Dzisiaj będzie pierwszy artykuł z serii "baśnie tysiąca i jednej nocy"
Tak, świat nie tylko widział, ale i nosił na swoich barkach takie cudo jak Ford escort pickup.
Escort pickup, a właściwie
Ford Bantam to autko dla mieszkańców półkuli południowej, konkretnie RPA. Produkowany właśnie tam i tam sprzedawany.
Pierwszy Bantam to escort mk3 i mk4 (dla nich mk1 i mk1 FL)
Dlatego niewielu w ogóle wie o jego istnieniu. Jednak i Europa miała kilka egzemplarzy pod swoim niebem. Bantam mk1 był możliwy do kupienia w Anglii. Zdecydowanie na specjalne a może nawet na bardzo specjalne zamówienie przypływały do kraju gdzie co drugi nowo narodzony chłopiec w akcie urodzenia ma imię, nazwisko i nick z Passionford. Ciężko stwierdzić gdzie kupowało się Forda Bantama a gdzie Escorta Pickup'a, bo obie nazwy były widywane na wyspach. Możliwe że dla niektórych "bantam" brzmiało zbyt egzotycznie i był po prostu escortem.
Silniki - tu zachęcam do pogrzebania w necie. Internetowe plotki mówią, że 'bantamy' miały silniki iakie jak oferowano w RPA, a 'escorty' miały bardziej nam znane jednostki.
Teraz przejdźmy do Bantama mk2, bo wielu na pewno ciekawi co z nam bliższymi generacjami escorta. Niestety - bantam mk2 to mazda 323 3gen. pickup. Oferowana na początku z blue oval'em na masce, potem z logo mazdy, zwanej Rustler. Ponoć w europie również. No cóż... nie ma escorta mk5 pickup...
To może trzecia generacja? Może mk7 pickup? Jednak nie. bardzo mi przykro. Bantam mk3 to... Fiesta mk4/5!
Dużo do poczytania było, to teraz coś do pooglądania.
-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..
[ wiadomość edytowana przez: Venom_4x4 dnia 2017-09-07 21:32:16 ]