Swap silnika z 1.6 16V na 2.0 16V

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam panowie szukam porady jaki konkretnie silnik muszę znaleźć żeby go wrzucic do swojego autka teraz siedzi 1.6 16 V , szukam wiadomo mocniejszego czy muszę również wymienić kompa bo u mnie siedzi EEC-V o oznaczeniu LONG EEC-V 95AB-12A650-LB, koputer podobno jest z wersji 1.8 mam mozliwośc ktoś dokladnie to sprawdzić, w aucie siedziała wczesniej skrzynia biegów automatyczna została zastapiona manualną.
  
 
B3z problemow 2.0 i 1.8 zetec/dohc ci podejda.
  
 
google mowia ze masz kompa z 1.6 automatu
  
 
Tak tylko że te kompy były również montowane w silnikach 1.8. Także muszę szukać silnika z mondeo mk2 czy z mk1 2.0 16v dohc ?

[ wiadomość edytowana przez: adagor28 dnia 2016-06-29 20:36:47 ]

[ wiadomość edytowana przez: adagor28 dnia 2016-06-29 20:37:22 ]
  
 
Musisz szukać silnika Zetec z Mondeo, ze srebrną pokrywą, popularnie nazywanego SilverTopem.
Nie może to być Zetec z czarną pokrywą, popularnie nazywany BlackTopem.
  
 
czyli mowisz ze jest jeden sterownik obslugujacy te same male wtryski 1.6 i wieksze 1.8/2.0, mniejsza i wieksza przeplywke ?

kurde to po co ja zmienialem sterownik...
  
 
no tak tylko jeden szkopuł jest taki, że ma eecV, a nie eecIV
  
 
No wałsnie tak jak kolega mówi ja mam sterownik EEC-V i może dlatego ten sterownik sobie juz radzi z tym silnikiem. A podpowiedzcie mi jak ten silnik kupic zeby sie nie naciać na jakiś szrot wiadomo znajde cos w ogloszeniu najlepiej chyba zeby była jakas gwarancja rozruchowa , teraz czy brac kompletny i mniej wiecej w jakiej cenie one chodzą żeby mnie ktos nie naciągnał na kasę.
  
 
ja kupiłem na szrocie w Warszawie słupek z osprzętem za 650zł, dali gwarancję na 2 tyg., mogłem też wymienić rozrząd
ja bym w Twoim przypadku zrobił tak jak darek4488 - zostawił Twojego kompa, ale dołożył det3
  
 
Jakbym wyczuł, że mnie obgadują.

Ogólnie to sprawa wygląda tak, że kupujesz dowolne 2.0 16V ze srebrną pokrywą z Forda Mondeo do 1998. Potrzebujesz goły słupek i kolektor dolotowy z krokowcem, przepustnicą i listwą paliwową. Nie kupuj alternatorów, łap, pomp wspomagania, itp, bo jest Ci to zbędne w Escorcie. Osobiście polecam silniki, które pracowały całe życie z automatyczną skrzynią, bo takie były najmniej molestowane.

Jak już odpalisz to na kompie choćby na kompie z 1.6 to wtedy kombinuj co dalej. Wtedy problemy mechaniczne i elektryczne będziesz mógł rozwiązywać w osobnych rozdziałach.


[ wiadomość edytowana przez: darek4488 dnia 2016-06-30 18:36:52 ]
  
 
Ok. wiec poszukiwania rozpoczynam, a co kolega napisał żeby kompa zostawić tylko dołożyc det3 , nie rozumiem
  
 
Tak naprawdę to wszystkie te komputery do Zeteców zbierają ten sam zestaw sygnałów i ten sam wysyłają. 1.6, 1.8 czy 2.0 kompy są takie same tylko różne mają mapy paliwa. Instalując do tego DET3 masz możliwość wykonania korekty map paliwowych.

