Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Sruba Mitsubishi Colt Gdańsk | 2003-11-23 11:55:52 ja mam dla waszmosci propozycje z innej jednakze beczki - proponowalbym delikatne, aczkolwiek estetyczne przerobienie tapicerki na drzwiach, powiekszenie "dziury" tamze i wstawienie 17 cm glosnikow np. alpine (ok 350 zl) z dodatkowymi gwizdalkami na slupkach of coz. i bas bedzie lepszy i jakos dzwieku rowniez.
pozdro |
DrA eS ... | 2003-11-23 12:58:31
Alez owszem bedzie mialo i to przeogromny... Jesli wzmacniacz jest przystosowany do pracy z impedancja 8 Ohm to nie wolno podlaczac glosnikow 4 Ohm !! Skopci sie koncowka na bank po przekroczeniu pewnej granicy wzmocnienia. |
SpeedR Była biała lodówka, ... Wawa/ Perth (Aussie) | 2003-11-23 13:28:40 Tutaj zasadniczym zagadnieniem powinno być to, co chcesz osiągnąć?
Jeśli ma być głośno, to wystarczą w miarę dobre jakościowo głośniki z kompletem filtrów i wzmacniaczem. Jeśli czysto, to: dobre głośniki, filtry, (czasem też dławiki przy gwizdkach) i zwrotnice aktywne podłączone wyjściami przedwzmacniacza do radia. Natomiast jeśli chciał byś uzyskać dobrą scenę dźwiękową, to tak jak pisał Danzig, czyli dobre wooferki (z filtrem dolnoprzepustowym) z przodu + gwizdki (często z dławikami) + zwrotnica + uzupełnienie tylnymi głośnikami ( dobrze było by dodać do tego głośnik basowy w dobrej skrzyni w bagażniku). |
KeyJey Volvo C70 Cabrio Warszawa | 2003-11-24 02:39:19 Filtry, dlawiki, zwrotnice aktywne ??
Speedr R nie za duzo tego ? Filtr i zwrotnica aktywna spelniaja dokladnie taka sama role Jezeli chcesz miec sprzet w samochodzie za normalne pieniadze i bez zadnego wydziwiania (samochod i tak brzeczy jak cholera a Espero nie jest idealem wytlumienia wiec nie zrobicie z tego zadnego AUDIOCARa) to DJ napisal dobrze... W ofercie firmy Tonsil sa dwa zestawy samochodowe wraz ze zwrotnicami i gwizdkami. sa to zestawy (Speed 1300 i Speed 1700) do Espero jak znalazl (trzeba tylko lekko podpilowac z tylu zeby sie 17cm zmiescilo) a cena to odpowiednio Speed 1300(223pln) oraz Speed 1700 (299pln). Tonsil robi glosniki na licencji Pioneera wiec o jakosc bym sie nie martwil Sam sie zastanawiam nad kupnem Speed 1300 na przod... sluchalem tych glosnikow i naprawde ladnie to gralo bez komory basowej...w drzwiach jestem pewien ze efekt bedzie duzo lepszy. |
wienio Espero 1.5 DOHC+LPG lubliniec | 2003-11-24 15:55:24 Serdeczne dzięki za wyczerpującą podpowiedź Napewno skorzystam z opisu systemu nagłośnienia produkowanego przez nasz tonsil. |
SpeedR Była biała lodówka, ... Wawa/ Perth (Aussie) | 2003-11-24 16:14:48
Ja wiem, KeyJey, że ja zbok jestem jeśli idzie o wkładanie pieniędzy w samochód. Ale to tylko dlatego, że ja lubię mieć wszystko zrobione porządnie Swoją drogą filtr i zwrotnica aktywna wcale niepełnią tej samej roli. Filrt - daje jedynie możliwość "sterowaniem" wejścia w pewnej ustalonej i niezmiennej granicy i tylko w schemacie: 1 filtr na 1 głośnik. Zwrotnica aktywną możemy sobie dowolnie kombinować i dlatego to takie fajne urządzonko W pewnych przypadkach zatem zwrotnicę można zastąpić sobie filtrem. A tak na marginesie... co to za mania, żeby do samochodu na tył wciskać głośniki po 17 czy więcej cm. ??? Woofery dajemy na przód, a tył (z reguły) gra nam jako tzw. uzupełnienie sceny dźwiękowej. |
SpeedR Była biała lodówka, ... Wawa/ Perth (Aussie) | 2003-11-24 20:44:33 Dzięki książek na ten temat mam sporo |
SpeedR Była biała lodówka, ... Wawa/ Perth (Aussie) | 2003-11-24 21:00:23 Wszystko się zgadza, tylko...
