Previa - turbina nie ładuje

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Pacjent toyota previa d4d. Standardowy brak mocy. Samochodem jeżdzę 4 lata, wcześniej wszystko było oki.
Test drogowy wcześniejszy (3 bieg , gaz do deski):
Engine Speed (rmp MAP kPa Common rail pressure MPa

1428 127 78
1890 206 94
2043 210 97
2385 206 101
Widać że wyniki były oki .
Obecne wyniki I seria
Engine Speed MAP Common rail pressure
1473 101 74
1576 102 74
1667 102 79
1784 102 81
1882 103 82
1987 105 83
2087 108 85
2500 122 106
3082 158 120
3398 176 125
3848 192 133

II seria

1540 97 52
2026 107 82
2579 126 103
3134 164 124
3584 185 128
Jak widać turbo zaczyna dopiero działać od 3000 obrotów i czuć to w samochodzie.
Jako że dostęp do turbo jest g.... co sprawdzić wcześniej.
Odpiąłem wtyczkę z zaworu vrv i nie było czuć żadnej różnicy(nie wywaliło nawet żadnego błędu). Nic nie szarpie , nic nie przyrywa, tylko nie jedzie.
Wszystkie wężyki z vrv i vsv wygladaja oki.
Co polecacie sprawdzić najpierw?
  
 
Cytat:
2017-06-09 21:49:24, lenovo pisze:
Witam Pacjent toyota previa d4d. Standardowy brak mocy. Samochodem jeżdzę 4 lata, wcześniej wszystko było oki. Test drogowy wcześniejszy (3 bieg , gaz do deski): Engine Speed (rmp MAP kPa Common rail pressure MPa 1428 127 78 1890 206 94 2043 210 97 2385 206 101 Widać że wyniki były oki . Obecne wyniki I seria Engine Speed MAP Common rail pressure 1473 101 74 1576 102 74 1667 102 79 1784 102 81 1882 103 82 1987 105 83 2087 108 85 2500 122 106 3082 158 120 3398 176 125 3848 192 133 II seria 1540 97 52 2026 107 82 2579 126 103 3134 164 124 3584 185 128 Jak widać turbo zaczyna dopiero działać od 3000 obrotów i czuć to w samochodzie. Jako że dostęp do turbo jest g.... co sprawdzić wcześniej. Odpiąłem wtyczkę z zaworu vrv i nie było czuć żadnej różnicy(nie wywaliło nawet żadnego błędu). Nic nie szarpie , nic nie przyrywa, tylko nie jedzie. Wszystkie wężyki z vrv i vsv wygladaja oki. Co polecacie sprawdzić najpierw?


Prawdopodobnie niema polaczenia turbiny z zaworkiem vrv bo np wezyk spadl lub cos go zjadlo.
Inaczej podcisnienie z wakupompy poprzez vrv nie dociera do gruszki korektora turbiny.
  
 
Cytat:
2017-06-09 23:25:25, Bigelektron pisze:
Prawdopodobnie niema polaczenia turbiny z zaworkiem vrv bo np wezyk spadl lub cos go zjadlo. Inaczej podcisnienie z wakupompy poprzez vrv nie dociera do gruszki korektora turbiny.



Oki, w poniedziałek przyjrzę się wszystkim połączeniom turbiny z vrv i vsv. Dzięki za radę.
  
 
Cytat:
2017-06-10 20:16:01, lenovo pisze:
Oki, w poniedziałek przyjrzę się wszystkim połączeniom turbiny z vrv i vsv. Dzięki za radę.


Rzeczywiście Big miał racje, jest rozcięty wężyk tuż na końcu kroćca wychodzącego z gruszki turbo. W sobotę wymiana i mam nadzieję że to to. Dam znać jak go wymienię.
  
 
Cytat:
2017-06-13 14:16:56, lenovo pisze:
Rzeczywiście Big miał racje, jest rozcięty wężyk tuż na końcu kroćca wychodzącego z gruszki turbo. W sobotę wymiana i mam nadzieję że to to. Dam znać jak go wymienię.


Temat można zamknąć, po wymianie wężyka ( a właściwie wszystkich) podciśnieniowego previa odzyskała moc. Dzięki BIG. pozrawiam