Rav4 2004r 2.0 D4D spadek ciśnienia na listwie wtryskowej

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam mam pytanie co może byc przyczyną spadku ciśnienia na listwie wtryskowej podczas wcisniecia pedału w podłoge?? opowiem od poczatku dostałeem auto na wymianę turbiny poniewaz byl bład chyba p1250 i faktycznie podczas jazdy testerem przy wcisnieciu w podlogę na 4 biegi od 1700obr bylo 240kpa i zawor odcinał. turbo poszlo do regeneracji i zostalo zalozone i jesli chodzi o doladowanie jest teraz jakies 210kpa ale jest problem z przyspieszaniem jak autem jezdzilem podczas sprawdzania turbiny to juz byl objaw ze slabo ciagnelo od dołu ale np od 2300 dostawalo kopa i tak caly czas i po jakims czasie juz nawet przestalo dostawac kopa i po wejscie w cisnienie na listwie pokazywało mi ze na wolnych obrotach 28-30mpa i np podczas normalnego przyspieszania bylo jakies 45-60 a jak tylko wcisnalem w podloge to spadalo od razu na 30mpa i auto praktycznie nie przyspieszało. sprawdzilem czasy wtryskow i zaden nie mial korekty powyzej 1 mniej wiecej wygladalo to tak 0,3 -0,6 -0.5 i 0.8 i mam pytaanie czy mogabyć wtryski czy raczej pompa wtryskowa??? zaznaczam ze wlasciciel powiedzial ze kupił oba zaworki na pompie oryginalne. z gory dzieki za porady
  
 
Cytat:
2018-02-09 18:26:09, land-car1983 pisze:
Witam mam pytanie co może byc przyczyną spadku ciśnienia na listwie wtryskowej podczas wcisniecia pedału w podłoge?? opowiem od poczatku dostałeem auto na wymianę turbiny poniewaz byl bład chyba p1250 i faktycznie podczas jazdy testerem przy wcisnieciu w podlogę na 4 biegi od 1700obr bylo 240kpa i zawor odcinał. turbo poszlo do regeneracji i zostalo zalozone i jesli chodzi o doladowanie jest teraz jakies 210kpa ale jest problem z przyspieszaniem jak autem jezdzilem podczas sprawdzania turbiny to juz byl objaw ze slabo ciagnelo od dołu ale np od 2300 dostawalo kopa i tak caly czas i po jakims czasie juz nawet przestalo dostawac kopa i po wejscie w cisnienie na listwie pokazywało mi ze na wolnych obrotach 28-30mpa i np podczas normalnego przyspieszania bylo jakies 45-60 a jak tylko wcisnalem w podloge to spadalo od razu na 30mpa i auto praktycznie nie przyspieszało. sprawdzilem czasy wtryskow i zaden nie mial korekty powyzej 1 mniej wiecej wygladalo to tak 0,3 -0,6 -0.5 i 0.8 i mam pytaanie czy mogabyć wtryski czy raczej pompa wtryskowa??? zaznaczam ze wlasciciel powiedzial ze kupił oba zaworki na pompie oryginalne. z gory dzieki za porady


Jak chcesz żeby ci ktoś pomogl to zadaj sobie troche trudu i podaj dokładne dane a nie jakies pierdoly bez sensu bo z tego to niestety nic nie można stwierdzić ponadto ze....
W zyciu nie wystapi 240 kPa przy 1700 obr nawet jak zepniesz podciśnienie na gruche turbiny z pominieciem elektro zaworka.
Dwa przy ciśnieniu 60mpa samochod tez nie jedzie.
Wiec Udaj się na droge z testerem i zejdz na 4 biegu do 1500 obr a potem wdepnij go w podloge i nie puszczaj az rozpędzisz się do 3500 robiąc zapis parametrow obroty silnika ciśnienie Map i common raill.Oprocz tego mogą być korekcje wtryskow i odczyt z pedalu gazu zebym widział czy nie oszukujesz
I później wklej to będzie można cos powiedzieć.
  
