Carina E zgasła w czasie jazdy i nie odpala, brak iskry

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Kilka dni temu Carina E (3S-FE, 2.0, 98kW, 133KM, bez gazu) zgasła w czasie jazdy. Myślałem, że padła pompa paliwa ale po wyjęciu i podłączeniu do akumulatora okazało się, że jest sprawna. Nadto prąd dochodzi do pompy po przekręceniu kluczyka i ona pompuje paliwo.
Potem odkryłem brak iskry na świecach. Kupiłem nową cewkę zapłonową ale również po wymianie cewki dalej nie odpala. Gdy kluczyk w pozycji ON, to do aparatu zapłonowego w małej 2-pinowej wtyczce dochodzi napięcie 11.2V. Z kolei zwarte złącza TE1 i E1 pokazują kod 12.
Jakieś pomysły?
  
 
Cytat:
2020-11-11 16:55:01, carinae20gli pisze:
Kilka dni temu Carina E (3S-FE, 2.0, 98kW, 133KM, bez gazu) zgasła w czasie jazdy. Myślałem, że padła pompa paliwa ale po wyjęciu i podłączeniu do akumulatora okazało się, że jest sprawna. Nadto prąd dochodzi do pompy po przekręceniu kluczyka i ona pompuje paliwo. Potem odkryłem brak iskry na świecach. Kupiłem nową cewkę zapłonową ale również po wymianie cewki dalej nie odpala. Gdy kluczyk w pozycji ON, to do aparatu zapłonowego w małej 2-pinowej wtyczce dochodzi napięcie 11.2V. Z kolei zwarte złącza TE1 i E1 pokazują kod 12. Jakieś pomysły?

jaki aparat cewka hv jest w aparacie czy na zewnatrz. Palec podmien.
Kod 12 czujnik obr


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2020-11-11 19:18:34 ]
  
 
Aparat zapłonowy jest taki, że cewka zapłonowa jest w jego w środku:

https://photos.app.goo.gl/H95QVgZ6JMu95oyn6
https://photos.app.goo.gl/wd3JZeCkoQdkYJe87
https://photos.app.goo.gl/56aUhkfmwx1c5bLc8
https://photos.app.goo.gl/euJso4GEpdvy4MKc9

Czy kod 12 dot. sygnału RPM, oznaczać może uszkodzenie czujnika położenia wału korbowego?
  
 
Cytat:
2020-11-11 21:26:31, carinae20gli pisze:
Aparat zapłonowy jest taki, że cewka zapłonowa jest w jego w środku: https://photos.app.goo.gl/H95QVgZ6JMu95oyn6 https://photos.app.goo.gl/wd3JZeCkoQdkYJe87 https://photos.app.goo.gl/56aUhkfmwx1c5bLc8 https://photos.app.goo.gl/euJso4GEpdvy4MKc9 Czy kod 12 dot. sygnału RPM, oznaczać może uszkodzenie czujnika położenia wału korbowego?


Wyjmij bezpiecznik EFI i wloz aby skasowac bledy.
Pokrec rozrusxnikiem kilka razy czy blad sie pojawi.
Czujnik walu jak go niema na dole przy kole pasowym to jest w aparacie ale szczerze to juz nie pamietam.
Cewka jak zdechla to ma zawsze popekana zywice w okolicy styku wysokiego napiecia. Mozesz zdjac kopolke i przymocowac drut od tego styku do masy z mala przerwa i pokrecic silnikiem czy jest iskra eliminujac na probe kable palec kopolke.
A byc moze masz alarm lub jakies stare odciecie zamontowane gdzies pod kierownica i sie zepsulo.
  
 
Wczoraj odłączałem akumulator aby skasować wszystkie błędy i mieć tylko nowe błędy i był tylko kod 12.
Ale dzisiaj zajrzałem pod plastikowe osłony z prawej strony silnika i całkowicie brakuje sporej części paska rozrządu. Jutro auto na lawetę i zabieram je do domu robić rozrząd (tydzień temu stanęło ok. 10km od domu).
Bigelektron dzięki za pomoc.

