Napięcie ładowania akumulatora

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Mam wielkę prośbę do posiadaczy Cariny II diesla. Czy mozecie zmierzyć napięcie jakie panuje na zaciskach akumulatora, gdy silnik ma oborty rzędu 2000/min i wyłączone są wszystkie odbiorniki prądu. Dla porównania proszę wartość napięcia na zaciskach, gdy silnik nie pracuje ( i wszytsko wyłączone).
Z góry dziękuję.
Czy ktoś ma namiary na tanie regulatory napięcia?
Pozdrawiam
  
 
napięcie powinno być pomiędzy 13,5 a 14,5 V wtedy jest OK
  
 
Podobno dla diesla 13.8-14.5V U mnie jest 13.8V - niby ok, ale...
Kupiłem ostatnio akmuluator Centra Futura. Producent nie uznaje gwarancji jeśli napięcie łądowania jest <14 i >14.5V :/
U mnie dziwnie działa ta regulacja - jak akumulator ma 12.8V to napięcie ładowania wynosi 13.8V. Jak na akumulatorze 13V to ładuje go 14V. Zastanawia mnie czy powyższa zależność jest zależnością czy tylko przypadkiem Jesli okazało by się to faktem, to widać, ze akumulator będzie zawsze ładowany. Może japończycy uznali, że lepiej ładować rozładowany akumulator nizszym napięciem niż od razu mu 14.5V dowalać. Jeśli u Was jest zawsze >14V to mam "mały" problem - bardzo trudno dostać sam regulator, a alternatora nie będę kupował ...
  
 
Nie mieżysz tak napiecia bo z tego co panietam to widzisz spadek anpiecia na akumulatorze wiec jak jest rozładowany to napiecie bedzie niższe a jak bedzie naładowany bedzie wyższe bo spadek napiecia bedzie mniejszy.

Co do Centry nie polecam bo jest problem z wyegzekfowaniem gwarancji, jak możesz to zwróc i zapodaj sobie bocha bedziesz zadowolony.
  
 
Właśnie nie wiem jak to jest z tymi pomiarami. W serwisie facet to mierzył równolegle do akumulatora jakimś przyrzadem z wielkim opornikiem (pewnie ma mozliwosć pomiaru pradu łądowania - ale to tylko jak sie łączy w szereg).
Co do bosha to sam nie wiem. Podobno teraz zostały w tyle. Poza tym za Centre dałem 220zł (niby najnowsza generacja) a bosh ponad 300zł ...
Gwarancja? Prawde mówiąc nie zależy mi zbyt mocno. Samsung wytrzymał 7 lat (krótkie odległosci codziennie) to i centra wytrzyma swoje.
Pozdrawiam.
  
 
No dobra, a inaczej.
Czy jak macie silnik na obrotach jałowych i na włączonych światłach mijania to czy jak włączycie kierunkowskaz to podświetlenie tablicy rozdzielczej nieco przygasa "w rytm cykania przekaźnika"?
  
 
miałem ten problem jak miałem stary akumulator. kupiłem nowy i jest ok. nic nie mruga ani nie przygasa.
  
 
Sęk w tym, że jak pisałem, akumulator ma ze 2 tygodnie.
Coś czuje ze będę musiał wymienić ten regulator napięcia alternatora. Zamiennik 140zł
  
 
Podłącz miernik i zobacz jakie masz napiecie ładowania i zobaczysz jak sie zmienia na biegu jałowym. Sprwadz też w jakim stopniu jest naładowany akumulator.
Zanim zmienisz regulator zo zobacz jak akumulator trzyma napiecie czasem jset tak ze akumulator gubi napiecie i wymaga ciagłego doładowywania, jak wrócisz z trasy, czy z pracy wyłącz wszystko i zobacz jakie masz napiecie na akumulatorze, poczekaj kilka godzin, jak możesz to do rana i zmaierz jeszcze raz zobaczysz czy sie zmeniło. Zostaw podpiety woltomierz i poproś kogoś niecz zakreci rozrusznikiem i zobaczysz jaki masz spadek napiecia, jezeli spadnie poniżej 10V to lec i wymień ten akumulator. Po nocy postoju na moim akumulatorze spadek siegał max 0,5 V biorąć pod uwage ze akumulator miał tylko połowe stanu elektrolitu bo zapomniałem na śmierc o sprawdzeniu tego i tak smigałem całą zime.
  
 
możesz podjechać do dowolnego sklepu lub serwisu akumulatorów i tam sprawdzą ci pojemość.
  
