Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() adamus Miłośnik FSO 1.3 - 2.0 Gdynia, Elbląg | 2003-12-02 17:46:25 Naped linki roznil sie w zaleznosci od przelozenia przekladni glownej tylnego mostu. Przelozenie to w Polonezach osobowych moglo wyniesc: 3,7 3,9 4,1 4,3. Do tego dochodza jeszcze Trucki benzynowe - czyli 4,6.
Jezeli chcesz zamontowac to cacko do Lady to sprawdz jakie masz przelozenie i dobierz najbardziej zblizony mechanizm z Poloneza. Domyslam sie ze bedziesz mial przelozenie 4,1. Pozdrawiam Adamus |
![]() adamus Miłośnik FSO 1.3 - 2.0 Gdynia, Elbląg | 2003-12-02 18:11:18 Watpie, ze cos sie polamie. O kreceniu w druga strone tez nie slyszalem.
Jezeli masz 4,3 to kupujesz naped do Poloneza z mostem 4,3 (Rover, stare Poldki 5-biegowe) i montujesz. I jeszcze jedno. Po zalozeniu tego napedu masz swiadomosc, ze linka bedzie sie krecila tak samo szybko jak w "Roverze" pod warunkiem,ze masz kola o srednicy zblizonej do Polonezowskiej. Jezeli nie to w obliczeniach tez powinienes uwzglednic roznice. Poza tym nie wiem jak bedzie reagowal szybkosciomierz Lady na obroty charakterystyczne dla Poldka. Krotko mowiac, czy wychylenie wskazowki bedzie takie jak w Polonezie pprzy tych samych obrotach linki. Pozdrawiam Adamus |
![]() jarbar FORD ASPIRE Tychy | 2003-12-03 12:48:48 Musialem ostatnio wymienic takie element wiec troche mialem z tym stycznosci. Znajomy sklepikarz sciagal mi to z hurtowni. Wazna jest ilosc zebow. Poj poldolot - rocznik 94. W jednym sklepie uslyszalem ze najbardziej popularne sa te ktore maja 7/15 zebow. Okazalo sie jednak ze ja mam 7/16 zebow. I taki tez kupilem. Nowka kosztowala mnie okolo 100zl. tak wiec radze wyjac ten elemen i zobaczyc ile ma zebow.
Pozdrawia |
kasztan Polonez 1,5 SLE+lpg kraków, cieszyn | 2003-12-03 15:12:44 na stronie Motorol w dziale Polonez znalazłem to:
054623 Naped szybkosciomierza 5/10 CITROEN PN.. szt 76.23 22.00 93.00 027603 Naped szybkosciomierza 5/12 fabryczny szt 62.71 22.00 76.51 018281 Naped szybkosciomierza PN 6/14 fabryczny szt 45.50 22.00 55.51 811134 Uszczelka pod naped szybkosciomierza PN. szt 0.31 22.00 0.38 WC Wklad linki szybk.PN MR 93 n.tp ........ szt 3.90 22.00 4.76 L Wklad linki szybkosciomierza FSO PN szt 3.86 22.00 4.71 |
![]() OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2003-12-03 15:36:11 mam w domu dane przełożeń - jakie do którego. Jak ktoś chce to niech zadzwoni do mnie wieczorem 501714679
Kółko które "wchodzi w skrzynie" musi być takie same przy wszystkich przełożeniach mostu przy danej skrzyni. Wydaje mi sie że współpracuje ono z trybem IV biegu (bo jest 1:1) problem moze być w przypadku zmiany modułów kół zebatych. Miało to miejsce w poldkach w 92 lub 93 roku, więc nie wiem jak jest z reduktorami. Na szczęście wszystkie fiaty mają logiczne przełozenie prędkościomierza - 1 obrót - 1 metr. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
![]() andrzej_krakow (S) Miłośnik FSO ![]() Złom 2105 aktualnie Warszawa | 2004-03-04 18:16:42 No i założyłem skrzynię od Poldka do Łady. wszystko byłobu OK gdyby nie jeden feler: skrzynia jest strasznie głośna. Wprawdzie wszyscy mnie ostrzegali przed tym ale nie spodziewałem się że aż tak (zwłaszcza że na razie nie mam wygłuszeńw autku ![]() Czy macie jakiś sposób na wyciszenie tej zarazy? Dodam że skrzynia jest w porządku, cała była rozbierana i przejrzana. Pozdrawiam Andrzej |
![]() Meggido Poldunio 88' Łódź | 2006-07-05 07:59:09 Mam polda z silnikiem 1.5 i mostem 4.1 (tak chyba powinno być). Wrzuciłem silnik 1.6 GSI razem ze skrzynią biegów od kompletu. W poldkach plusach podobno były mosty 3.9. Podejrzewam, że prędkościomierz będzie teraz nieco przekłamywał. Błąd będzie na poziomie 5%.
