Jak ściągnąć koło zębate wału - silnik zetec.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Wymieniam rozrząd, no i muszę wymienić też uszczelniacz wału. Z kołem pasowym wału poradziłem sobie bez problemu. Lecz pod nim jest koło zębate co pasek rozrządu po nim chodzi. I za chiny nie mogę tego koła ściągnąć. ściągaczem nie mogę dojść bo jest za mała szczelina za tym kołem... śrubokrętem próbowałem podważyć ale ani drgnie... Ma ktoś jakiś pomysł co z tym zrobić?
  
 
Ja tam zawsze ściągałem gołymi łapami bez specjalnego problemu, ale skoro nie da rady to poszukałbym takiego ściągacza, którym uda się chwycić koło.
  
 
Można też spróbować delikatnie oklupać młoteczkiem. Na wale jest pewnie klinek?
  
 
tak jest klin i zarówno te koło zębate jak i koło które napędza alternator itp. jest na klinie. Te koło co napędza alternator itp. zeszło gołymi rękoma. Te zębate próbowałem podważać śrubokrętem i nawet pukać w ten śrubokręt młotkiem i nic... ani drgnie...
  
 
No to zostaje Ci jeszcze palnik
  
 
pod kołem zębatym masz jeszcze taki talerzyk blaszany, cos na wzór dużej grubej podkładki, to właśnie między ten talerzyk a koło zębate musisz włożyć śrubokręt i podważyć, możesz opukać młotkiem od frontu żeby się odkleiło od tego talerzyka.
  
 
W moim przypadku pomogło podlewanie płynem hamulcowym ze szczykawki i zostawienie na jakis czas ,bo koło pasowe nie chciało zejsc ani normalnie ani z mlotka także ,po tej zabawie i tak było do wymiany ,potem już ręką wszystko szło po lekim obruszaniu ,na takie zabawy polecam teflonowy młotek nie uszkodzi ci niczego ,a blaszkę jak skaleczysz zawsze idzie wyklepac czy leko pilnikiem albo liskownicą wyrównać

[ wiadomość edytowana przez: blady84 dnia 2016-03-12 08:09:04 ]
  
 
Ok dzięki za info. No u mnie właśnie ta blaszka pod nim ("podkładka") się rusza... No nic spróbuje oklepać młotkiem i wtedy zobaczę. Popsikałem jeszcze wd40 to wszystko, może teraz lżej pójdzie. Dziękować wszystkim za podpowiedzi