 
Cytat:
2018-02-10 17:44:29, Bigelektron pisze:
Jak chcesz żeby ci ktoś pomogl to zadaj sobie troche trudu i podaj dokładne dane a nie jakies pierdoly bez sensu bo z tego to niestety nic nie można stwierdzić ponadto ze.... W zyciu nie wystapi 240 kPa przy 1700 obr nawet jak zepniesz podciśnienie na gruche turbiny z pominieciem elektro zaworka. Dwa przy ciśnieniu 60mpa samochod tez nie jedzie. Wiec Udaj się na droge z testerem i zejdz na 4 biegu do 1500 obr a potem wdepnij go w podloge i nie puszczaj az rozpędzisz się do 3500 robiąc zapis parametrow obroty silnika ciśnienie Map i common raill.Oprocz tego mogą być korekcje wtryskow i odczyt z pedalu gazu zebym widział czy nie oszukujesz I później wklej to będzie można cos powiedzieć.



nie bedzie na to czasu bo ja w poniedziałek bede podmieniał wszystko za koleją bo mam wszystko na podmiane tylko chciałem sie z grubsza dowiedzieć czy to moze byc tylko pompa lub wtryski czy jeszcze coś moze byc np zaworki na pompie, czujnik cisnienia listwie. bo to najłatwiej podmienic niz demontowac rozrzad ;/;/;/ a po drugie moj foxwell nie ogarnie tylu parametrow zeby to sensownie sie zapisalo. co do tego 240 kpa to moze i bylo przy 2000obr lub 2200 nie pamietam juz , chodziło mi o fakt ze przeładowywała ale na pewno to byly niskie obroty bo jak jechalem 1600obr i po wcisnieciu w podloge to po jakis 2 sekundach juz kpa z kosmosu chyba ze ten foxwell tak beznadziejnie pokazuje ale przy zregenrowanej turbinie juz pokazwyl max 210kpa.. a po trzecie z cisnieniem 30mpa to ja sie nie rozpedze do 3500 obr )) wiec po prosze o lekkie sugestie co oprocz wtryskow i pompy moze powodowac taki spadek cisnienia )
  
 
Cytat:
2018-02-10 22:05:49, land-car1983 pisze:
nie bedzie na to czasu bo ja w poniedziałek bede podmieniał wszystko za koleją bo mam wszystko na podmiane tylko chciałem sie z grubsza dowiedzieć czy to moze byc tylko pompa lub wtryski czy jeszcze coś moze byc np zaworki na pompie, czujnik cisnienia listwie. bo to najłatwiej podmienic niz demontowac rozrzad ;/;/;/ a po drugie moj foxwell nie ogarnie tylu parametrow zeby to sensownie sie zapisalo. co do tego 240 kpa to moze i bylo przy 2000obr lub 2200 nie pamietam juz , chodziło mi o fakt ze przeładowywała ale na pewno to byly niskie obroty bo jak jechalem 1600obr i po wcisnieciu w podloge to po jakis 2 sekundach juz kpa z kosmosu chyba ze ten foxwell tak beznadziejnie pokazuje ale przy zregenrowanej turbinie juz pokazwyl max 210kpa.. a po trzecie z cisnieniem 30mpa to ja sie nie rozpedze do 3500 obr )) wiec po prosze o lekkie sugestie co oprocz wtryskow i pompy moze powodowac taki spadek cisnienia )

To zacznij od zaworków scv odepnij jeden a potem drugi i sprawdz czy na pierwszym biegu na pojedynczym scv pociągnie do 5 tys.Jak na jednym pujdzie a na drugim nie to wymien zaworek.jak na ani jednym nie pujdzie tzn ze listwa lub wtryski .A na początek wymien filtr paliwa tylko nie Mahle Knecht ani Filtron.
  
 
Cytat:
2018-02-10 22:33:51, Bigelektron pisze:
To zacznij od zaworków scv odepnij jeden a potem drugi i sprawdz czy na pierwszym biegu na pojedynczym scv pociągnie do 5 tys.Jak na jednym pujdzie a na drugim nie to wymien zaworek.jak na ani jednym nie pujdzie tzn ze listwa lub wtryski .A na początek wymien filtr paliwa tylko nie Mahle Knecht ani Filtron.



ok jutro bede sprawdzał, czyli jak sie wkręci do 5 tys na tym zaworku który jest podlaczony to jest dobry zaworek a jezeli nie to do wymiany czy odwrotnie??
a mowisz listwa to cała listwa czy czujnik tylko wystarczy podmienic??
  
 
Cytat:
2018-02-11 09:25:05, land-car1983 pisze:
ok jutro bede sprawdzał, czyli jak sie wkręci do 5 tys na tym zaworku który jest podlaczony to jest dobry zaworek a jezeli nie to do wymiany czy odwrotnie?? a mowisz listwa to cała listwa czy czujnik tylko wystarczy podmienic??

