MotoNews.pl
  

Corolla Verso 2.0 d4d 1cd nie odpala gdy zimny

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich. To mój pierwszy post na forum, więc prosiłbym o wyrozumiałość, ale do rzeczy.
W lipcu kupiłem Corollę verso z silnikiem 2,0 1cd d4d 116km z 2004r.
Po pewnym czasie toyota zaczęła dymić na czarno przy mocniejszym wciśnięciu gazu. Przy bardzo delikatnej jeździe na niskich obrotach wchodziła w tryb awaryjny wyświetlając błąd P0093. Po krótkiej diagnostyce okazało się że korekcje wtryskiwaczy są poza skalą. Na początku listopada oddałem wtryski do regeneracji i po tym zabiegu problemy z "trybem awaryjnym" skończyły się...... do czasu pierwszych mrozów Toyota nocuje pod chmurką i gdy temperatury na zewnątrz spadną poniżej zera, nie da się jej odpalić bez "plaka". Ponadto jak już odpali i rozgrzeje się na tyle że zgaśnie niebieska kontrolka sygnalizująca poziom płynu chłodzącego to jak bumerang wraca problem trybu awaryjnego przy niskim obciążeniu i niskich obrotach.
Jeśli w takich warunkach utrzymuje obroty silnika powyżej 2000rpm to wszystko jest ok. Gdy podczas jazdy wrzucę "na luz" też nic złego się nie dzieje. Powoli kończą mi się pomysły i bardzo proszę o pomoc.
  
 
Cytat:
2024-12-03 08:04:10, Lesjak pisze:
Witam wszystkich. To mój pierwszy post na forum, więc prosiłbym o wyrozumiałość, ale do rzeczy. W lipcu kupiłem Corollę verso z silnikiem 2,0 1cd d4d 116km z 2004r. Po pewnym czasie toyota zaczęła dymić na czarno przy mocniejszym wciśnięciu gazu. Przy bardzo delikatnej jeździe na niskich obrotach wchodziła w tryb awaryjny wyświetlając błąd P0093. Po krótkiej diagnostyce okazało się że korekcje wtryskiwaczy są poza skalą. Na początku listopada oddałem wtryski do regeneracji i po tym zabiegu problemy z "trybem awaryjnym" skończyły się...... do czasu pierwszych mrozów Toyota nocuje pod chmurką i gdy temperatury na zewnątrz spadną poniżej zera, nie da się jej odpalić bez "plaka". Ponadto jak już odpali i rozgrzeje się na tyle że zgaśnie niebieska kontrolka sygnalizująca poziom płynu chłodzącego to jak bumerang wraca problem trybu awaryjnego przy niskim obciążeniu i niskich obrotach. Jeśli w takich warunkach utrzymuje obroty silnika powyżej 2000rpm to wszystko jest ok. Gdy podczas jazdy wrzucę "na luz" też nic złego się nie dzieje. Powoli kończą mi się pomysły i bardzo proszę o pomoc.

A jaki jest teraz kod bledu???

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2024-12-15 15:23:59, Bigelektron pisze:
A jaki jest teraz kod bledu???


Nadal wyświetla się P0093
  
 
Cytat:
2025-01-20 11:25:26, Lesjak pisze:
Nadal wyświetla się P0093

Standardowo wtryski za duzo traca na przelewach tylko w niewielu przypadkach jest to cos innego

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2025-01-21 19:10:54, Bigelektron pisze:
Standardowo wtryski za duzo traca na przelewach tylko w niewielu przypadkach jest to cos innego



Dziękuję za informację. Oddałem znajomemu mechanikowi żeby ponownie wyciągnął wtryski i wysłał razem z pompą do regeneracji. Odezwę się po wszystkim.
  
 
Cytat:
2025-01-24 14:07:47, Lesjak pisze:
Dziękuję za informację. Oddałem znajomemu mechanikowi żeby ponownie wyciągnął wtryski i wysłał razem z pompą do regeneracji. Odezwę się po wszystkim.


