Silniczek krokowy - dbajcie o jego czystosc

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ufff. Odetchnąłem dziś z ulgą. Wreszcie mam auto całkowicie sprawne w każym detalu. Tip-top i 100%.
Może ktoś pamięta jaki miałem problem - kiedys opisywałem. Otóż w czasie jazdy silnik przy rozbujaniu go do ok 6 tys obr wykonywal jakby odcięcie i był głupi przez najbliższe 4 minuty. Podpiecie do komputera nic nie wykazywało i paru mechaników rozkładało ręce.
Krótko mówiąc pomogło oczyszczenie silniczka krokowego.
Myślałem, że ma on wpływ tylko na wolne obroty, ale widocznie nie skoro teraz jest ok, a poprzednio usterka występowała w 100 na 100 prób i czasem też bez próby.
Facet co mi wskazał co jest był pewien, że to jest to i tłumaczył mi mechanizm powstawania, ale dość skomplikowanie i nie zapamiętałem. Okazało się, że jego znajomy miał taka samą zagadkę.
Pogadaliśmy zresztą dłużej - okazało się, że miał Espero, ale zajeździł go wykonując przebieg (UWAGA ok 500tyskm.!! Pocieszcie się dwulitrowcy - to był 2,0 SOHC.

Pozdrawiam
Wiesiek (Maestro)
  
 
A ja się ostatnio dowiaedziałem, że silniczek krokowy dobrze wymienić co mniej więcej 35 - 40. tys. km. Newsem tym podzielił się ze mną mechanior z ASO DU.
Możliwe, że ma rację, bo u mnie pomimo wyczyszczenia (b. dokładnego) silniczka krokowego, nadal na wolnych obrotach, delikatnie mi one pływają.
  
 
Jeszcze jeden istotny detal:
Otóż czyszczenia dokonał gość bez wyjmowania silniczka - przez wlot powietrza, zajęło mu to 2 minuty, posługiwał się jakimś szprejem, pedzlem, a potem innym szprejem na odpalonym silniku i dość wysokich obrotach.
Akcja skuteczna, koszt: 20 PLN.

  
 
własnie tam gdzie zakładali mi gaz powiedzaiał żebym wyczyścił silniczek krokowy i że moge do tego celu kłupic jakiegoś szpraja

Wiktor
  
 
A tak przy okazji to ile koszytuje taki silniczek? u mnie też lekko pływają obroty.. że o czasowo pałacym się 'check engin' nie wspomnę..
  
 
Cytat:
ile koszytuje taki silniczek?



Jakies 200 zlociszy.
  
 
Cytat:
2003-10-20 22:17:15, Ptaszyna pisze:
Cytat:
ile koszytuje taki silniczek?



Jakies 200 zlociszy.



faq.... chyba jednak tego tuningu jeszcze nie zrobię..
  
 
Ptaszyna, nie przesadzaj - mogę nabyć za 150 - 180 zł.
  
 
Cześć,
Wie ktoś o jaki praparat chodzi -który czyści ten silnik krokowy. Ja też mam pływające obroty oraz inne niedomagania niskich obrotów.
PZDR
BOJKOT
  
 
umyc mozna zwykla bezynka ekstrakcyjna
gorzej jesli sie zawiesi w tedy tylko wymiana

zauwarzylem ze czasami przyczyna falowania jest uszkodzona uszczelka pod silniczkiem na ktora tez warto zwracac uwage
  
 
facet ktory rowniez i mnie robil taka magie mowi ze to sie nazywa
"zmywacz do gazników" a produkuje to firma VIRT i LOCTAIT
a mozna to w zasadzie kupic w kazdym wiekszym sklepie z motoryzacja
znalazlem jeszcze takie
tu
  
 
poszukuje jakiegos warsztatu w katowicach badz niedalekiej okolicy gdzie ktos wyczysci mi silniczek krokowy bo sam wole sie za to nie brac. moze znacie kogos i mozecie polecic? z gory dziekuje
  
 
nikt z Katowic nie czyscil silniczka krokowego?? nie wierze. napiszcie gdzie to mozna zrobic.
  