W 2.0 jak cos wykrecisz z listwy to mozesz ja wywalic .Sprawdz tylko czy zawor nadmiarowy nie przepuszcza w przelew.
  
 
Cytat:
2018-02-11 11:12:49, Bigelektron pisze:
W 2.0 jak cos wykrecisz z listwy to mozesz ja wywalic .Sprawdz tylko czy zawor nadmiarowy nie przepuszcza w przelew.



a ktory to zawór nadmiarowy??
  
 
Cytat:
2018-02-11 13:25:57, land-car1983 pisze:
a ktory to zawór nadmiarowy??

Na końcu listwy jest zawor bezpieczeństwa typu sprezyna z kula i kruciec przelewowy z wężykiem na drugim końcu jest czujnik.
  
 
Cytat:
2018-02-11 21:46:41, Bigelektron pisze:
Na końcu listwy jest zawor bezpieczeństwa typu sprezyna z kula i kruciec przelewowy z wężykiem na drugim końcu jest czujnik.



Sprawdzilem narazie zaworki na pompie i na kazdym zaworku pojedynczo podpiętym auto wkręciło się na 1 biegu do 5 tys obr, czyli zaworki sa dobre???
  
 
Cytat:
2018-02-13 15:41:52, land-car1983 pisze:
Sprawdzilem narazie zaworki na pompie i na kazdym zaworku pojedynczo podpiętym auto wkręciło się na 1 biegu do 5 tys obr, czyli zaworki sa dobre???


Czyli rozumiem ze na pojedynczych zaworkach jedzie a na obydwu naraz nie???To zakladajac ze piszesz prawde jest problem z doprowadzeniem paliwa do pompy lub pompka podawcza pompy zdycha.Gdyby powodem byly zbyt duze przelewy z wtryskow to na pojedynczym scvle wogole bys nie pojechal.
Jak bedziesz podmienial pompe to nie zapomnij ustawic ja na znaki i spr czy ta stara byla dobrze ustawiona.


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2018-02-13 21:56:53 ]
  
 
Cytat:
2018-02-13 21:46:08, Bigelektron pisze:
Czyli rozumiem ze na pojedynczych zaworkach jedzie a na obydwu naraz nie???To zakladajac ze piszesz prawde jest problem z doprowadzeniem paliwa do pompy lub pompka podawcza pompy zdycha.Gdyby powodem byly zbyt duze przelewy z wtryskow to na pojedynczym scvle wogole bys nie pojechal. Jak bedziesz podmienial pompe to nie zapomnij ustawic ja na znaki i spr czy ta stara byla dobrze ustawiona. [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2018-02-13 21:56:53 ]



podmieniłem listwe wysokiego cisnienia całą, jeszcze dałem inne zaworki na pompie ,filtr paliwa tez, nawet zajrzalem do obu dziur w podlodze w angolu i wykrecilem obie pompy paliwa ale sie okazalo ze tam nie ma zandej pompy tylko plywaki i z ravka dalej to samo, jak sie rozgrzeje to raz jedzie raz nie a jak jest zimna to zapitala dobrze. wiec zostaly tylko wtryski lub pompa wtryskowa;/;/;/
  
 
Cytat:
2018-02-14 13:28:35, land-car1983 pisze:
podmieniłem listwe wysokiego cisnienia całą, jeszcze dałem inne zaworki na pompie ,filtr paliwa tez, nawet zajrzalem do obu dziur w podlodze w angolu i wykrecilem obie pompy paliwa ale sie okazalo ze tam nie ma zandej pompy tylko plywaki i z ravka dalej to samo, jak sie rozgrzeje to raz jedzie raz nie a jak jest zimna to zapitala dobrze. wiec zostaly tylko wtryski lub pompa wtryskowa;/;/;/

W baku niema zadnej pompy to sa tylko plywaki poziomowskazu lewego i prawego zbiornika.Pompka podawcza jest w pompie wtryskowej. A na tych odpiętych zaworkach to jezdziles na zimnym czy rozgrzanym kiedy problem wystepowal??
  
