nie butowalem mam nadzieje, ze nie narobilem wielkich szkod i olej zdarzyl sie rozprowadzic. Jesli chodzi o olej w ukladzie dolotowym to wlasnie dziwne. Bo stare turbo wogole nie bylo ulane i suche, ale dolot zaraz przy przepustnicy wilgny i ten waz co idzie od filtra do turbo tez wilgny.

Wymienilem mu turbo,bo mu odcinalo przy ilus tam. wymienil pompe paliwa, swiece, kable i nic nie dalo. i chcial zebym mu turbo przelozyl. Mysle, ze turbina bogu ducha winna...
Skoro ten wezyk ma isc do gruszki to skad ten wskaznik wie ile pompuje?


[ wiadomość edytowana przez: ZieleTDH dnia 2015-07-07 15:32:10 ]
  
 
Na suchy start w przypadku turbo trzeba uważać tylko w przypadku nowych, "świeżych" turbin po regeneracji. Każde używane turbo nigdy nie jest w pełni suche. W przypadku wszystkich używanych turbin jakie instalowałem, nigdy nie zwracałem na to uwagi, i jakoś wszystkie turbiny żyją i mają się dobrze.

Co do N75, i wężyka do turbo, to warto by było się upewnić czy faktycznie to N75 tam jest, a nie jest to przypadkiem inny układ, np. czujnik ciśnienia doładowania.

Odcinanie doładowania po ilus-tam rpm bardziej mi pasuje do uszkodzonej gruszki wastegate, albo walniętego czujnika doładowania, albo jeszcze innych przyczyn.
Walnięte turbo to zwykle głośna praca, luzy osiowe na wirniku + duży spust oleju po stronie doładowania, zbyt duże luzy promieniowe (chociaż zdarzają się opinie że nie powinno być żadnych luzów promieniowych).

[ wiadomość edytowana przez: jaszczurtd dnia 2015-07-07 18:44:31 ]
  
 
faktycznie wujek google wszystko ma "schemat" ogolnie ciekawa stronka.
Patrze na ten schemat i tak wlasnie podlaczylem. na schemacie ma oznaczenie 4 (elektrozawór trójdrożny). tylko nie kojarze tej 5ki, albo w realu to troche inaczej wyglada...
Z 4ki powina jeszcze wychodzic kostka 2 piny



[ wiadomość edytowana przez: ZieleTDH dnia 2015-07-07 18:57:34 ]

[ wiadomość edytowana przez: ZieleTDH dnia 2015-07-07 18:59:21 ]