Nie gaśnie kontrolka ładowania

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Może mi ktoś podpowie do alternatora idę 3 przewody , alternator Bosch 2 + i jeden minus. Po włączonym zapłonie na jeden plus (25,3 V ) idzie prąd taki jak na akumulatorze na drugim 3 Volty mniejszy 22 V . Po podpięciu z tych 3 V mniejszym pod alternator jest tylko 1,2 v . Gdy podam na niego + z aku kontrolka gaśnie . Zaznacze że aku ładuje po odpaleniu . Alternator podmieniany na drugi podobno nowy nie regenerowany i jest to samo ?? Czyżby wina leżała w liczniku nie ma po drodze przekaźnika .
  
 
Cytat:
2017-12-16 13:10:39, Avensis4 pisze:
Witam Może mi ktoś podpowie do alternatora idę 3 przewody , alternator Bosch 2 + i jeden minus. Po włączonym zapłonie na jeden plus (25,3 V ) idzie prąd taki jak na akumulatorze na drugim 3 Volty mniejszy 22 V . Po podpięciu z tych 3 V mniejszym pod alternator jest tylko 1,2 v . Gdy podam na niego + z aku kontrolka gaśnie . Zaznacze że aku ładuje po odpaleniu . Alternator podmieniany na drugi podobno nowy nie regenerowany i jest to samo ?? Czyżby wina leżała w liczniku nie ma po drodze przekaźnika .


Co to za auto jakie 22v co to jest ciezarowka???
  
 
Ładowarka Volvo , za wysokie jest napięcie ładowania prawdopodobnie bo jest 28,8 V a powinno być 27,3 V maks. w liczniku kontrolki są takiego typu jak w yarisie obrotomierz na pasku i stoją w miejscu , ciśnienia oleju, temperatury płynu . Po podpięciu pod kompa działają poprawnie. Kwiatki takie silnik był robiony i mechanicy poskładali nie wiem czy Alternator nie za duży Amperomierz ma czy to od niej . Masy posprawdzane i z alternatora nie podaje plusa na licznik żeby kontrolkę zgasić ...
  
 
Cytat:
2017-12-19 20:13:35, Avensis4 pisze:
Ładowarka Volvo , za wysokie jest napięcie ładowania prawdopodobnie bo jest 28,8 V a powinno być 27,3 V maks. w liczniku kontrolki są takiego typu jak w yarisie obrotomierz na pasku i stoją w miejscu , ciśnienia oleju, temperatury płynu . Po podpięciu pod kompa działają poprawnie. Kwiatki takie silnik był robiony i mechanicy poskładali nie wiem czy Alternator nie za duży Amperomierz ma czy to od niej . Masy posprawdzane i z alternatora nie podaje plusa na licznik żeby kontrolkę zgasić ...


Tos Pan poszedl po bandzie
ale jezeli to jest taki alternator z regulatorem napiecia wewnatrz to jak odepniesz wtyczke to z instalacji musisz miec na jednym stale na drugim po zaplonie takie napiecie jak z akumulatorow i jak obciazysz to mala zaroweczka taka powiedzmy 1,2 w lub 5w to powinna swiecic.
Mialem tak ostatnio w Avensisie wiazka sie przetarla do obudowy rozrzadu i kabel pozielenial
mierzac miernikiem bylo napiecie ale ja zawsze sprawdzam zaroweczka 1,2w i ta juz nie swiecila a napiecie siadalo bo sniedz nie przewodzi tak jak miedz.Brakowalo wiec jednego zasilania a alternator ladowal 18V.Po podaniu brakujacego plusa ladowanie bylo normalne i kontrolka gasla.

Wiec sprawdz zaroweczka i szukaj przetartej wiazki na silniku.Aby zgasla kontrolka ladowania regler musi przestac wystawiac mase na zestaw wskaznikow.
Niedam sobie obciac ze tak jest w koparce Volvo ale jest to wiecej niz bardzo prawdopodobne.
  
 
Znalazłem , do Hebla był podpięty mały kabelek hebel na 2 + i dalej do bezpiecznika którego zignorowałem bo co włożyłem to zwarcie a dalej ten kabelek dawał + na elektronikę alternatora. Jak odpaliłem kontrolka zgasła po czym zapalała się z tym że napięcie zaczęło skakać z 28 do 29 V . Muszę podmienić alternator . Przy okazji znalazłem jeszcze dwie duże cewki na jednej ktoś zwarł dużego plusa z minusem bo aż plastik podtopiło. Oporność jedna jak i druga cewka 108 ohm zwarcia na nich nie ma..... Gniazdo tego bezpiecznika trzeba wymienić bo wypalone bezpiecznik słabo się trzyma. Z tego co piszesz to coś jest jeszcze nie tak licznika nie sprawdzałem bo mnie to napięcie ładowania zaniepokoiło.