Wątpliwość moja jest taka: czy wystarczy przełożyć reduktorki napędu prędkościomierza czy koło zębate na wałku wyjściowym odpowiedzialne za ten napęd też się różni w zależności od przełożenia mostu?? Jeśli wystarczy przełożyć reduktorek, to będzie fajnie, jeśli nie tylko, to niefajnie. Proszę o podpowiedzi. W tej materii jeszcze nie miałem do czynienia. |
automatic | 2006-07-05 08:39:24 . [ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-15 13:46:33 ] |
![]() Bocian_s_313_PTK Miłośnik FSO PN Rover Siedlce | 2006-07-05 12:26:16 5% to jest dokładność licznika więc teoretycznie albo rzeczywisty błąd wskazań będzie 10% albo 0% ![]() Teraz praktyka. przełożenia prędkościomierza czyli ilość zębów na ślimaku do ilości zębów na wałku wyjściowym skrzyni ma się mniej więcej tak: 15/7 - most 3,9 11/5 - most 4,1 14/6 - chyba truck na moście 4,55 (przepraszam był babol ale juz jest poprawione na dobrze) 12/5 - most 4,3 ile ma most 3,73 tego nie wiem. W związku z tym nie można zamieniać samych ślimaków gdyż w konsekwencji któreś zęby zostaną zmielone. Dlatego jak zmieniać to tylko oba elementy napędu. Nie jest to trudne szczególnie jak się ma skrzynię biegów wyjętą. Chociaż i na samochodzie też się da tylko trzeba odłączyć wał i odkręcić tył szkryni od podłużnic. moja rada to przejechać się tym co masz i oszacować błąd wskazań przebiegu i prędkości. Jeśli różnice będą znaczące to wtedy sięw to bawić ale 5% to raczej wartość do przyjęcia ![]() [ wiadomość edytowana przez: Bocian_s_313_PTK dnia 2006-07-06 08:52:53 ] |
![]() Ambrosios Miłośnik FSO Warszawa | 2006-07-05 13:40:24 Zasadniczo nalezy zaczac od tego, ze ta dyskusja nie ma za bardzo sensu, jako ze wszystkie Plusy (z wyjatkiem nielicznej partii PlusoRoverkow) mialy przelozenie 10/41 (albo jak kto woli 4,100). Most 3,900 mialy wylacznie nowsze gaznikowe Poldki 1,6 GLE z lat '90, czyli najsilniejsze seryjne OHV (bez turbo) - sam mialem takiego z 1993 i dalo sie to zauwazyc od razu nie tylko po obrotach w stosunku do predkosciomierza, ale i dynamice oraz Vmax. A 5% dokladnosc licznika to jak na moja logike zawsze oznacza wahanie od -5% do +5% rzeczywistej predkosci. No chyba ze zalozymy swiadome ustawianie przez fabryke ustawianie predkosciomierzy na +5% i z tego co pamietam wiekszosc (ale nie wszystkie) firm tak robi.
[ wiadomość edytowana przez: Ambrosios dnia 2006-07-05 13:45:09 ] |
![]() Mebig Miłośnik FSO Peugeot 307 Poznań | 2006-07-05 17:56:54
I tu się niestety grubo mylisz, mam Plusa z 2000 roku, przełożenie przekładni jest 3,9 oraz napęd prędkosciomierza ma oznaczenie 7/15 tak wiec albo ja mam jakiś wynalazek albo nie wiem. Dodam że po ostatnich testach (z powodu uszkodzonego w/w napędu i wymianie na nowy) wyszły zadowalające wyniki na 1000m wskazania licznika pokazały 1000m. |
![]() Ambrosios Miłośnik FSO Warszawa | 2006-07-06 18:20:07
Wyglada na to, ze wbrew wszystkim Plusom ktore widzialem i wszystkim materialom ktore czytalem, ktos z fabryki pomylil sie / pozbyl sie niechcianego mostu do starszych poldkow i taki zonk wyszedl... Jednym slowem tradycja FSO i fabrycznych "skladakow" zyje ![]() |
![]() Mebig Miłośnik FSO Peugeot 307 Poznań | 2006-07-07 12:19:40
Preblem w tym że mam GLI a według tego ślimak 7/15 jest od GSI więc to już jest totalnie pomieszane. |
![]() Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2006-07-09 09:35:03 |