Yaris I obroty silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Mam problem z obrotami silnika (yaris 1,0 99r. 242kkm), tzn. po całkowitym zatrzymaniu samochodu rosną do ok. 1500-1700obr/min i po chwili dopiero spadają do prawidłowych. Ta chwila to parę sekund do kilkunastu sekund, objaw bardzo denerwujący. Próbowałem coś zrobić ale bez efektów, przepływomierz powietrza wyczyszczony, zawór obejściowy przepustnicy również, linka gazu bez oporów, powraca do pozycji zero, filtr powietrza ok., brak wyświetlania kodu błędu.
Bardzo proszę o pomoc, może ktoś miał podobny objaw i go usunął

pozdrawiam
  
 
Cytat:
2016-02-03 09:34:32, bloktech pisze:
Witam Mam problem z obrotami silnika (yaris 1,0 99r. 242kkm), tzn. po całkowitym zatrzymaniu samochodu rosną do ok. 1500-1700obr/min i po chwili dopiero spadają do prawidłowych. Ta chwila to parę sekund do kilkunastu sekund, objaw bardzo denerwujący. Próbowałem coś zrobić ale bez efektów, przepływomierz powietrza wyczyszczony, zawór obejściowy przepustnicy również, linka gazu bez oporów, powraca do pozycji zero, filtr powietrza ok., brak wyświetlania kodu błędu. Bardzo proszę o pomoc, może ktoś miał podobny objaw i go usunął pozdrawiam

A gazior jest ??
  
 
Auto bez gazu, poza tym jedzie bardzo porządnie i pali niewiele
  
 
czy naprawdę nikt nie ma pomysłu na rozwiązanie problemu?
  
 
Cytat:
2016-02-23 09:25:48, bloktech pisze:
czy naprawdę nikt nie ma pomysłu na rozwiązanie problemu?


Problem jest prawdopodobnie w zacinajacym sie zaworze isc w zespole przepustnicy lub uszkodzone uzwojenie isc lub czujnik temperatury lub instalacja.
Usterka nie jest typowa wiec szkoda czasu na roztrzasanie bo pewnie sam tego nie namierzysz.Trzeba na poczatek zapiac tester i zobaczyc co sie dzieje w momencie wystapienia objawu.Jezeli nic nie bedzie widac to szukanie na piechote.
  
 
Dziękuję za odpowiedź
Zawór isc moim zdaniem się nie zacina, po zdemontowaniu z auta kręcił się na łożysku bez większych oporów, uzwojenie miało przejście. Czy pisząc czujnik temperatury masz na myśli ten w przepływomierzu powietrza? jego tylko wyczyściłem, żadnych pomiarów nie robiłem.
pozdrawiam
  
 
Cytat:
2016-02-25 09:46:57, bloktech pisze:
Dziękuję za odpowiedź Zawór isc moim zdaniem się nie zacina, po zdemontowaniu z auta kręcił się na łożysku bez większych oporów, uzwojenie miało przejście. Czy pisząc czujnik temperatury masz na myśli ten w przepływomierzu powietrza? jego tylko wyczyściłem, żadnych pomiarów nie robiłem. pozdrawiam


No wlasnie w tym problem ze ma sie krecic bez jakichkolwiek oporow.jak nim pokrecisz w palcach to ma wykonac sam jeszcze pare obrotow.
Czujnik temp cieczy chlodzacej mam na mysli ...Przeplywomierz jakkolwiek zle go wyczysciles nie spowoduje takich problemow ,raczej typowo silnik nie wkrecalby sie dobrze na obroty.
Co do uzwojenia ISC to pomiary nic nie wykaza jak mierzylem dobry i taki na ktorym obroty rosly samoczynnie do 3000 to nie bylo roznicy na opoprnosci Tam sa dwa uzwojenia w jednym tylko podmiana na sprawne eliminuje.