[Artykuł] Escort Mk7 GTi

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
To i ja dorzucę coś od siebie

Escort Mk7 w Anglii jest znany jako Mk6, więc tak naprawdę powinno być Mk6 GTi. Auto według mojej wiedzy występowało jedynie na wyspach i co za tym idzie posiadało kierownice po niewłaściwej stronie (Jedno źródło podaje również informację o tym, że był dostępny na rynku niemieckim, ale nie znalazłem potwierdzenia)



Wersja dostępna była od połowy 1997r. do lipca 1998r.

Do wyboru było kilka wersji nadwoziowych:
- 3 drzwiowy hatchback – tych chyba było najwięcej
- 5 drzwiowy hatchback
- 5 drzwiowe kombi – ta wersja jest najrzadsza
Nie mogę znaleźć info o tym, czy ta wersja występowała również w sedanie lub cabrio.








Do napędu wykorzystano 1.8 litrowy silnik Zetec, o mocy 115 KM i momencie wynoszącym 160 Nm. Czyli, o ile się nie mylę to jest to RKC



Dane fabryczne dotyczące osiągów:
Prędkość maks.: 196 km/h / 122 mph
0-60 mph: 9,4 s
0-100 km/h: 9,9 s

Dane testowe:
Prędkość maks.: 193 km/h / 120 mph
0-60 mph: 9,5 s
0-100 km/h: 10,1 s

Czasy na ¼, 1000 i uzyskana prędkość:
0 - 1/4 mili: 17,2 s
Prędkość na 1/4 mili: 132 km/h / 82 mph
0 – 1000 m: 31,4 s

Zużycie paliwa:
Miasto: 11,4 – 13,7 l/100 km
Trasa: 7,2 - 8,6 l/100 km
Średnio: 9,6 l/100 km




Czym auto różniło się od zwykłego Escorta?
Z zewnątrz zastosowano pełen pakiet RS, czyli boczne progi, dokładki tylnego zderzaka, oraz 3-nożny spojler na tylną klapę. Fabrycznie sprzedawane było na alufelgach - 15” Cossilookach. Oprócz tego samochód posiadał zderzak z halogenami, oraz grill plaster miodu.






Auto można było również poznać po plakietkach GTi, umieszczonych na błotnikach, oraz tylnej klapie.





W środku także można było zauważyć zmiany. Każdy Escort GTi posiadał:
- białe zegary,
- trójramienną, skórzaną kierownice z dziurkowaną skórą
- pół-skórzane fotele z charakterystycznym wzorem tapicerki
- skórzaną gałkę zmiany biegów z białą/srebrną plakietką biegów

Po analizie fotek wydaje mi się, że w skład wyposażenia standardowego wchodziły:
- Elektryczne szyby przednie
- Klimatyzacja







Zbliżenie na gałkę zmiany biegów z GTi


Fotele i kanapa:

  
 
Wow! Świetny artykuł.
Oznaczenie GTI faktycznie tylko na UK, ale weń wzór tapicerki widziałem w jakiejś wersji z kierownicą po naszej. Fajna gałka. Skrzynia iB5 a gałka jak z cossa.

-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..
  
 
Mam taką gałkę u siebie właśnie. Kupiona w UK. Dodam wieczorem fotkę
  
 
Tak w sumie, to jak ktoś ma jakieś dojścia w UK to można sobie ogarnąć wszystkie rarytasowe detale (ja to bym kierownicę przytulił ) łącznie z oznaczeniami, i ogarnąć GTi na europę. Ciekaw jestem, czy VIN podaje to oznaczenie, bo nie każde podaje.
Bardzo fajna alternatywa dla RS, jak komuś nie zależy na N7A pod maską.

-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..
  
 
Mam takową kiere Moge sie jej pozbyc w ludzkich pieniadzach Artykul bardzo fajny
  
 
Cytat:
2017-09-11 15:46:48, konus19 pisze:
Mam taką gałkę u siebie właśnie. Kupiona w UK. Dodam wieczorem fotkę



Wkręcana, czy wciskana?
  
 
Sam tą gałkę montowałem w tym aucie i jest ona wkręcana
  
 
Cytat:
2017-09-13 01:00:56, Mateo pisze:
Sam tą gałkę montowałem w tym aucie i jest ona wkręcana



Dzięki, wszystko jasne, jak szukałem do siebie, to było dużo aukcji z takimi gałkami, niby do coswortha, ale zaznaczone że wkręcana. Teraz już wiem że to z GTi

[ wiadomość edytowana przez: Hex dnia 2017-09-13 08:44:46 ]
  
 
i ja mam taką gałkę. Podobne albo takie same są w fordach Ka

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 



-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..
  
 
Witam. Jestem tu nowy. Zainteresował mnie post Robota odnośnie GTi.

Posiadam Essiego Kombi 97 rok z silnikiem RKC. Kupiony w Polsce w 2010. Nie ma na nim żadnych emblematów GTi, progów oraz tylnej lotki. Posiada białe tercze, kierownica skórzana, mieszki i inne skórzane, welurowe fotele ale dużo bardziej większe boczki od pozostałych wersji - mocno wyprofilowane. Posiadał również Alu 15 ala cosworth.

Przez te lata dość mocno w niego wpakowałem kasy. Niestety ostatnio silnik padł i się zastanawiam czy go robić. Koszt ok 2500 tysia.

Może ktoś na forum coś poradzi. Dzieki

Pozdrawiam
  
 
Nie remontuj, kup używany. To trwałe silniki i na pewno dostaniesz coś co jeszcze pojeździ.
  
 
Cytat:
2021-08-31 11:19:53, Seba pisze:
Nie remontuj, kup używany. To trwałe silniki i na pewno dostaniesz coś co jeszcze pojeździ.



Tylko używke RKC ciężko trafić. A i tak 500 a nawet 700 trzeba dać plus przekładka 1500 to i tak tyle samo wyjdzie.
  
 
Silnik możesz sam z kumplami przełożyć, wyjęcie zajmuje trzy godziny. Silnika na prawdę nie ma potrzeby remontować, to są pancerniaki.


-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach