Zamiennik alternatora 2107 - więcej niż 55A

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy ktoś zmieniał alternator w swojej 2107 na taki który daje więcej niż 55A i ma wbudowany regulator napięcia? Widziałem na tuningsport.ru opcję 100A, ale według opisu pasują do wersji wtryskowych, a ja mam 1.5 na gaźniku.
Może da się coś dopasować z aut zachodnich, bez wielkiej rzeźby?

[ wiadomość edytowana przez: paranoic_killer dnia 2021-09-22 14:52:43 ]
  
 
A w jakim celu potrzebujesz więcej prądu? Możesz zamontować od nivy 1,7. Potrzebujesz alternator z kompletnym mocowaniem góra, dół.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Po pierwsze mój alternator w momencie kiedy jest włączone dużo odbiorników (światła, wentylator kabiny, ogrzewanie tylnej szyby i np. do kompletu nieszczęść wycieraczki, co jest przy tej pogodzie nagminne), już nie wyrabia.
A po drugie jeżdżę Siódemką na Złombole i wtedy dochodzą do tego kolejne elementy takie jak CB, nawigacja i lodówka - dlatego szukam źródła większej ilości prądu.

Czyli w skrócie - alternator z nivy + mocowania, zamiast oryginalnych z 2107 i powinno to grać?
  
 
ja mam alternator z japońca 80A i nie mam pytań
  
 
Z jakiego japońca? Duża rzeźba? Szukam czegoś właśnie 80-100A - myślę, że na moje potrzeby to świat i ludzie

[ wiadomość edytowana przez: paranoic_killer dnia 2021-09-24 11:27:34 ]
  
 
Tak, od nivy wszystko plug&play. Są od nivy od 80 do 120A

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Wielkie dzięki! W takim wypadku zapewne skończy się na 100A z Nivy
  
 
Czy za alternator G-222 (silnik 2106) podchodzi również plug and play alternator z nivy 1.7? Również chcę sobie zamontować zamiast w/w wydajniejszy alternator

Taki podejdzie bez problemu? Mocowań muszę poszukać na złomie, bo rozumiem, że są inne? https://archiwum.allegro.pl/oferta/alternator-100-a-lada-niva-1-7i-1-7mpi-nowy-i7698424030.html

[ wiadomość edytowana przez: Polonezik dnia 2022-04-04 03:22:34 ]
  
 
Jak mocowanie, tak i alternator kupisz od nivy, mają je sprzedawcy w PL.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Chodzi o to mocowanie?

https://archiwum.allegro.pl/oferta/-wspornik-alternatora-lada-niva-i6529735080.html
  
 
Hej, No i ogarnąłeś?
  
 
Alternator z mocowaniem z nivy pasuje p&p. Ale okazało się, że nie chce się się u mnie wzbudzać. Altek sprawdzony na stole probierczym - 100% sprawny. Podejrzenie padło na problem z tablicą wskaźników. Ma problem z masą, okresowo wskaźnik temperatury przestaje działać itp. Ale tutaj już niestety musi wjechać elektryk - nie znam się na kabelkach kompletnie. Zdam relację jak już jakiś się zechce zająć tematem.

Ewentualnie może ktoś ma jakiegoś oblatanego elektryka do polecenia w Lublinie lub okolicach? Bo większość nie chce się podejmować tematu niestety :/
  
 
Temat ogarnięty. Systematyzując dla chętnych na taką przeróbkę. Wszystko pasuje p&p pod warunkiem zastosowania mocowań z nivy. Więcej prądu daje realne korzyści - wszystko co elektryczne działa lepiej, nie ma problemu z brakami prądu pod obciążeniem, odnoszę wrażenie, że zapłon jest równiejszy i auto lepiej się zbiera. Poza tym spadło spalanie - średnia z ostatniego złombolu do Albanii mierzona od tankowania do tankowania to 6,3L/100km. Jazda głównie autostradowa z prędkościami 110-120km/h. Wydaje mi się że to rewelacyjny wynik Na poprzednich złombolach (Grecja i Sycylia) przy podobnych warunkach, obciążeniu i prędkościach przelotowych wychodziło ok 7L/100km.

Problem ze wzbudzaniem faktycznie leżał we wskaźnikach - po pierwsze spalona żarówka od kontrolki, a po drugie słaba masa.

Polecam taką przeróbkę!
  
 
Cytat:
2022-07-09 19:54:47, sitektWROC pisze:
Hej, No i ogarnąłeś?



U siebie zamontowałem alternator bosch 100 amper, z jakiegoś diesla (fiatowskiego). Mogę podać oznaczenia, jeśli ktoś by chciał.