Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
lukaszc (S) Furious Moderator 5x126 Cracovia | 2003-12-18 21:27:47 witam
mam pytanko chciałem załozyć wyłacznik głowny prądu , otóz nabyłem takowy i teraz wiem tyle że mam przeciąć kabel masowy i przedłużyc go do wyłacznika i tu jest problem bo nie wiem jakiego przewodu użyc czy musi to być jakis specjalny ??? |
widynek F&F Sympatyk 700k Kraków | 2003-12-18 21:33:16 z tego co ja się orientuję, to powinno się podpiąć go pod plus...a co do samego kabla, to musi być chyba taki gruby jak te do aku /dość drogi - w sklepie chyba coś 9 zł/mb /. ew możnaby wytargać na szrocie taki kabel z jakiegoś auta... |
lukaszc (S) Furious Moderator 5x126 Cracovia | 2003-12-18 21:35:26 gość w sklepie powiedział że minus sam gdzieś kiedyś też wyczytałem że minus i co teraz czekam aż ktoś jeszcze coś powie na ten temat |
lukaszc (S) Furious Moderator 5x126 Cracovia | 2003-12-18 21:47:57 czyli co wynika z tego że musze przeciąć kabel plusowy przedłużyć go do wyłacznika potem z wyłacznika do akumlatora ??? |
her_us 126p Jelenia Góra | 2003-12-18 22:02:27 Na minusowej klemie od akumlatora zrob wylacznik,niby powino sie na plusie ale to niema znaczenia poniewaz i tak odlaczysz obwod i nie bedziesz mial napiecia w aucie.Milej zabawy.. |
simon_pg F&F Sympatyk Audi V8 4.2 Quattro ... Gdańsk | 2003-12-18 22:16:45 Załóż dwa Jeden na + a drugi na - |
Abdull F&F Sympatyk 126p Bielsko - Biała | 2003-12-18 22:22:41 Panowie z tego co wiem to takei wyłączniki montuje się jako zabezpieczenie, czyli np żeby w trakcie wypadku dało się łatwo odłączyć prąd i zgasić silnik o ile jeszcze pracuje ( przynajmniej taki to ma cel przy typowycha rajdówkach).Jeśli zamontujesz go tylko przy akumulatorze to nie będzie spełniał swojej roli gdyż mimo że odłączysz akumulator to itak napięcie bedzie z alternatora (jeśli silnik pracuje) Wg mnie ten przełącznik powinien odłączać plus od akumulatora oraz od alternatora!!!!!!!! Tak mi sie wydaje!! Jak się myle poprawcie)) |
Lunatic F&F Sympatyk Fiat 125 Warszawa | 2003-12-18 22:30:03
nie zgodze się z kolegą - jak odłączysz plus przy akumulatorze to automatycznie odetniesz zapłon i silnik musi zgasnąć, no chyba , że masz gaźnik bez elektrozaworka dyszy biegu jałowego bo wtedy zapłon nie ma znaczenia moim zdaniem najsensowniej jest zrobić wyłącznik na plusie... [ wiadomość edytowana przez: Lunatic dnia 2003-12-18 22:37:02 ] [ wiadomość edytowana przez: Lunatic dnia 2003-12-18 22:39:34 ] |
seba126 Fiat 125p Piekary Śląskie | 2003-12-18 22:35:13
Abdull ma racje, bo przeciez jak przy wlaczonym silniku odepniemy akumulator to on dalej bedzie pracowal, trzeba by sie zastanowic na wlacznikiem ktory odcina prad, np. od cewki i od akumulatora jednoczesnie |
Abdull F&F Sympatyk 126p Bielsko - Biała | 2003-12-18 22:43:18
No to spróbuj)) Gwarantuje że nie zgaśnie, chyba ze masz coś spierniczone. Nie ma takiej opcji bo po chwili uruchomienia samochodu prąd płynie Do akumulatora (Ładowanie) A owód masz zamknięty prze obwód: + alternatora - rozrusznik - klema plus z której idzie na całą instalacje. Mase masz nap przez alternator, blachy i zawieszenie silnika. Obwód zamknięty, prąd płynie możesz wyjąc akumulator! |
Lunatic F&F Sympatyk Fiat 125 Warszawa | 2003-12-18 22:57:04 hmm...
no fakt, masz racje - wyjmiesz aku i silnik nadal chodzi... |
X-man X1/9 Katowice | 2003-12-18 23:01:13 Panowie, którzy twierdzą, że odłaczając akumulator na pracującym silniku nic się nie stanie - spróbujcie to zrobić - wystarczy zdjąć klemę i już wszystko będziecie wiedzieć.
