[adagor28] escort mk7 1.6 swap 2.0 mondeo mk2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam panowie poproszono mnie żebym założył swój temat odnosnie swapu silnika z 1.6 na 2.0

teraz w tym tygodniu bede mial juz wszystkie brakujace częśći, filtr oleju , uszczelke pokrywy zaworów, kompletne nowe sprzegło, kompletny rozrząd, kolektor wydechowy z focusa, mam pytanie odnosnie całego zestawu dolotu czy ta plasikowa obudowa która jest mocowana na przepustnicy podejdzie od mondeo z tą gumowa rurą czy poprostu zastosować cały dolot z escorta ?

Tutaj wrzucam link z działu Tuning Mechaniczny, o moim poprzednim temacie swap silnika z 1.6 na 2.0 16V żeby nie było bałaganu https://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=279112




[ wiadomość edytowana przez: adagor28 dnia 2016-09-18 14:17:32 ]
  
 
W tamtym wątku jest taki bajzel, że już lepiej to zostawić za sobą i najwyżej linka wstawić.

Koniecznie zdjęcia auta weź jakieś dodaj.

A z dolotem to niestety, ale dolot z Mondeo nie wejdzie jeśli nie wytniesz części grodzi, więc raczej bym go sobie odpuścił. Escortowy dolot od 1.8 RKC jest trochę wąski i ożebrowany, więc trochę mocy się na nim niestety straci, ale będzie działać zupełnie normalnie.

Najlepsze co możesz to samodzielnie złożyć sobie odcinek od przepustnicy do przepływki. Musisz kupić sobie odpowiednie silikonowe kolanka, redukcje i metalowe rury, żeby podeszło. Możesz nawet zostawić seryjny airbox i filtr powietrza z Escorta, to aż tak bardzo nie przeszkadza. Aby tylko rura dolotowa była gruba i gładka i żeby było w niej gdzie zamontować czujnik IAT. Średnic niestety Ci z głowy nie podam, ale to nie jest nic skomplikowanego wymierzyć.
  
 
Ok. to z dolotem trzeba coś pokombinować, wiadomo grodzi nie będę niszczył ale może mi się uda tą puszkę co na przepustnicę się zakłada zmniejszyć od strony grodzi i ją ładnie pospawać plastikiem, fotki auta wrzucę na pewno.
  
 
Darek4488 nie pisz bzdur, mialem u siebie kolektor z 2.0 l i jakos sie zmiescil , nawet dalej lezy gdzies w garazu , wiec takie pisanie to zostaw dla siebie ,przepplywomierz bierz z 2.0 ale zamien elektronike na ta z twojego 1.6, przepustnica z rqb i bedzie git ,rura do boxa wez od rkc i bedzie jak orginal.
  
 
Czytajże ze zrozumieniem zanim zaczniesz pierdolić kocopoły. Nie o kolektor chodzi kołku. Sam mam w Escorcie kolektor z Mondeo 2.0. Fabrycznie w Mondku jest puszka nad przepustnicą i to ona się nie mieści.
  
 
clipper chyba to zmieścił bez przeróbek, ale nie jestem pewien
  
 
Cytat:
2016-09-18 13:47:28, darek4488 pisze:
W tamtym wątku jest taki bajzel, że już lepiej to zostawić za sobą i najwyżej linka wstawić. Koniecznie zdjęcia auta weź jakieś dodaj. A z dolotem to niestety, ale dolot z Mondeo nie wejdzie jeśli nie wytniesz części grodzi, więc raczej bym go sobie odpuścił. Escortowy dolot od 1.8 RKC jest trochę wąski i ożebrowany, więc trochę mocy się na nim niestety straci, ale będzie działać zupełnie normalnie.



Sam jestes kolek i takie teksty to mozesz do ojca swego slac, to po raz po drugie to ty pisz zezrozumieniem wyzej masz przyklad , od dluzszego czasu obserwuje co piszesz i jakos twoje infórmacje sa z kosmpsu brane .I co ma ciecie grodzi do puszki nad przepustnica ,myslac twym tokiem powinienem obciac silnik niz podnies maske ,....

[ wiadomość edytowana przez: iglaxr3i dnia 2016-09-18 21:24:44 ]
  
 
Ciiiisza !!!

Puszek, które przychodziło w mondeo na przepustnice były 3 wielkości.
Różniły się one tylko dolną częścią, a konkretnie pojemnością. Jak się dobierze najmniejszą puszkę wystarczy wymontować ten plastikowy łącznik na grodzi, a na przepustnicy osadzić ja na centymetrowym dystansie i wszystko siada ładnie

  
 
Damian wszystko fajnie pieknie ale po co pchac to cos na przepustnice , od razu mozna puscic kolanko do rury a ta do filtra po przez przepplywomierz , ja mialem tak zrobione i dzialo to idealnie, zreszta to problem autora chce to bedzie wiedzial co zrobic.
  
