Fiat 124

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Dla niemal wszystkich z nas jest oczywiste,
że przodkiem LADY jest fiat 124.
Ja dopiero dziś miałem okazję poczytać o tym samochodzie
i dlatego też pozwoliłem sobie przytoczyć link stronki o nim.


FIAT 124
  
 
Racja Syvo - to bardzo "ważny" w historii automobilizmu samochód. Ostatnio gdzies przeczytałem ,że wyprodukowano ich chyba nawet więcej niz VW (zaznaczono tam oczywiście ,ze niektóre modle łady bazujące na tym modelu są dalej produkowane- ale fakt jest faktem ).
Jest to równiez wazny samochód dla samego Fiata- w 1967 fiat 124 został wybrany samochodem roku. Podobnie jak wczoraj nowa PANDA została wybrana autem roku 2004
pozdrówki
Paweł
  
 
Grzebiąc w sieci znalazłem fiata 124 ( montowany w NRF !!! ) z 1967 roku od pierwszego właściciela ( świętej pamięci) . Długo się zastanawiałem, czy nie będzie to lepszy wybor niż druga łada. Człowiek chciał za to 3500 zł jako cena wyjściowa. Stan dość dobry , przebieg ok.98tys. Garażowany . Już o nim tu pisałem i nadałem Jasiowi z Lublina adres , ale nie wiem czy coś w tym kierunku zrobił. Auto jednak mało "kultowe" i jak się pakować w zabytek to raczej nieopłacalne. Na Classicarscarfromitaly cena tego modelu w dobrym stanie to ok. 500 euro.
Dla zainteresowanych podaję kontakt kompas@plusnet.pl
O ile Jasio albo inny fanatyk już go nie kupił
  
 
Cytat:
2003-11-18 23:47:57, pawel_krakow pisze:
Jest to równiez wazny samochód dla samego Fiata.
W 1967 fiat 124 został wybrany samochodem roku.
Podobnie jak wczoraj nowa PANDA została wybrana autem roku 2004.

pozdrówki
Paweł



Fiat wielokrotnie sięgał po tytuł "samochodu roku".
(patrz tu i tu)


BTW.
A z wyboru PANDY na samochód roku cieszę się osobiście,
gdyż pracowałem przy uruchomieniu produkcji tego samochodu.
Co prawda ja w tym wszystkim byłem zaledwie małym pyłkiem, ale...

Fiat odzyskuje dzięki PANDZIE swoja pozycję na rynku samochodowym.
I z tego też sie cieszę, bo to oznacza, że nadal będę miał pracę .
Do dzisiaj od września wyprodukowano i sprzedano około 86 tys.
tych samochodów. Dobowa produkcja wynosi około 1000 sztuk.

Ale co tam fiat... Ja się z ŁADY nie przesiądę .

A fiata 124 w naturze chętnie bym pooglądał.
  
 
Szkoda tylko że na tej stronie F&F o Fiacie 124 na zdjęciu jest Łada 2101 a nie Fiat 124. To to samo zdjęcie co na naszej klubowej stronce w dziale modele.
Andrzej
  
 
Andrzej też miałem o tym napomnieć, ale pomyślałem sobie że może się myle. Na moje oko jak byk na tym aucie jest znaczek łady
  
 
no ja tez myslalem ze to 2101 ale nie bylem pewny, a jednak
  
 
Znaczek może mylić bo stare Fiaty miały podobny w kształcie do Ładowskiego ale:
1) kratki w tylnych słupkach - Fiat 124 chyba tego nie miał (Łada 2101 do 1974 na pewno ich nie miała)
Na zdjęciach od tyłu - które mamy na klubowej:
1) inne lampy tylne od Fiata 124 i Łady 2101 sprzed 1974 która miał identyczne jak Fiat 124
2) światło cofania pod prawą tylną lampą - ani Fiat 124 ani Łada 2101 z pierwszych serii tego nie miały

Tak więc to nie Fiat 124 ale jego potomstwo i protoplasta naszych wspaniałych bryczek czyli ŁADA 2101 po przynajmniej pierwszej modernizacji

Pozdrawiam
Andrzej
 
 
Sprawdziłem źródło zdjęcia zamieszczonego na TheFiat&TheFourius.
Znajdziecie je na zdjęciu, ale podaję je również tutaj.


http://www.fiat-abarth.de/

http://www.agnes-maurer.de/content/sites/galerie/index.htm

http://www.agnes-maurer.de/Content/124/124_01.htm
  
 
Odkopię trupa, ale nie chcę zakładać osobnego tematu.

Czy wiecie może jakie dokładnie zmiany zostały wprowadzone do 124/2101 w ramach przystosowania do "warunków lokalnych". W literaturze spotkałem się z podwyższeniem zawieszenia, wydajniejszym ogrzewaniem. Ale to ogólniki. Chodzi mi o konkrety jakieś zestawienie części.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Różnice są w zawieszeniu, inne drążki, łączniki, cylinderki hamulcowe



a tu silnik, wałek w bloku, popychacze etc