Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Ankra Toyota Starlet Kraków | 2003-11-27 11:51:31 Szkoda ze u nas chociaz nie sprawdzaja jakosci benzyny na stacjach ![]() |
![]() Golden_Flyer TOYOTA DRIVER BMW 116 Gdańsk | 2003-11-28 10:06:36 To zapewne efekt głośnego kilka lat temu w USA procesu, jaki wytoczyła bodajże chryslerowi ciężko poparzona w wypadku rodzina. Paliwo zapaliło się, choć podobno nie miało prawa wyciekać ze zbiornika po uderzeniu... |
![]() Darus TOYOTA DRIVER Lexus IS300 Wrocław | 2004-01-04 22:06:50 Irek-Yaris heheh ![]() |
![]() miodek997 TOYOTA DRIVER Toyota Yaris 1,3 Luna Warszawa | 2004-03-19 09:51:11 Metropol z dnia 19.03.2004r:
" Gaz i hamulec w jednym pedale sprawia, że w nagłych wypadkach czas reakcji kierowcy skraca sie, a to oznacza krótszą drogę hamowania Zdjęcie nogi z gazu i naciśnięcie na pedał hamulca zabiera kierowcy co najmniej 0,2 s. Przy prędkości 90 km/h oznacza to drogę hamowania dłuższą o ... 5 metrów. ![]() Kilka tysięcy kierowców już testowało szwedzki wynalazek - gaz i hamulec w jednym pedale. W sumie przejechali oni 500 kkm po drogach publicznych, a wrażenia z jazdy określają jako wysmienite ![]() Krytycy uwazają jednak, że kierowcy przyzwyczajeni do osobnych pedałów w chwili paniki będą naciskać lewą nogą na nieistniejący pedał hamulca ( chyba prawą ![]() Według szwedzkiego krajowego zarządu dróg, niezbędne są dalsze testy, aby udowodnić przewagę nowego rozwiązania. Wynalazca, Sven Gustafsson, który przez 30 lat pracował zawodowo jako kierowca, mówi , że producenci aut z całego świata interesują się nowym systemem. Gustafsson , który wynalazł wspólny pedał już 5 lat temu, uważa, że nie wejdzie on do masowej produkcji w najbliższych latach. - Zwykle mija 12 lat, zanim nowinka techniczna jest wykorzystana w produkowanych samochodach, więc nie wierzę, że wspólny pedał gazu i hamulca pojawi się przed 2010 rokiem. Według niego koszt wprowadzenia modyfikacji do istniejącego auta to ok. 1000 euro. Natomiast nowe auta produkowane z jednym pedałem byłyby ... tańsze od tradycyjnych." Czas pokaże.... ![]() ![]() |
![]() miodek997 TOYOTA DRIVER Toyota Yaris 1,3 Luna Warszawa | 2004-03-19 10:43:41 Już Ci to spróbuje wyjasnić:
Pedał gazu-hamulca jest tak zbudowany, że naciskając go górną powierzchnią stopy naciskasz gaz, zaś dolną - piętą naciskasz hamulec. W górnej cżęści znajduje się elektromagnez zabezpieczający przed przypadkowym hamowaniem. To najprostrze wytłumaczenie... nie wiem, czy jednak wystarczające. W czasopiśmie jest dokładnie pokazany schemat urzadzenia ale ja nie dysponuje techniką ( skaner) aby to przedstawić. ![]() Pozdrawiam. ![]() |
![]() Yaga Toyota Yaris Wrocław | 2004-03-19 11:32:19 Dzięki Miodek, jarzę ![]() |
![]() marcos yaris-ka warszawa | 2004-03-19 11:35:09 pewnei ne ijarzysz tylko sciemniasz ![]() ![]() buhahah ![]() ![]() |
![]() Jackal TOYOTA DRIVER Avensis T25 Wagon Warszawa | 2004-03-19 12:18:19 Ale wymyślili ![]() Przecież jak kierowca ma nogę w gipsie, buty glany, albo nosi wysokie obcasy to jak ma hamowac??? |
![]() Jackal TOYOTA DRIVER Avensis T25 Wagon Warszawa | 2004-03-25 09:33:52
Miałem raczej na myśli, jednoczesne wciskanie pedału wysokiem obcasem i palcami. Jeździłem kiedyś z gipsem na stopie i nie pamiętam żebym mógł wybierać palce czy pięta ![]() |
![]() Yaryś TOYOTA DRIVER Yarowóz WAAAWAAA | 2004-03-31 10:14:33 o kuufa to w drewniakach bedzie niezla jazda calom stopom na pedal i na zakrecie samochodem FWD sie trzymasz jak sie patrzy!
trzeba bedzie miec wysportowana stope nie ma co...ciekawe jak panie w szpilkach sobie poradza ![]() |
Crit | 2004-03-31 10:19:15 Mam nadzieję, że nie jest to tak zrobione, że pedał ma punkt obrotu pomiędzy gazem i hamulcem, bo to wykluczałoby jednoczesne dodawanie gazu i hamowanie. |
Talus TOYOTA DRIVER Carina E / Evo '07 Mielec | 2008-10-16 08:32:19 Kompresor na prąd
Mikrohybrydowy napęd gotowy do produkcji. Na ogół technologia hybrydowa kojarzy się z silnikiem elektrycznym wspomagającym jednostkę spalinową. Okazuje się, że nie jest to jedyna możliwość wykorzystania energii elektrycznej w celu obniżenia zużycia paliwa. Udowodnili to brytyjscy inżynierowie z firmy Controlled Power Technologies (CPT). Zamiast tradycyjnego napędu przekazywanego paskiem (łańcuchem) z wału korbowego Brytyjczycy zbudowali kompresor zasilany prądem. Badania wykazały, że silnik benzynowy o pojemności 1,2 l z elektrycznym doładowaniem dorównuje osiągami wolnossącej jednostce 2-litrowej. Nowy system jest już gotowy do masowej produkcji i może być stosowany we wszystkich typach silników benzynowych oraz diesli. CPT podpisało umowę z firmą, która wykorzysta mikrohybrydową technologię. Konkretnej daty pojawienia się pierwszych samochodów z nowym napędem nie znamy, ale obserwując desperację sektora motoryzacyjnego w dążeniu do produkcji "czystych" silników, przypuszczamy, że nie będziemy musieli długo czekać. |
Talus TOYOTA DRIVER Carina E / Evo '07 Mielec | 2008-10-16 08:34:50 Pomysły Forda
Jedno auto w rodzinie i zbyt temperamentne pociechy? Ford ma na to radę. W 2010 r. pojawią się pierwsze auta Forda wyposażone w gadżet, o którym zrobiło się bardzo głośno. Chodzi o system kontroli rodzicielskiej nad latoroślą, której użyczamy pojazdu. Auto wyposażone w taki system można z góry zaprogramować tak, by ograniczyć jego szybkość maksymalną. To nie koniec kontroli. Jeśli kierowca np. nie zapnie pasów, to nie ma szans na pogłośnienie muzyki. System będzie montowany na początek w kilku modelach (w Europie będzie to m.in. Focus). |