 
Cytat:
2018-02-14 17:13:39, Bigelektron pisze:
W baku niema zadnej pompy to sa tylko plywaki poziomowskazu lewego i prawego zbiornika.Pompka podawcza jest w pompie wtryskowej. A na tych odpiętych zaworkach to jezdziles na zimnym czy rozgrzanym kiedy problem wystepowal??



Silnik był rozgrzany ale na 1 biegu tego problemu tak nie czuć dopiero od 3 biegu a najgorzej ma 5 biegu i to jeszcze jeszcze jest tak że jak jadę np na 3 biegu to do 2500 jedzie mulowato i ciśnienie na kompie 33mpa a za chwilę jest strzał i jedzie a ciśnienie wskakuje na 90mpa i jak ciagne do 4000tys obr to jest między 120-130mpa i na 5 biegu podobnie tylko bardziej się odczuwa i np jest jeszcze coś takiego ze jak nie chce jechać to zdejme nogę z gazu i z 1 min normalnie będę jechał nie przyspieszajac i ponownie wcisne to zaskoczy i ciągnie. Wygląda jakby paliwa gdzieś brakowało ale dziwią mnie ze nagle zaskoczy i jedzie i ciśnienie jest w miarę ok. Jakby pompa była słaba to by cały czas nie jechała lub nie zapalala chyba że w pompie jest jakiś zaworem jeszcze który się przycina.jak jest zimna to fraza dosłownie. Nie wiem czy coś zrozumiałeś z tego co napisałem 😂😂😂😂
  
 
Cytat:
2018-02-15 08:31:45, land-car1983 pisze:
Silnik był rozgrzany ale na 1 biegu tego problemu tak nie czuć dopiero od 3 biegu a najgorzej ma 5 biegu i to jeszcze jeszcze jest tak że jak jadę np na 3 biegu to do 2500 jedzie mulowato i ciśnienie na kompie 33mpa a za chwilę jest strzał i jedzie a ciśnienie wskakuje na 90mpa i jak ciagne do 4000tys obr to jest między 120-130mpa i na 5 biegu podobnie tylko bardziej się odczuwa i np jest jeszcze coś takiego ze jak nie chce jechać to zdejme nogę z gazu i z 1 min normalnie będę jechał nie przyspieszajac i ponownie wcisne to zaskoczy i ciągnie. Wygląda jakby paliwa gdzieś brakowało ale dziwią mnie ze nagle zaskoczy i jedzie i ciśnienie jest w miarę ok. Jakby pompa była słaba to by cały czas nie jechała lub nie zapalala chyba że w pompie jest jakiś zaworem jeszcze który się przycina.jak jest zimna to fraza dosłownie. Nie wiem czy coś zrozumiałeś z tego co napisałem 😂😂😂😂

a filtr paliwa dale snowy i jakiej firmy??
  
 
Cytat:
2018-02-15 16:39:52, Bigelektron pisze:
a filtr paliwa dale snowy i jakiej firmy??



Wiem że ty masz obsesję na tych filtrach paliwa i u ciebie wchodzi w grę tylko nowy Toyoty ale ja podmieniłem jakieś używane z Anglików i to aż 3 sztuki i objawy były identyczne. Ale problem rozwiązany !!! Już się wkurzylem i podmieniłem komplet wtryskow i pomogło. Jeździlem z godzinę i zapitala jak szalona, butowalem do oporu i zero zacinania. Na kompie też zero spadków ciśnien. Zmylily mnie te dobre czasy wtryskiwaczy i myślałem że to pompa a już pompy to odechciewalo mi się robić. Dziwny objaw wtryskiwaczy. Może jeden swirowal i puszczal na przelew pierwszy raz się zczyms takim spotkałem. Ale całe życie człowiek uczy.
  
 
Cytat:
2018-02-15 23:05:57, land-car1983 pisze:
Wiem że ty masz obsesję na tych filtrach paliwa i u ciebie wchodzi w grę tylko nowy Toyoty ale ja podmieniłem jakieś używane z Anglików i to aż 3 sztuki i objawy były identyczne. Ale problem rozwiązany !!! Już się wkurzylem i podmieniłem komplet wtryskow i pomogło. Jeździlem z godzinę i zapitala jak szalona, butowalem do oporu i zero zacinania. Na kompie też zero spadków ciśnien. Zmylily mnie te dobre czasy wtryskiwaczy i myślałem że to pompa a już pompy to odechciewalo mi się robić. Dziwny objaw wtryskiwaczy. Może jeden swirowal i puszczal na przelew pierwszy raz się zczyms takim spotkałem. Ale całe życie człowiek uczy.