 
Cytat:

No dobra, a inaczej.
Czy jak macie silnik na obrotach jałowych i na włączonych światłach mijania to czy jak włączycie kierunkowskaz to podświetlenie tablicy rozdzielczej nieco przygasa "w rytm cykania przekaźnika"?


Taki objaw to chyba niewydolnosc pradowa akumulatora bo ladowanie to masz na pewno dobre jezeli faktycznie masz takie napiecia na zaciskach jak opisywales.Nie spiesz sie z wymiana regulatora bo moze byc calkowicie sprawny.Tak jak pisali koledzy w poczatkowej fazie ladowania napiecie na zaciskac moze byc nieco nizsze a z czasem podniesie sie do wyzszych wartosci.
Moze popros znajomego o pozyczenie podobnego pojemnoscia aku i zobacz czy takie zjawisko powtarza sie na innym aku.
Znajomi chandlarze nie chca przywozic i sprzedawac zadnych akumulatorow firmy BOSCH z powodu ponadprzecietnej awaryjnosci i zwiazanych z tym problemow.
  
 
Jako ze ostatnio stałem sie posiadaczem Centry plus 50Ah pozwoliłem sobie na kilka pomiarów i bardzo bym chciał dowiedziec sie jakie macie parametry u siebie.

I tak zimny akumlator w stanie spoczynku zaraz z rana ma u mnie 12.9V.
podobno jesli zejdzie ponizej 12.5V (gestosc elektrolitu -1.24)nalezy go podładowac

Teraz ładowanie:
bez niczego, bez swiateł itp.wolne obroty - 14.6V
światła mijania, ogrzewanie na 2 st.wolne obroty - 14.56V
Wszystkie odbiorniki pradu właczone, wolne obroty(długie, ogrzewanie full, ogrzewanie szyby tylnej, przeciwmgielne itp. ) - 12.3V, jesli natomiast zwieksze obroty ok. 2000 wzwyż ładowanie utrzymuje sie na poziomie 14.45V

Wg. mnie chyba OK.

Jak to wyglada u was ?

A teraz cos baaardzo ciekawego :
w poprzednim akumlatorze ktory własnie wywaliłem kilka dni temu o poj. 60Ah ladowane mialem na poziomie....uwaga 15-15.5V a niekiedy wiecej nawet do 15.7V wg. mnnie za duzo wiec kiedys pojechalem do Nowaka zeby sprawdzili co moze byc przyczyna i oczywiscie sprawdzili a raczej jakis pan od serwisu w krawacie, diagnoza.....uwaga regulator napiecia do wymiany koszt ok. 800zł.

Pozostawie to bez komentarza
  
 
Wow! "Mój" wątek

Górna granica napięcia ładowania dla akumulatorów 12V to 14,7V. Blisko u Ciebie do tego A jak inni z takimi rolkami?

Wyższe napięcie grozi intensywnym gazowaniem i uszkadzanie mas czynnych z płyt (ołowiu i dwutlenku ołowiu).

A na tym starym aku miałeś bardzo duże napięcie. Ile Ci wytrzymał?

Pozdrawiam
  
 
No to juz wiem dlaczego mi akumulator gazował.Napięcie łądowania 14,7 - 14,8
Po właczeniu świateł 14,6 - 14,7.
Wczoraj zakupiłem nowy.
Ile mogę jeździć z takim napięciem?
Dopiero w sobotę będe miał możliwość podjechać do mechanika.
Mam nadzieje że przez te kilka dni nic strasznego sie nie stanie.
  
