Błędy P0335 i P0340- Duzy problem z rozrządem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, posiadam auto Toyota Yaris, 2008r 135tys km 1.3 VVti, swiecą mi się dwa błędy:
P0335 Nieprawidłowy sygnał z czujnika położenia wału.
P0340 Nieprawidłowy sygnał z czujnika wałką rorząd.

Czujniki nowe , wiązki sprawdzone, elektrozawór zmiennych faz rozrządu sprawdzony.
Rozrząd nowy(wymieniony przez poprzedniego właściciela auta) wiem, że napewno w rozrzadzie wymienił łańcuch i napinacze.

Auto jezdzi całkiem normalnie, na wolnych obrotach falują oborty, jak jest ciepły czasami gorzej zapala.

Powoli nie ufam mechanikowi który to robił i chce jeszcze raz wszystko sprawdzić. Moze ktos ma pomysł co jeszcze moze być przyczyną tych błędów?
  
 
Cytat:
2019-06-10 10:49:36, marcin3286 pisze:
Witam, posiadam auto Toyota Yaris, 2008r 135tys km 1.3 VVti, swiecą mi się dwa błędy: P0335 Nieprawidłowy sygnał z czujnika położenia wału. P0340 Nieprawidłowy sygnał z czujnika wałką rorząd. Czujniki nowe , wiązki sprawdzone, elektrozawór zmiennych faz rozrządu sprawdzony. Rozrząd nowy(wymieniony przez poprzedniego właściciela auta) wiem, że napewno w rozrzadzie wymienił łańcuch i napinacze. Auto jezdzi całkiem normalnie, na wolnych obrotach falują oborty, jak jest ciepły czasami gorzej zapala. Powoli nie ufam mechanikowi który to robił i chce jeszcze raz wszystko sprawdzić. Moze ktos ma pomysł co jeszcze moze być przyczyną tych błędów?


Wklej zdjecie pokrywy zaworowej tego silnika...
Czy problem sie pojawil czy juz byl jak go kupiles..
Ile ma obrotow na jalowym po nagrzaniu.
  
 
Zdjecia do pokrywy zawrów:

https://zapodaj.net/44b53f9f4f77d.jpg.html

https://zapodaj.net/9e59748296e36.jpg.html

Błąd pojawił się po przejechaniu 300 km od zakupu, wiem, że szybciej również występował ale po wymianie rozrządu i czujników miało go już nie być

Obroty na biegu jałowym zaczynają się od 1100 później stopniowo schodzą w dół po nagrzaniu auto ma jakieś 700 obrotów na min.
  
 
zapomniałem również dodać a może to mieć znaczenie,że poza check engine swieci się również błąd VSC
  
 
Cytat:
2019-06-11 09:13:04, Bigelektron pisze:
Wklej zdjecie pokrywy zaworowej tego silnika... Czy problem sie pojawil czy juz byl jak go kupiles.. Ile ma obrotow na jalowym po nagrzaniu.


Przestawiony rozrzad lub luzny lancuch lub zbyt duzy dystans tych kolkow na walku rozrzadu do czujnika. A zaplony wypadaja czy chodzi rowno??
  
 
Zaplony nie wypadają, auto po nagrzaniu troche faluje jedynie(obroty) ale minimalnie
  
 
Cytat:
2019-06-13 10:04:50, marcin3286 pisze:
Zaplony nie wypadają, auto po nagrzaniu troche faluje jedynie(obroty) ale minimalnie


Co znaczy faluja z ile na ile.
Do spr dystans czytnika do czujnika walka rozrzadu.
Jezeli ok to spr ustawienie rozrzadu i czy tarczka na GMP nie jest na odwrot.
  
 
obroty czasami falują miedzy 700 a 800.

Do tego moge dodać,że błędy pokazują się, po przekroczeniu 2500 obrotów. Po przekroczzeniu tych obrotow bład wyskakuje i już nie gasnie.

Czytałem, że może być zapowietrzony układ paliwowy, szczerze w to wątpie ale pistolet podczas tankowania mi cały czas odbijał i jakoś mi się to łączy. Spróbuje dzisiaj równiez to sprawdzić

  
 
Cytat:
2019-06-15 09:55:47, marcin3286 pisze:
obroty czasami falują miedzy 700 a 800. Do tego moge dodać,że błędy pokazują się, po przekroczeniu 2500 obrotów. Po przekroczzeniu tych obrotow bład wyskakuje i już nie gasnie. Czytałem, że może być zapowietrzony układ paliwowy, szczerze w to wątpie ale pistolet podczas tankowania mi cały czas odbijał i jakoś mi się to łączy. Spróbuje dzisiaj równiez to sprawdzić


Jak jest klima wlaczona to podbije obroty, jak sie kola tocza tez podtrzymuje wyzsze to normalne.
Ile jest jak stoisz i nic nie robisz na nagrzanym silniku
Dluga kreska i mala kreseczka to 600obr tyle powinien utrzymywac. Czy tak jest czy ma wiecej. Ewentualnie odczytaj testerem obroty.
  
 
obroty po nagrzaniu skączą od 600 chwilami nawet do 1000 przy tych 600 auto pracuje nierówno.
  
 
Cytat:
2019-06-18 15:04:22, marcin3286 pisze:
obroty po nagrzaniu skączą od 600 chwilami nawet do 1000 przy tych 600 auto pracuje nierówno.


Same skacza na 1000 na wylaczonej klimie i nic nie dotykasz nie krecisz kierownica
  
 
Cytat:
2019-06-18 19:32:05, Bigelektron pisze:
Same skacza na 1000 na wylaczonej klimie i nic nie dotykasz nie krecisz kierownica



Dokładnie tak, klima wyłączona nic nie ruszam auto z 600 gazuje samo do 1000 po czym obroty spadaja dalej do 600 i momentami faluja miedzy 600 a 800, nastepnie spadaja dalej do 600 ale auto chodzi nierówno
  
 
Cytat:
2019-06-19 06:21:10, marcin3286 pisze:
Dokładnie tak, klima wyłączona nic nie ruszam auto z 600 gazuje samo do 1000 po czym obroty spadaja dalej do 600 i momentami faluja miedzy 600 a 800, nastepnie spadaja dalej do 600 ale auto chodzi nierówno


A masz tester aby odczytac parametry fuel trim long i short????
Tak mi to wyglada na przestawiony rozrzad na znakach lub obrocona tarczke czujnika GMP. Powinna byc F na zewnatrz.
Latwo to spr bez demontazu obudowy.
Trzeba ustawic kolo pasowe na znaki gmp. Zrobic na gorze kola pasowego kropke tipexem. Wyjac czujnik GMP i patrzec na zabki tarczki ma ona takie lyse pole bez zabkow. Trzeba krecic kolem i patrzec czy lyse miejsce ukaze sie w otworze po czujniku zanim otwor minie kropka z tipexu czy po tym jak minie kropka.
Nie staraj sie tego zrozumiec bo to troche na pozor nielogiczne ale to wynika z budowy, tylko dokladnie to sprawdz.
Oczywiscie krecimy tak jak silnik sie obraca zg ze wskazowkami zegara. Jak masz elektroniczny to pozycz od dziadka.


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2019-06-19 08:44:25 ]

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2019-06-19 08:45:23 ]

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2019-06-19 08:46:31 ]