 
Panowie, bez paniki!
Idzcie do syfmarketu, kupcie magic-zestaw srubokret z koncowkami typu "torx" czy jakos tak (gwiazdki) i odkreccie ten silniczek - zabawa o stopniu komplikacji 2 w 10-stopniowej skali trudnosci. wczoraj to zrobilem i zajelo mi ok. 10 min.
pozdr.
  
 
Witam,

czy moze mi ktos zlokalizowac polozenie silniczka? bo mi tez obroty plywaja a mam auto od niedawna i dopiero zaczynam z nim eksperymentowac

PS. czy to tez moze wplywac na gasniecie silnika przy odpalaniu zimnego ??? Tzn, odpalam pierwszy raz zimny, spadaja obroty i jak nie przygazuje to gasnie, odpalam drugi raz i jest juz ok.

pozdr.
  
 
przy "zespole przepustnicy" na tle zbiorniczka płynu wspomagania układu kierowniczego, mały silniczek - tak jest w 1.8 i 2.0.


mam nadzieje że troszkę pomogłem
  
 
Witam
Muszę odświeżyć temat, bo w naszej wyszukiwarce niczego interesującego, coby mnie interesowało nie znalazłem.


Ale do rzeczy: Gaśnie mi przy schodzeniu z obrotów, więc obstawiam krokowy bo raczej nie widzę nic innego.

Z uwagi na to, że już teraz jest zimno jak w d... i pewnie za chwilę spadnie śnieg, to załatwiłem sobie wynajęcie garażu na jakieś 2 h i w tym czasie muszę się ze wszystkim wyrobić.

Zdaję sobie sprawę, że być może wystarczyłoby tylko czyszczenie samego krokowego, ale nie mam czasu ani chęci babrać się z tym samym 2 razy, więc wymieniam na nowego krokowca, którego w ciemno zakupiłem za ok. 60 zł.

Pytania:

1) Jaka powinna być prawidłowa odległość tego wystającego trzpienia i jak to się liczy? Wymiar A czy B ?

2) Ten trzpień to się wykręca czy wyciąga w celu ustawienia prawidłowego wymiaru ?

3) Czy w celu demontażu przepustnicy (silnik 1.5) konieczne są jakieś klucze o niestandardowych rozmiarach ?

4) Czy po wymianie tego krokowego ...konieczne są jakieś dodatkowe ustawiania, czy silnik sam się ustawi ?


Pytam bo tak jak na wstępie pisałem, na naszym forum nic ciekawego na ten temat nie znalazłem, a na innych forach pisali z trwogą, że po wymianie krokowego silniki przez pierwsze 5 min potrafiły pracować przy 3000 obr/min i później jakoś się ustawiały


Więc pytam ...na co musiałbym się "psychicznie" przygotować po takiej wymianie?


Za wszelkie wskazówki z góry dziękuję. Poniżej fotka krokowca z wymiarami.


Darmowy Hosting Grafiki
  
 
chyba ze 2 lata temu wymieniałem(wymiana prosta o co tam może być skomplikowanego ale moze miałem szczęście bo nic nie ustawiałem ) i nic takiego po wymianie nie miało miejsca żadnych dziwnych zachowań, silnik zapala i chodzi normalnie
  
 
Pewnie miałeś szczęście, bo to co niektórzy opisują o wymianie krokowego ...to "mrozi krew w żyłach".

Więc muszę wiedzieć wszystko na 100% co i jak, żebym się nie wq.... albo żebym nie musiał ściągać lawety

Ta tamta odległość A lub B jest istotna bo od tego zależy jak silnik będzie pracował zaraz po wymianie...


No to czekam jeszcze na informację o tych wymiarach...
  
 
Cytat:
2010-09-05 00:54:24, nawigator5 pisze:
bo to co niektórzy opisują o wymianie krokowego ...to "mrozi krew w żyłach".



Jak ktoś lubi koloryzować to i tankowanie okaże się czynnością serwisową. Zakupiony silnik krokowy montujesz bez zastanawiania się nad tym w którą stronę masz nim obracać i jaka powinna być odległość. Po tym skomplikowanym zabiegu przykręcenia go na dwie śrubki robisz reset ECU, następnie odpalasz silnik i bez dodawania gazu chodzi do chwili załączenia wentylatora. I co w tym skomplikowanego

[ wiadomość edytowana przez: slawek_p dnia 2010-09-05 13:13:57 ]