[ wiadomość edytowana przez: carinae20gli dnia 2020-11-12 19:24:50 ]
  
 
Cytat:
2020-11-12 19:24:09, carinae20gli pisze:
Wczoraj odłączałem akumulator aby skasować wszystkie błędy i mieć tylko nowe błędy i był tylko kod 12. Ale dzisiaj zajrzałem pod plastikowe osłony z prawej strony silnika i całkowicie brakuje sporej części paska rozrządu. Jutro auto na lawetę i zabieram je do domu robić rozrząd (tydzień temu stanęło ok. 10km od domu). Bigelektron dzięki za pomoc. [ wiadomość edytowana przez: carinae20gli dnia 2020-11-12 19:24:50 ]


No jakbys mial kogos do krecenia to bys pewnie szybciej zauwazyl ze palec sie nie rusza.
  
 
Jak się ustawia rozrząd w silniku 3S-FE, to rozumiem, że patrzę na dwie rzeczy:

po 1. na znaki na wałku rozrządu (2 kropki na zębatkach pod pokrywą zaworów mają być naprzeciw siebie plus przez dziurkę na zębatce wałka rozrządu ma być widać nacięcie);

po 2. na znaki na wale korbowym (ma być GMP na 1szy tłok przy rozrządzie, czyli napis „zero stopni” na plastikowej osłonie ma się pokrywać z ząbkiem na kole wału korbowego).

Natomiast położenie koła zębatego od pompy oleju nie ma znaczenia przy ustawianiu rozrządu?
Bo nie widzę żadnych znaków na zębatce pompy oleju?

I kolejne pytanie, czy przy ustawianiu rozrządu ma znaczenie położenie aparatu zapłonowego, tj. w którą stronę skierowany jest palec rozdzielacza?

[ wiadomość edytowana przez: carinae20gli dnia 2020-11-29 11:49:45 ]
  
 
Cytat:
2020-11-29 11:35:25, carinae20gli pisze:
Jak się ustawia rozrząd w silniku 3S-FE, to rozumiem, że patrzę na dwie rzeczy: po 1. na znaki na wałku rozrządu (2 kropki na zębatkach pod pokrywą zaworów mają być naprzeciw siebie plus przez dziurkę na zębatce wałka rozrządu ma być widać nacięcie); po 2. na znaki na wale korbowym (ma być GMP na 1szy tłok przy rozrządzie, czyli napis „zero stopni” na plastikowej osłonie ma się pokrywać z ząbkiem na kole wału korbowego). Natomiast położenie koła zębatego od pompy oleju nie ma znaczenia przy ustawianiu rozrządu? Bo nie widzę żadnych znaków na zębatce pompy oleju? I kolejne pytanie, czy przy ustawianiu rozrządu ma znaczenie położenie aparatu zapłonowego, tj. w którą stronę skierowany jest palec rozdzielacza? [ wiadomość edytowana przez: carinae20gli dnia 2020-11-29 11:49:45 ]


Niesmi pokazywac fucketa.
A powaznie to palec na 1 cyl ale jak masz zawory zamkniete na pierwszym cyl to palec musi dobrze pokazywac bo aparatu odwrotnie nie wsadxisz.
  
 
Cytat:
2020-11-29 11:35:25, carinae20gli pisze:
Jak się ustawia rozrząd w silniku 3S-FE, to rozumiem, że patrzę na dwie rzeczy: po 1. na znaki na wałku rozrządu (2 kropki na zębatkach pod pokrywą zaworów mają być naprzeciw siebie plus przez dziurkę na zębatce wałka rozrządu ma być widać nacięcie); po 2. na znaki na wale korbowym (ma być GMP na 1szy tłok przy rozrządzie, czyli napis „zero stopni” na plastikowej osłonie ma się pokrywać z ząbkiem na kole wału korbowego). Natomiast położenie koła zębatego od pompy oleju nie ma znaczenia przy ustawianiu rozrządu? Bo nie widzę żadnych znaków na zębatce pompy oleju? I kolejne pytanie, czy przy ustawianiu rozrządu ma znaczenie położenie aparatu zapłonowego, tj. w którą stronę skierowany jest palec rozdzielacza? [ wiadomość edytowana przez: carinae20gli dnia 2020-11-29 11:49:45 ]


względem pompy nie patrzysz ,i wg aparatu też nie .pod pokrywą zaworów masz sprzęgnięte wałki zębatkami ,także wystarczy patrzeć na znaki po zewnątrz .
  
 
Na razie wszelkie prace przy samochodzie i tak stanęły. Kwarantanna. Może w któryś weekend pod koniec grudnia go złożę.
  
 
Udało się. Po wymianie rozrządu, samochód wczoraj odpalił.