To wazne aby przy montazu pompa byla ustawiona na znaki jak i rozrzad .Pompa przestawiona o zab i beda jaja ale dopiero po czasie kiedy wtryski beda dawac na przelew jeszcze w normie ale juz wiecej niz nowe.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2025-01-25 15:04:10, Bigelektron pisze:
To wazne aby przy montazu pompa byla ustawiona na znaki jak i rozrzad .Pompa przestawiona o zab i beda jaja ale dopiero po czasie kiedy wtryski beda dawac na przelew jeszcze w normie ale juz wiecej niz nowe.



Gablota w poniedziałek wylądowała w serwisie który regenerował wtryskiwacze.
Ze wstępnych oględzin wynika że uszkodzony jest zawór "bezpieczeństwa" listwy wtryskowej.
Podobno takie zjawisko jest tak rzadkie że w całej karierze tego serwisu zdarzyło się to dopiero drugi raz.
Dam znać jak odzyskam auto i będę wiedział na 100% że jest ok.
  
 
Cytat:
2025-02-06 13:56:41, Lesjak pisze:
Gablota w poniedziałek wylądowała w serwisie który regenerował wtryskiwacze. Ze wstępnych oględzin wynika że uszkodzony jest zawór "bezpieczeństwa" listwy wtryskowej. Podobno takie zjawisko jest tak rzadkie że w całej karierze tego serwisu zdarzyło się to dopiero drugi raz. Dam znać jak odzyskam auto i będę wiedział na 100% że jest ok.


Zgadza sie tez moze ze 3 listwy w ciagu 25 lat wymienilem na ta przypadlosc.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2025-02-06 13:56:41, Lesjak pisze:
Gablota w poniedziałek wylądowała w serwisie który regenerował wtryskiwacze. Ze wstępnych oględzin wynika że uszkodzony jest zawór "bezpieczeństwa" listwy wtryskowej. Podobno takie zjawisko jest tak rzadkie że w całej karierze tego serwisu zdarzyło się to dopiero drugi raz. Dam znać jak odzyskam auto i będę wiedział na 100% że jest ok.

No to nieźle, pechowe trafienie skoro to taki rzadki przypadek! Dobrze, że już wiedzą, co jest grane. Daj znać, jak odbierzesz auto, mam nadzieję, że wszystko będzie śmigać
  
 
Cytat:
2025-02-06 13:56:41, Lesjak pisze:
Gablota w poniedziałek wylądowała w serwisie który regenerował wtryskiwacze. Ze wstępnych oględzin wynika że uszkodzony jest zawór "bezpieczeństwa" listwy wtryskowej. Podobno takie zjawisko jest tak rzadkie że w całej karierze tego serwisu zdarzyło się to dopiero drugi raz. Dam znać jak odzyskam auto i będę wiedział na 100% że jest ok.

No to nieźle, pechowe trafienie skoro to taki rzadki przypadek! Dobrze, że już wiedzą, co jest grane. Daj znać, jak odbierzesz auto, mam nadzieję, że wszystko będzie śmigać
  
 
Cytat:
2025-02-06 20:17:50, Bigelektron pisze:
Zgadza sie tez moze ze 3 listwy w ciagu 25 lat wymienilem na ta przypadlosc.



No i auto już po remoncie. Odebrałem toyotę z warsztatu tydzień temu i miałem okazję sprawdzić w temperaturze -14*C. pali jak ta lala.
Po wszystkim okazało się że jest słabsza kompresja na czwartym cylindrze i jak jest bardzo zimno to po odpaleniu silnik trochę kuleje i trzeba odczekać kilka sekund żeby się "rozpedził", ale jak się rozgrzeje to po prostu rakieta.
No i najważniejsze że nie trzeba rano kombinować z wynalazkami typu samostart.

Dziękuję za pomoc.