 
Ta puszka to rezonator powietrza. Teoretycznie zadaniem tej puszki jest szybsze dostarczenie wymaganej ilości powietrza przy pełnym otwarciu przepustnicy. Tyle w teorii

W praktyce różnica miedzy dolotem z samej rury a z tą puszką jest dość mocno odczuwalna. (przetestowane na moim aucie) Ja mam założoną sztywną linkę gazu z gwintem na końcu do regulacji luzu. Bez puszki reakcja na gaz była mocno spowolniona, zaś z tą puchą różnica jest kolosalna. Auto reaguje na każde muśniecie prawej nogi bez znaczenia czy wciska się do podłogi czy maźnie się mocniej girą podczas jazdy.

Jak dla mnie petarda
  
 
Panowie dziekuje za zainteresowanie tematem, nie ma co się kłócić kazda wypowiedź ma swoje znaczenie teraz wiem z jakimi przeszkodami mogę sie spotkać, ten dystans na 1 cm to na przepustnicy zastosować żeby ta puszka poszła wyżej tak ?
  
 
Tak, normalny silikonowy łącznik. On wchodzi w puchę i opiera się o oryginalne mocowanie jak to jest w przypadku przepustnicy. I standardowo jest to skręcone na długie szpilki. Przedmuchów nie ma i wszystko działa jak należy. Moim zdaniem warto się troszkę napocić ,żeby to upchnąć bo różnica jest mocno odczuwalna. W szczególności jak się chce trochę pocisnąć
  
 
coś takiego jak z tego linku http://www.mtuning.pl/Laczniki-antywibracyjne-c403 , czy cos takiego http://fmic.pl/proste/125-lacznik-silikonowy-25mm.html , wiadomo średnice sobie dobiorę do przpustnicy.

[ wiadomość edytowana przez: adagor28 dnia 2016-09-19 15:03:32 ]
  
 
Taki łącznik jak na drugim linku. Zwykły prosty. Odcinamy 1cm nakładamy tylko na przepustnicę i na to zakładamy puszkę. Żadnych obejm nie trzeba stosować. Ten łącznik działa dodatkowo jako uszczelka między przepustnicą a puchą.
  
 
Ok. Dzięki wielkie, w natsepnym tygodniu lub za dwa bede zabierał sie do przerzucenia silnika postaram sie robić fotki na bieżąco i Was informować, załatwiłem sobie taka zabawke żeby pomóc sobie wyciagnąć silnik http://archiwum.allegro.pl/oferta/zuraw-do-wyciagania-silnikow-1t-i5213282802.html , chyba takim czymś dam rade wyrwać silnik ze skrzynia z budy ? Tutaj fotki mojego auta zdjecia robione szybko na podwórku, jak bede mial chwilkę wolną to zrobie dokładniejsze i w innym tle.

[ wiadomość edytowana przez: adagor28 dnia 2016-09-19 19:48:46 ]
  
 
Panowie , a więc tak przyszły do mnie chyba juz wszystkie klamoty załozylem dzisiaj tarcze nowa firmy SASCH ,dla pewnosci zapytam tarcza z jedne strony jest płaska i ta strona montujemy do kola zamachowego bo poprzednia tarcza była mniej wiecej wyposrodkowana firmy LUK , chyba budowa tarczy nie ma znaczenia jak kupowałem to poprosilem o tarczę do escorta 220 mm. Druga sprawa to kolektor wydechowy już go dzisiaj odebrałem jest to ten z focusa mk1 , gosciu mnie zapewniał ze jest od 2.0 teraz mam pytanie jak ktos taki posiada żeby sprawdzić rozmiar rurek schodzacy do glównej u mnie jest 38 mm, główny otwór jest 58 mm czy nie są za cienkie takie maja być ? czy od 1.8 jest taki sam jak od 2.0
  
 
a na sprzęgle nie jest wybite "flywheel side"?
  
 
Nie zwróciłem uwagi zaraz zobaczę ,
a jak jest ten napis to znaczy od kola zamachowego .
dobra to tutaj sprawa jasna teraz tylko została sprawa kolektora wydechowego .

[ wiadomość edytowana przez: adagor28 dnia 2016-09-20 15:23:30 ]
  
 

Nie zwróciłem uwagi zaraz zobaczę , a jak jest ten napis to znaczy od kola zamachowego . dobra to tutaj sprawa jasna teraz tylko została sprawa kolektora wydechowego

Tutaj ponizej na tej fotce komory silnika widac kolektor wydechowy , z jakiego auta on jest założony? bo rura widać jest konkretna , meczy mnie zeby kupic ten z st 170 znalazłem na olx. z ucieta dolna flanszą ale to nie problem flansze sobie wytne plazmą gosciu chce za niego 250 zł. tylko teraz patrze gdzie do niego wrzucic sonde .



[ wiadomość edytowana przez: adagor28 dnia 2016-09-20 15:23:30 ]



[ wiadomość edytowana przez: adagor28 dnia 2016-09-21 13:09:08 ]
  
 
popraw bo nie ma żadnego widocznego zdjęcia