Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2015-12-15 06:44:08 50 tys? Nie wierzę. Nie ma takiej możliwości. Co do silnika. Nie ma co, rozbieraj, rób remont. Rozrząd i to co on narobił, w sumie normalna, dosyć częstą sytuacja. Ktoś, kto nie dba, to tak ma. Można z tym jeździć. Kupuj części albo firmowe, albo autovaz. Żadnej Chiny. Nie oszczędzaj na remoncie, bo zapłacisz podwójnie.
----------------- АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим [ wiadomość edytowana przez: SzokoLada dnia 2016-02-20 18:44:22 ] |
glod ŁADZIARZ 2104/05 Katowice | 2015-12-15 10:44:14 Rób kompletny remont. Góra to tylko czasowe rozwiązanie. Bez sensu grzebać X razy.
Jak masz możliwość rozbierz sam, zawsze to zaoszczędzone pieniążki. Ja robiłem w tym roku całość - u szlifierza za same operacje szlifowania bloku, wału korbowego, remont głowicy zostawiłem ok. 800zł - bez wyważania wału Reszta to już części - nie wolno oszczędzać na nich. Kupno używanego silnika to los na loterii - nie wiesz na co trafisz a i tak skończy się remontem. Chyba ze kupisz go dosłownie za grosze i będziesz go robić na boku. [ wiadomość edytowana przez: glod dnia 2015-12-15 10:44:38 ] |
Leszek_Gdynia (S) Przyjaciel LKP była LADA 21072 '88 Gdynia | 2015-12-15 10:52:51 Ja bym ryzykował i robił samą górę, ale ja się nie znam Przemawia przeze mnie osobiste doświadczenie. |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2015-12-15 11:40:57 Sam tego nie robisz, więc płacisz mechanikowi. 2 razy za robotę przy silniku płacić nie warto. Rozbieraj dół, sprawdź wał, tłoki, cylindry. Jeżeli się nadają do eksploatacji, to zrób mały remont, czyli panewki, pierścienie. Głowice, to musisz zrobić i tak. Olej, a właściwie to coś, co go przypomina, zrobiło niezły bajzel w środku. Więc stąd i te 10atm.
A co do osiągów, to i na zużytym silniku lada pojedzie 160 km/h, tylko benzyny zuzyje sporo więcej. A nie tego chyba oczekujesz po remoncie. Weź książkę napraw, tam nawet jest napisane ile ma palić silnik, a jeżeli pali więcej, to oznacza zużyty silnik. Taki mniej więcej cytat z książki. ----------------- АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим |
politolog16 Warszawa | 2015-12-15 13:28:28 Przekonaliście mnie, robię dla siebie więc lepiej powoli, a od razu na 100% niż potem wracać.
|
politolog16 Warszawa | 2015-12-15 21:03:15 Staram się dokształcić, żeby zrobić ten remont jak najlepiej. Szperam po rosyjskim internecie i jednego nie mogę złapać. O co chodzi z tym, żeby po remoncie założyć regulowaną zębatkę wałka rozrządu? Po rosyjsku to jest регулируемая звездочка. Że to zębatka wałka rozrządu domyślam się z kontekstu.
Ktoś pomoże? Mowa jest o tym np. tutaj od 48:20. remont |
A13 SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Warszawa | 2015-12-15 21:59:17 Rozrząd normalna sprawa, ślizgacz się urwał i łańcuch troszkę wytarł. Nie jest najgorzej i nie widzę problemu. Dobrze jest ten ślizgacz kupić firmowy, bo się łamią. Pomaga, gdy się regularnie napina rozrząd (np raz na rok). Czasami połamany ślizgacz leży w misce latami i też nie przeszkadza.
Głowice zrobić nie problem (kiedyś na Krasnobrodzkiej robili regeneracje za 200 zł), ale zrobienie dołu jest już czasochłonne. W zasadzie nigdy dołu nie robiłem, tylko głowice. Czyżbym miał farta? - a może dół nie zużywa się tak szybko. Jak kiedyś błękitna łada cię wyprzedzi na światłach, to ja - nikomu nie odpuszczam - pozdrawiam A13 |
fragles94 Łada 2106 1500s Wrocław | 2015-12-15 23:18:56
Nie prawda, u mnie przy 12atm było max 140 |
morphio ŁADZIARZ VAZ 2107 148kM Opole | 2015-12-16 01:13:00
bo to u ciebie w moich dziewczynach brakuje biegów |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2015-12-16 06:56:46
No to szukaj usterki. Przy 12atm leci 180. ----------------- АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим |
politolog16 Warszawa | 2015-12-16 10:23:00 Wy mi lepiej powiedzcie o co chodzi z tą regulowaną zębatką wałka rozrządu
Czy warto ją zakładać i czy gdzieś ją w Polsce kupię? I właściwie dlaczego oryginalna, nieregulowana zębatka nie pozwala dobrze ustawić rozrządu względem wału korbowego? Na forum nie mogę znaleźć, ale ta wyszukiwarka jest dość marna więc może ktoś po prostu linkiem podratuje... |
glod ŁADZIARZ 2104/05 Katowice | 2015-12-16 12:14:27 Święte słowa Szokolady
Popatrz na dział techniczny klik Ten kto założył wątek (Bartek) pomaga nam w zdobywaniu róźnych części z Rosji. Zapytaj go o regulowane koło rozrządu to się dowiesz [ |
politolog16 Warszawa | 2015-12-17 16:00:58 Muszę niestety poszukać głowicy, bo zupełnie nie opłaca mi się regeneracja tej co mam. Czy głowica z oznaczeniem 2105 będzie pasować do mojego silnika z oznaczeniem 2103? Silnik się zgadza - 1,5. Na chłopski rozum nie powinna pasować, ale już się zorientowałem, że sporo części pasuje do kilku modeli |
blazi88 Krobia | 2015-12-17 16:22:06 A nie łatwiej byłoby znaleźć cały silnik? |
politolog16 Warszawa | 2015-12-17 16:37:16 To drugi wariant. Kupić silnik, rozebrać z tego co się przyda, zdjąć głowicę, a resztę oddać na złom Ale ta głowica o którą pytam jest po regeneracji więc to pewniejsza za opcja. |
andrzej_krakow (S) MEGA ŁADZIARZ Złom 2105 aktualnie Warszawa | 2015-12-17 20:37:55
Nie będzie - głowica z oznaczeniem 2105 pasuje tylko do silnika 2105 czyli do 1300 na pasku. |
politolog16 Warszawa | 2015-12-17 21:50:47 Dzięki Andrzeju.
Chyba muszę zmienić koncepcję. Słabo wygląda ten mój silnik Wal korbowy też do szlifu, głowicy trzeba szukać nowej... Same szlify i części dobrej jakości wyniosłyby 2,4 tys. Do tego robota mechanika. Chyba poszukam używanego silnika, np. z gwarancją rozruchową. Ryzyko jest oczywiście, ale 3 tysiące w sam silnik na teraz nie mogę wpakować. Ewentualnie kupię jakąś zgniliznę na części, ale z silnikiem, który można obejrzeć w akcji. Wyjmę co się nada, a resztę oddam na złom. Może ktoś zna źródło gdzie mogę dostać w miarę sprawdzony silnik? |