Panowie, taka kwestia.. (odrazu zaznaczam ze to nie o mojr auto chodzi). W zetec-e 2.0 poszla panewka. Czy nie szlo by wrzucic do niego calego walu z korbami ze starego silvertopa 1.8? Tloki z blacka wejda na korby z silvera? No i da rade to zrobić dołem?
silvery masz takie same wały 1.6/1.8/2.0 a jakos z wnetrznosciami idzie mieszac, jedne dopreza drugie odprezaja ale tu Ci nie pomoge, W sensie ze cos z korba black i tlok silvera
Co do walu z blacka to nie wiem czy sa takie same, jutro jak nie zapomne zobacze w katalogu
[ wiadomość edytowana przez: Wymiot dnia 2016-05-18 21:33:30 ]
zerknij zerknij proszę, i na te korby też. sprawa wygląda tak że mogę za śmieszną kasę wyrwać zeteca blacktopa 2.0 z walniętą panewką, a że leży u mnie wał z korbami z 1.8 rqb to pomyślałem że można by to naprawić symbolicznym kosztem
hmm z tego co widzę to łozyska korbowodu, tuleja łożyska korbowodu są takie same po numerach dla RQB, RDA i EDBA (czyli 2.0 blacktop).. Więc w teorii.. Ale jeszcze kwestia czy korba by się dała zamontować do tłoków z 2.0, no chyba że przerzucać używane panewki z wałem i zostawić korby z 2.0..
darek4488 Sympatyk FEFK Ford Escort MK7 Kombi Łódź
Blacktop ma dłuższe korbowody i nieco bardziej płaskie tłoki. Nie wiem jak duża jest to różnica, ale jeśli założysz do blacka same korbowody z silvera to spadnie kompresja. Sam wał korbowy jest taki sam w obu.
EDIT:
Znalezione w necie:
Silvertop Rod 136.1mm c/c
Blacktop Rod 140.7mm c/c
*c/c to skrót od Center-to-Center
Nie liczyłem jak się zmieni stopień sprężania, ale 4.6mm to dosyć spora różnica.
[ wiadomość edytowana przez: darek4488 dnia 2016-05-19 01:00:50 ]