Róznica między filtrami (pasywnymi) a zwrotnicą (aktywną) polega na tym, że zwrotnicę możesz "stroić" dynamicznie a filtry nie. Oczywiście, że filtr jako taki da się dostroić. Różnica jest jednak taka, jak między amortyzatorami "jakimiś tam" a w pełni serwisowalnymi (Bilstein, Penske, czy Ohlins). Tak naprawdę rozebrać s serwisować, da się każdy amortyzator (nawet polski tosowany w Polonezach itp.), ale różncię w postaci prowadzenia autka i możliwości szybkiej zmiany ustawień docenisz od razu. Z filtrami i zwrotnicami jest podobnie. Filtr to taka namiastka bardzo kiepskiej jakości zwrotnicy... ale pasywnej! Filtr faktycznie służy do wyodrębnienia częstotliwości pasma (z tzw. scięciem) ale nie ma możliwości zmiany charakterystyki tegoż zakresu. Do tego służy m.in. korektor graficzny Nie polecam też podłączać do jednego filtra wielu głośników. Zasada jest prosta, wystarczy przeanalizować zasady podłączenia liniowego i szeregowego. W żadnej publikacji nt. car audio nie spotkałem się może nie tyle z niewystępowaniem takiej mozliwości, co z odradzaniem takiego zabiegu. A to, że można, to prawda... wiele żeczy można Inna sprawa, że tyle ilu fachowców - tyle szkół z zakresu nagłaśniania. Właściwie nie można jednoznacznie zweryfikować, które z tych metod są lepsze, oczywiście poza pewnymi zasadami elementarnymi. Pozdrawiam - Speed R |
KeyJey Volvo C70 Cabrio Warszawa | 2003-11-25 06:46:12 Oj oj oj..
Filtry sa i pasywne i aktywne... zwrotnice tak samo... Elementy pasywne (w elektronice) to takie ktore nie sa w stanie wzmocnic danego sygnalu, natomiast aktywne to takie ktore moga go wzmacniac.
To nie prawda... zwrotnica to system filtrow ktory odseparowywyje nam czestotliwosc na tyle glosnikow na ile jest taka zwrotnica skonstruowana... aby jakis uklad mozna bylo nazwac zwrotnica musza byc w niej zastosowane chociaz dwa filtry aby podzielic pasmo na 2 zakresy... np bas i wysokie..
Nigdy w zuciu kazdy jeden filtr moze miec jakosc duzo wyzsza od kazdej zwrotnicy i na odwrot.. wszystko zalezy od tego z jakich elementow i jak dokladnie zostaly policzone elementy wykonawcze w filtrze. Rezystory, kondensatory i cewki (w filtrach i zwrotnicach pasywnych) i dodatkowo tranzystory lub wzmacniacze WO ( w filtrach i zwrotnicach aktywnych)
Korektor graficzny to nic innego jak system filtrow... Istnieja dwa rodzaje K.G. 1 - korektor na filtrach aktywnych - kazdy filtr ma wbudowany wzmacniacz operacyjny i korekcja muzyki polega na wzmocnieniu zadanej czestotliwosci 2 - korektor na flitrach pasywnych - filtry tlumia zakres konkretnej czestotliwosci... Korektory na flitrach pasywnych daja mozliwosc duzo lepszej jakosci dziewku poprzez bardzo niski poziom znieksztalcen jednak aby zrobic dobry filtr pasywny trzeba bardzo dokladnie dobrac i policzyc elementy R L C. Takie filtry sa cholernie drogie i stosuje sie je przed wzmacniaczem... Natomiast K.G. na WO sa tanie w produkcji (uklady scalone) przez co ich cena nie jest duza i moga byc ogolno dostepne...
Podlaczenie liniowe czy szeregowe nie ma nic do rzeczy... poprostu bezsensu podlaczac gwizdki do filtra dolnoprzepustowego bo i tak nie zagraja... bez problemu jednak mozesz podlaczyc dwa glosniki niskotonowe do filtra dolnoprzepustowego bez uszczerbku na jakosci muzyki... nie stosuje sie tego ze wzgledu na koszty... ktore wielokrotnie przekraczaja roznice pomiedzy jednym a dwoma glosnikami A ha... i nie porownuj zwrotnicy aktywnej z filtrami pasywnymi bo to tak jakbys porownywal samochod z rowerem... i jedno i drugie zluzy do jezdzenia Ja nigdy jeszcze nie widzialem AKTYWNEJ zwrotnicy do samochodu.. jakos nie spotkalem sie ze zwrotnicami do ktorych oprocz sygnalu audio jest doprowadzone napiecie.. bo jezeli nie .. to to nie jest zwrotnica aktywna. |
DeeJay Klubowy Weteran Omega B 2.0 8V + Cal ... Łódź | 2003-11-25 07:13:16 Politechnikę mnie tu robią z forum |
Grzegorz TOYOTA Corolla E16 Katowice | 2003-11-25 11:17:56 A na koniec na tym sprzecie "zapuszczą" DISCO z POLA |