Moduł doświetlania zakrętów - Rav 4 II

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Temat z serii: gadżet za grosze a cieszy
Na znanym portalu aukcyjnym można takowy nabyć za ok. 120 zł. Moduł w wersji AM.010.13.1doświetla zakręty, przekształca halogeny w światła dzienne DRL plus oświetlenie drogi do domu/garażu światłami samochodu po jego zamknięciu lub otwarciu.

Chciałbym go zainstalować samodzielnie (Rav 4 II generacja, przed liftingiem)
Nie chce przy tym specjalnie eksperymentować, a że lubię porządek w papierach i przewodach (!) dlatego poszukuję info jak to się w praktyce robi:

1. Miejsce montażu: przedział silnika czy kabina? Zakładam, że z uwagi na możliwość programowania parametrów układu - kabina.
2. Czy będzie potrzebne przejście do przedziału silnika (zasilanie halogenów powinno się rozchodzić w przedziale silnika, ale to tak na czuja lajkonika) - czy podpinam się do tego co mam w kabinie? Usiądę za chwile nad schematem instalacji w Ravce ale będę wdzięczny za radę praktyka!
3. Szybkozłączki czy raczej lutownica - szczególnie przewód napięciowy.
4. Każda porada praktyczna na wagę złota Całość zbiorę w prostym opisie, dołożę opisy błądzenia i przemyśleń - zostanie dla potomnych

Mam jeszcze pomysł na stację multimedialną w zatoce 2DIN i kamerę cofania ale to już pewnie w nowym wątku - obecnie jestem na etapie wyboru modelu stacji.
  
 
Pierwsze obserwacje tzw. "na sucho" bo tylko po analizie diagramów instalacji.
Układ wiązek wskazuje, że się myliłem co do kwestii rozchodzenia się przewodów lamp przeciwmgielnych: są na dwóch różnych wiązkach a zatem separacja musi być gdzieś w kabinie. Mam już odpowiedź co do miejsca montażu Idzie jak burza
Pierwsza próba identyfikacji przewodów napięciowych dla ww. lamp: przewody/styki 29 i 30 zapewne w miejscu (konektor/gniazdo) opisane jako 2E - i tutaj nie wiem, czy Pinokio nie przekombinował bo na liście konektorów 2E nie widzę
Pierwsze koło ratunkowe?


Jestem na str. 21 (BE−1009)

[ wiadomość edytowana przez: Ravdarka dnia 2018-07-18 22:26:50 ]
  
 
Podciągnąłem z netu jeszcze jeden komplet diagramów - trochę starszy, ale przemówił do mnie ( staruchy się dogadają ) E29 i E30 to czerwone przewody, rozchodzą się za 15A bezpiecznikiem świateł przeciwmgielnych, deska rozdzielcza po lewej stronie kierowcy - pewnie chodzi o panel bezpieczników za malutkim schowkiem.
Teraz zrobię sobie zestawienie wszystkich przewodów, do których muszę się wpiąć: halogeny (mam), kierunkowskazy, postojowe, stacyjka, zamek centralny, przełącznik drzwiowy i akumulator.
Dla spokojnosci wypnę akumulator i potwierdzę omomierzem
Pozostaje mi zdobyć trochę praktycznych wskazówek: jak się wpinać, na co uważać, czego nie robić - pomoże ktoś ?
  
 
Cytat:
2018-07-21 01:12:39, Ravdarka pisze:
Podciągnąłem z netu jeszcze jeden komplet diagramów - trochę starszy, ale przemówił do mnie ( staruchy się dogadają ) E29 i E30 to czerwone przewody, rozchodzą się za 15A bezpiecznikiem świateł przeciwmgielnych, deska rozdzielcza po lewej stronie kierowcy - pewnie chodzi o panel bezpieczników za malutkim schowkiem. Teraz zrobię sobie zestawienie wszystkich przewodów, do których muszę się wpiąć: halogeny (mam), kierunkowskazy, postojowe, stacyjka, zamek centralny, przełącznik drzwiowy i akumulator. Dla spokojnosci wypnę akumulator i potwierdzę omomierzem Pozostaje mi zdobyć trochę praktycznych wskazówek: jak się wpinać, na co uważać, czego nie robić - pomoże ktoś ?

To co napisales powoduje u mnie gesia skorke na plecach
Jak chcesz u licha cos potwierdzić omomierzem na odpiętym aku???
Jak cos chcesz podlaczyc w Toyocie po 2000r to nie patrz na schemat auta i nie bierz do reki omomierza ani voltomierza bo to się skończy tylko w jeden sposób...i jak mawiają slazacy będziesz miał na koniec dupny fojer.
Napisz w co się musisz wpiąć a ja ci mniej więcej powiem gdzie tego szukac i jak sprawdzić.A jedyne narzedzie to będzie taka zaroweczka 1,2 W która sobie zrob z kawalka drutu i krokodylka żeby potwierdzić obwody na zalaczonym akumulatorze.
  