 
Cytat:
2005-12-12 22:09:39, MisiekII pisze:
A na tym starym aku miałeś bardzo duże napięcie. Ile Ci wytrzymał? Pozdrawiam





Cytat:
Napisalem to w swoim poprzednim poscie:
w poprzednim akumlatorze ktory własnie wywaliłem kilka dni temu o poj. 60Ah ladowane mialem na poziomie....ok. uwaga 15-15.5V a wg. mnnie za duzo wiec kiedys pojechalem do Nowaka zeby sprawdzili co moze byc przyczyna i oczywiscie sprawdzili a raczej jakis pan od serwisu w krawacie, diagnoza.....uwaga regulator napiecia do wymiany koszt ok. 800zł.



Nie mierzylem natomiast napiecia spoczynkowego.

Jezdzilem z tym akumlatorem rok tzn. od momentu kupna rolki w grudniu zeszlego roku, ale w zime przy mrozach w tamtym roku strsznie mulił i wiedzialem ze tej zimy juz nie przezyje.
W tamty roku juz jezdzilem i pytalem co jest w roznych zakladach bo wiedzialem ze ladowanie mam za duze mimo ze w ksiazce HAYESA pisze ze gorna granica to 15.1V

Nie wiem w czym lezala wina moze akumlator byl juz zasiarczony...?

Aha jak kupowalem przyjechal jakis chlopina zdezelowana AUDI 80 i przywiozl do reklamacji drugiego ZAP-a PIAST ale to gwoli ciekawosci , jak sie pozniej okazalo wine za wszystko poniosl jego znajomy elektro-mechanik ktory naprawial alternator przez co mial ladowanie na poziomie ledwo 12V
Niech zyja tacy mechanicy !!!
  
 
Napięcie "spoczynkowe" akumulatora to praktycznie żadnej informacji nie daje o akumulatorze, więc nie musisz mierzyć
Sprawdz za jakiś (dłuższy) czas jakie jest napięcie ładowania .. tylko nie zapomnij

kitza - nie wkręcaj silnika na wysokie obroty, nie żałuj prądu na dmuchawe, ogrzewanie tylnej szyby itd.. będzie dobrze.

Pozdrawiam
  
 
Dowiedziałem się że ostatnio przy okazji wymiany rozrządu elektryk zmierzył mi napięcie ładowania i było idealne: 14,2 - 14,4
A po wymianie akumulatora tak jak pisałem wcześniej.
Nic juz nie rozumiem.
Zmierzę trzeci raz i zobaczymy co będzie.
Może średnia wyjdzie akurat dobrze
Jeszcze jedno, z tego co wiem w Starletce regulacja napięcia ładowania jest elektroniczna.Da się tym jakos sterowac żeby wyregulować to napięcie czy jest to automat który sam się reguluje??

Pozdrawiam

  
 
Cytat:
tego co wiem w Starletce regulacja napięcia ładowania jest elektroniczna.Da się tym jakos sterowac żeby wyregulować to napięcie czy jest to automat który sam się reguluje??


Współczesny regulator alternatora to zintegrowany z nim moduł elektroniczny bez możliwości regulacji. Rób pomiary napięcia ładowania co parę dni, zwłaszcza po jeździe. Może regulator daje trochę za dużo a nowy akumulator to maskuje, tzn dopóki nie jest do pełna naładowany będzie OK?
Pzdr.
  
 
Cytat:
2005-12-15 12:26:33, Kafar pisze:
Współczesny regulator alternatora to zintegrowany z nim moduł elektroniczny bez możliwości regulacji.



Z tego co wiem to regulator można nieco oszukiwać, ale to już chyba w skrajnych (czytaj garażowych) przypadkach takie zabawy
A co do budowy to racja - kostka 2x3x1,5cm i tyle

Pozdrawiam
  
 
A jeśli chodzi o regulację to można zawsze założyć regulator starego typu od starego Poldiego .
Pełna regulacja gwarantowana