Pozdr. ps. Podłącz do minusa - trudniej o przypadkowe zwarcie. Jeżeli to ma być zabezp. antykradzieżowe do taki wyłacznik fajnie sie komponuje za schowkiem od strony pasażera i jest blisko akumulatora. [ wiadomość edytowana przez: X-man dnia 2003-12-18 23:06:40 ] |
Gadzio Nissan Micra A5 / k ... Krzeszowice | 2003-12-18 23:05:24 Łukasz przyjedz w sobote na kręcioł to zobaczysz jak ja mam to zrobione |
Poochaty F&F Sympatyk Kraków | 2003-12-19 00:14:05 Łukasz ja tak jak ty slyszalem ze podpina sie do minusa.Tak mam zrobione.zobaczysz w sobote.a kabel musi byc gruby,ja uzylem kabla do ladowania ten rozrusznik-akumulator |
ali_ 126p Poznan | 2003-12-19 09:56:57 sami geniusze , dalej odpinac akku na chodzacym silniku... silnik zgasnac nie powinien, za to odrazu mozecie sie udac do sklepu po nowy mostek diodowy do alternatora
Co do odpinania minusa, to np przy odkrecaniu akku zawsze sie pierwszy powinno odkrecac mimus bo jak machasz kluczem przy + to latwo go gdzies do nadwozia zewrzec. Przy glownym wylaczniku pradu w zasadzie nie powinno to miec znaczenia... A kabel taki sluszny, najlepiej wziac z jakiegos auta od rozrusznika... |
LoRd_S F&F Sympatyk 126p Bielsko-Biała | 2004-04-05 09:41:17 Witam!
Sorki z odgrzebanie tematu ale nie było sensu zaczynać nowego. Na jaki prąd ma być centralny wyłącznik, bo nie chce dawać typowego np. Spraco tylko jakiś inny i nie wiem na jaki prąd ma być. Pozdrawiam Seba |
Poochaty F&F Sympatyk Kraków | 2004-04-05 10:07:54 na duzy prąd.w zasadzie na największy jaki moze byc w samochodzie.jak nie chcesz sparco to daj z zuka albo jakiejs cięzarowki ale niech to bedzie wylącznik do tego wlasnie przeznaczony,a nie jakis tam guziczek... |
kobzacz F&F Sympatyk Fiat 126 FL Wrocław | 2004-04-05 10:10:38 Ja mam u siebie glowny wylacznik pradu zalozony na minusie (masie) i rzeczywiscie odlaczenie akumulatora na pracujacym silniku jest mozliwe. Nie wiem jak jest z zywotnoscia ukladow alternatora/pradnicy przy takich eksperymentach, ja to testowalem zarowno na pradnicy jak i na alternatorze i nic sie nie stalo.
Przelacznik mam od jakiejs ciezarowki (chyba Stara), wyglada prawie tak samo jak markowe Sparco a kosztowal 8zl. Zamontowalem go po prawej stronie wneki na radio (maluch ST) - jest tam taka owalna szpara w karoserii, wiec nawet nic nie trzeba bylo wiercic. Kabel masowy jest gruby (taki jak ten do rozrusznika) i idzie od klemy minusowej do przelacznika a przelacznik zwiera (lub nie, w zaleznosci od polozenia) do masy auta przez karoserie w miejscu gdzie jest przykrecony. Nie mialem okazji (i oby tak dalej) uzywac tego przelacznika w razie wypadku lub pozaru auta, ale bardzo sie przydaje przy wszelkich naprawach wymagajacych odlaczania akumulatora - zamiast sie bawic z kluczami to odlaczam instalacje jednym ruchem |
LoRd_S F&F Sympatyk 126p Bielsko-Biała | 2004-04-05 10:44:50 Spytam inaczej jaki mamksymalny prąd może wystąpić w 126p w standardowej konfiguracji?? |