Bo jak sie robi niedokladnie i na oko to pozniej guzik wiadomo.Ale masz farta i teraz dziala.
A zaczyna sie od filtra wlasnie po to ze 90% usterek zaczyna sie i konczy na zapchanym filtrze i czasem nic w nim nie widac a jest zapchany a czasem jest mul jak z dna stawu i wtedy tez wiadomo czego sie spodziewac.Co do filtrow to wlasnie oryginal Toyoty jest dobry ale nie twierdze ze najlepszy.Natomiast najgorszy jest Filtron i Knecht inaczej Mahle.Jak ktos zmienil wlasnie na te dwa dziwnym trafem nagle pojawial sie problem.
  
 
Mam podobną sytuację jak u Ciebie. Korekcie pokazuje ok. Jak sprawdzić wtryski podczas jazdy?
zostały mi do sprawdzeniA jeszcze zaworkow scv i cisnienie na listwie. Wtryski regenerowane?

[ wiadomość edytowana przez: 333michasz333 dnia 2018-02-25 16:33:54 ]
  
 
Witam. Jestem nowa na forum, nie znam się na naprawie samochodów ale dużo wynioslam z waszych wpisów. Chciałabym prosić o pomoc w zdiagnozowaniu przyczyny problemu w mojej Toyocie Rav4 2.0 D4D. Zacznę od tego że niedawno został wymieniony rozrząd wszystkie filtry i cewka w jednym wtryskiwaczu (była przepalona czy coś w tym rodzaju) auto po przekroczeniu 3000 obrotów zaczyna przerywać dusic się tak jakby nie dostawało paliwa. Pierwsze podejrzenie zawory SCV, więc tato wraz z moim mężem wyciągnęli zawory wykąpali w nafcie i potraktowali prądem z akumulatora, wsadzili spowrotem, żadnej poprawy. Dziś mąż odpiał czerwony zawór i na 1 biegu auto wkreca się na 5000 obrotów z tym że powyżej 3000 znów go muli. Podpial czerwony odpial zielony i znów to samo. Auto wkreca się na 5000 obrotów ale powyżej 3000 muli. Więc z waszych postów wnioskuję że to nie zawory. Auto było podpinne kilka razy pod komputer i raz wyskoczył błąd 1228 a teraz był podpinany pod komputer i nie wyskoczył żaden błąd. jeden,, mechanik,, mówi że to chyba zawory inny że chyba czujnik ciśnienia paliwa a ja nie chcę wydawać np 800zl na zawory Scv które później okażą się,, zła,, diagnoza bo to nie jest cześć za 100zl.Podpowiedzcie co może być przyczyną PROSZĘ POMOCY.
  
 
Witam. Jestem nowa na forum, nie znam się na naprawie samochodów ale dużo wynioslam z waszych wpisów. Chciałabym prosić o pomoc w zdiagnozowaniu przyczyny problemu w mojej Toyocie Rav4 2.0 D4D. Zacznę od tego że niedawno został wymieniony rozrząd wszystkie filtry i cewka w jednym wtryskiwaczu (była przepalona czy coś w tym rodzaju) auto po przekroczeniu 3000 obrotów zaczyna przerywać dusic się tak jakby nie dostawało paliwa. Pierwsze podejrzenie zawory SCV, więc tato wraz z moim mężem wyciągnęli zawory wykąpali w nafcie i potraktowali prądem z akumulatora, wsadzili spowrotem, żadnej poprawy. Dziś mąż odpiał czerwony zawór i na 1 biegu auto wkreca się na 5000 obrotów z tym że powyżej 3000 znów go muli. Podpial czerwony odpial zielony i znów to samo. Auto wkreca się na 5000 obrotów ale powyżej 3000 muli. Więc z waszych postów wnioskuję że to nie zawory. Auto było podpinne kilka razy pod komputer i raz wyskoczył błąd 1228 a teraz był podpinany pod komputer i nie wyskoczył żaden błąd. jeden,, mechanik,, mówi że to chyba zawory inny że chyba czujnik ciśnienia paliwa a ja nie chcę wydawać np 800zl na zawory Scv które później okażą się,, zła,, diagnoza bo to nie jest cześć za 100zl.Podpowiedzcie co może być przyczyną PROSZĘ POMOCY.