 
To moduł:
https://allegro.pl/modul-doswietlania-zakretow-doswietlanie-drl-i6937429342.html

schemat wpięcia w instalację:
http://lepard.eu/wp-content/uploads/013m1.png

Mam dwie instrukcje serwisowe elektryki dla Toyoty II gen. Na razie ćwiczę na sucho - tylko schematy. Mój problem to brak znajomości rozkładu wiązek w aucie - dlatego szukam odniesienia poprzez konektory i kolor przewodu - to na schematach mam.
Skąd pomysł na omomierz: nie mam pewności, czy w kolejnych modelach nie zdecydowano o zmianie koloru przewodu względem pierwotnego schematu, dlatego chciałem przeprowadzić kilka prostych testów na wypiętym aku: wpiąć się dodatkowym (zewnętrznym) przewodem w konektor lampy (wyjęta żarówka, bezpiecznik) i sprawdzić czy mam przejście do gniazda bezpiecznika. Dodatkowo chciałem sprawdzać detektorem (już z aku) czy przewód robi się "ciepły"po załączeniu przełącznika. Wszystko to w obawie o dupny fojer właśnie
  
 
Cytat:
2018-07-21 16:57:44, Ravdarka pisze:
To moduł: https://allegro.pl/modul-doswietlania-zakretow-doswietlanie-drl-i6937429342.html schemat wpięcia w instalację: http://lepard.eu/wp-content/uploads/013m1.png Mam dwie instrukcje serwisowe elektryki dla Toyoty II gen. Na razie ćwiczę na sucho - tylko schematy. Mój problem to brak znajomości rozkładu wiązek w aucie - dlatego szukam odniesienia poprzez konektory i kolor przewodu - to na schematach mam. Skąd pomysł na omomierz: nie mam pewności, czy w kolejnych modelach nie zdecydowano o zmianie koloru przewodu względem pierwotnego schematu, dlatego chciałem przeprowadzić kilka prostych testów na wypiętym aku: wpiąć się dodatkowym (zewnętrznym) przewodem w konektor lampy (wyjęta żarówka, bezpiecznik) i sprawdzić czy mam przejście do gniazda bezpiecznika. Dodatkowo chciałem sprawdzać detektorem (już z aku) czy przewód robi się "ciepły"po załączeniu przełącznika. Wszystko to w obawie o dupny fojer właśnie

Jaki masz modelToyoty?
  
 
Cytat:
2018-07-21 23:37:09, Bigelektron pisze:
Jaki masz modelToyoty?



2003 przed małym liftingiem, 2.0 benzyna, manualna skrzynia, 5 drzwi
  
 
Cytat:
2018-07-22 00:31:19, Ravdarka pisze:
2003 przed małym liftingiem, 2.0 benzyna, manualna skrzynia, 5 drzwi





[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2018-07-22 12:17:24 ]

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2018-07-22 12:18:08 ]
  
 
Cytat:
2018-07-22 00:31:19, Ravdarka pisze:
2003 przed małym liftingiem, 2.0 benzyna, manualna skrzynia, 5 drzwi


No to po kolei.
kierunkowskazy bierzesz z flashera czyli przerywacza kierunkow .
wlaczasz kierunek i słuchasz skad cyka znajdujesz flasher w okolicy body komputer i klatki z bezpiecznikami pod kierownica z lewej str .Taki szary sześcian z jedna wtyczka sprawdzasz kontrolka który kabel blyska w lewo który w prawo.
Sygnal swiatel pozycyjnych bierzesz z któregokolwiek podświetlenia klawisza z lewej str kierownicy przeważnie kolor zielony sprawdzasz kontrolka czy gasnie i zapala po wlaczeniu pozycji.
Prad staly i po zapłonie bierzesz spod stacyjki grube kable sprawdzasz kontrolka który jest który.Tylko sprawdz czy nie ginie zasilanie po przekręceniu na rozrusznik bo to wtedy jest ACC a nie Ignition.
Zamek centralny znajdziesz w kostkach w progu wiazka drzwi wyłącznik drzwi kierowcy pociągnij kabel od wyłącznika w słupku lub znajdz kabel w progu za pomoca kontrolki jak ci latwiej.Nie pamiętam gdzie jest przekaźnik przeciwmgielnych przod ale chyba niestety pod maska.Wiec musisz przeciagnac kable przez przelotke wiazki do przedzialu silnika.
sygnal predkosci weź po schemacie z zegarow tez jest kolorem fioletowym w aucie.
Wszystko lutuj a szybkozlaczki możesz od razu wywalić tam gdzie powinny wyladowac zaraz po wyprodukowaniu czyli do kosza.


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2018-07-22 12:42:53 ]

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2018-07-22 12:44:12 ]