Duże spalanie 1.6 v16

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, odziedziczyłem Fordzika po mamie, z tego co wiem to dużo pali.
Dodam, że przy zegarach wskaźnik temperatury leży poza skalą na zimnym. Co mam sprawdzić w kolejności, gdzie kupić części i czy da się to zrobić samemu, czy potrzebna będzie pomoc mechanika. Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi.
  
 
A ciepło leci z nawiewów?
Co to znaczy duże spalanie wg Ciebie? 8-11l/100 km w cyklu mieszanym to raczej norma dla tych silników
  
 
Z 10-12 w mieście, czytałem ze to moze być sonda lambda lub cos z miernikiem temperatury. Żadne ciepło nie leci z wywiewów
  
 
resetowałeś kompa?. zacznij od tego.
  
 
Cytat:
2016-04-16 20:05:55, Venom_4x4 pisze:
resetowałeś kompa?. zacznij od tego.


Po co miałby to zrobić? Zerowa mapa jest raczej dosyć bogata. Z resztą samoadaptacja działa cały czas na bieżąco, a nie tylko po resecie.
  
 
może masz padnięty termostat, jeżeli długo nie dmucha ciepłem w aucie to tak może być. Można to zrobić samemu, nie jest to trudne.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
Cytat:
2016-04-16 21:30:34, darek4488 pisze:
Po co miałby to zrobić? Zerowa mapa jest raczej dosyć bogata. Z resztą samoadaptacja działa cały czas na bieżąco, a nie tylko po resecie.


Otóż nie działa "na bieżąco". To escort.
Jeżeli instrukcja podaje procedurę adaptacyjną to znaczy ze się sam nie zaadaptuje prawidłowo. "zerowa" mapa nie jest ani bogata ani chuda. wszystko zależy jak przeprowadzisz adaptację.
Osobiście sprawdzałem.
Jest różnica zarówno w mocy jak i spalaniu w zależności od adaptacji. Na zimnym silniku wyjdzie ci inaczej niż na ciepłym. Jeżeli adaptowałeś auto na ciepłym silniku bez zapalonych świateł to potem było ciut za ubogo. jeżeli odpalisz wszystko co się da w aucie (halo, długie, nawiew grzanie szyb itd) to potem zalewa.

Poza tym reset nie zaszkodzi.
  
 
co nie zmienia ,że 1,6 pali więcej od 1,8 i 2,0 razem wziętych
Przerabialiśmy ten temat ze znajomym i mój pierwotny 1,8 mniej pił niż jego 1,6.Jedyne co Cię ratuję to swap co prawda spalanie się nie zmieni ,ale będzie jechał
  
 
Bardzo ogólne gadanie "dużo pali"
Co jest niepokojącego w pracy silnika, nic nie piszesz o objawach.
Moze na 4 kapciach jeździsz albo każdy bieg do odcinki - takie zgaduj spamuj zgadula.
  
 
Cytat:
2016-04-16 23:25:28, tomex3 pisze:
co nie zmienia ,że 1,6 pali więcej od 1,8 i 2,0 razem wziętych Przerabialiśmy ten temat ze znajomym i mój pierwotny 1,8 mniej pił niż jego 1,6.Jedyne co Cię ratuję to swap co prawda spalanie się nie zmieni ,ale będzie jechał



I tu sie nie zgodzę.
Zanim zrobiłem swapa na RQB miałem taki silnik. 1.6 16v i na baku spokojnie robiłem 600km. Przy RQB po 400km trzeba myślec o tankowaniu.
Kazdy silnik traktuje tak samo. Czy to moje czy nie moje. Zawsze zagrzeje. Nie gaszę zaraz po zatrzymaniu czy pałowaniu.

Znajomy któremu robiłem swapa. Z 1.6 na RQB. Tez odczuł roznice w spalaniu. Na korzyść RQB (wiecej żre ;D) ktory wiecu pali (porównywalnie do rsa).

Mówię tu ciagle o normalnej jeździe. Nie pałowaniu przez cała zawartość baku.