Poza tym mając już zainstalowaną właśnie tak zwaną świnię otwierasz sobie pole do popisu na kolejne mody i kolejne korekty mapy paliwa.
Potem zmienisz sobie wydech, zrobisz jakiś porting, dasz większą przepustnicę czy wtryski to łatwo to potem przestroić, żeby rzeczywiście mocy przybyło.


W moim przypadku było tak, że seryjnie było 1.8 RKC 115KM. Potem wymieniłem na 2.0 sam silnik, komputer został ten co był. Silnik absolutnie normalnie na tym kompie pracuje, bo wszystkie czujniki są w 2.0 takie same. Z seryjnym wydechem z Escorta wypluło to mizerne 127KM i właściwie to tylko trochę lepiej jechało z dołu, bo było więcej momentu. Potem do tego motoru wleciał jedynie kompletny nierdzewny wydech na rurze 60mm z nierdzewnym kolektorem 4-2-1 i po wystrojeniu na decie3 skończyło się, że ten sam seryjny motor wypluł 156KM i płaskie 210Nm momentu, a nadal siedzi tam seryjny komputer z 1.8.
  
 
pamiętać trzeba, że sterownik z 1.6 zalewa motor...spalanie ( w moim przypadku 16-19l ), czarne kruki ale i fascynująca praca już od samego dołu...jednakże auto ma mi służyć do jazdy codziennej i wleciał sterownik od mdo 2.0 bez immo.
W tym przypadku trzeba pamiętać o całej kabelkologi (jak coś..to gdzieś mam jeszcze schemat które piny nalezy przełożyć.
  
 
Cytat:
2016-07-01 00:38:11, Dawido1205 pisze:
pamiętać trzeba, że sterownik z 1.6 zalewa motor...spalanie ( w moim przypadku 16-19l ), czarne kruki ale i fascynująca praca już od samego dołu...jednakże auto ma mi służyć do jazdy codziennej i wleciał sterownik od mdo 2.0 bez immo. W tym przypadku trzeba pamiętać o całej kabelkologi (jak coś..to gdzieś mam jeszcze schemat które piny nalezy przełożyć.


wszystko poprawnie, ale w tym przypadku bezużyteczne
  
 
pierwsza cześć w sumie nawet użyteczna

tak czy siak najlepiej pakować świnie, bo jest wtedy potencjał grzebać coś dalej, a gdyby projekt upadł to DET3 jest łatwo sprzedawalny.
  
 
IMHO trzeba dać świnię, bo na samym kompie z 1.6 to będą cuda na kiju, cała operacja wtedy traci sens
  
 
Witam, niedługo bede zabierał sie za przekładke silnika teraz tylko mam dylemat jak go z budy wyrwać wiadomo wyciągne go bez skrzyni biegów skrzynie odkrece i odsune i silnik w górę ile taki silnik waży mniej wiecej 100 - 150 kg. drugi silnik ma przyjsc do mnie w czwartek dlatego zastanawiam sie jak sie przygotować do wymiany mam garaż mam kanał do dyspozycji. a jeszcze mam jedno pytanko ten silnik jest ze spręzarką od klimy co mam z nia zrobić bo u mnie w aucie nie ma klimy mogę ja sciagnąć czy z nia normalnie jeździć ?

[ wiadomość edytowana przez: adagor28 dnia 2016-08-13 18:03:09 ]
  
 
i tak przykreczasz osprzet z twojego wiec reszta Ci sie nie przyda. Ja wole targać silnik ze skrzynia
  
 
Tzn, ze sprężarke od klimy normalnie zdejmuje , przekladam tylko alternator i pompe wspomagania, kolektor wydechowy i poduchy silnika bo wiadomo w mondeo on jest inaczej zawieszony dobrze mysle czy jeszcze cos mam do zmiany silnik moge wzaść razem ze skrzynia takze moze i lepiej.
  
 
skrzynia zostaje twoja, zmieniasz miske i smok pompy oleju bo sa inne i dobrze zmienic pompe oleju by miec filtr oleju z escorta