Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Bocian_s_313_PTK PN Rover Siedlce | 2003-12-24 11:04:37 Witam.
Właśnie mam pytanko o waszą wiedzę doryczącą sekwencyjnego wtrysku gazu. Próbowałem założyć takową instalkę u siebie i miałem sporo problemów. Wynikały one z grupowego sterowania wtryskiem paliwa (wszystkie cztery wtryskiwacze jednocześnie). NIe pracował równo bo w listwie wtryskowej LPG były różne spadki ciśnienia po otwarciu wszystkich czterech wtryskiwaczy LPG. MOże wiecie jak temu zapobiec. Czekam na sugestie. PS. Kto wie ile kosztują wtryskiwacze do holenderskiego sekwencyjnego wtrysku montowane bezpośrednio na kolektorze dolotowym i gdzie je można dostać. |
danielewicz LPG User 3BG Gdynia | 2003-12-25 18:24:08 Sekwencyjny wtrysk gazu,to już wyższa szkoła jazdy
Niestety jeszcze nie mam doświadczeń z tego typu instalacją. |
DamianSz LPG User OPEL OMEGA B FL 2,5 ... Kędzierzyn - Koźle | 2003-12-25 20:28:33 to wkładaj instalke 3 generacji tam jest jeden wtryskiwacz. |
DamianSz LPG User OPEL OMEGA B FL 2,5 ... Kędzierzyn - Koźle | 2003-12-27 18:42:16 Ali masz racje 3 mam dozownik z dwoma krokami i dysze. |
ali_ 126p Poznan | 2003-12-27 19:38:24 a szkoda - wtryskiwaczem byloby prosciej sterowac - orientujecie sie za ile mozna taki dozownik kupic ? |
Bocian_s_313_PTK PN Rover Siedlce | 2003-12-29 10:14:09 Witam.
Widzę że niezłą dyskusję wywołałem. Więc odpowiadam i podaję nieco więcej szczegułów. Po pierwsze instalki fabrycznej nie mam. Przez pewien czas pracowałem w zakładzie montującym LPG (właśnie sekwencyjny) i chciałem zrobić coś z tego złomu co się tam przewalał. Zrobiłem prosty elektroniczny sterownik wtryskiwaczy który brał sygnał z wtryskiwaczy benzyny i sterował wtryskiem LPG. Niestety do pełnego sukcesu zabrakło niewiele. POnieważ w Roverze jest wtrysk grupowy (wszystkie 4 wtryskiwacze równocześnie) pojawił się problem z nierównomiernym ciśnieniem gazu w listwie wtryskiwaczy LPG. Jednym słowem silnik nie pracował równo na wszystkich cylindrach. Sądzę że przy pełnym wtrysku sekwencyjnym nie byłoby tego problemu. I na koniec kilka informacji dotyczących 3 i 4 generacji LPG: Parownik rozpręża gaz do nadciśnienia (ciśnienie większe od atmosferycznego). W trzeciej generacji regulacja odbywa się za pomocą dwuch silniczków krokowych i elektrozaworu. Za bezpośrednie doprowadzenie gazu do kolektora odpowiada zasobnik połączony równymi odcinkami przewodu z kolektorem ssącym i dyszami zamontowanymi blisko silnika. W czwartej generacji za dawkowanie gazu odpowiada wtryskiwacz (po jednym na każdy cylinder). W zależności od kraju producenta to mamy albo listwę wtryskową z kilkoma wtryskiwaczami LPG (włoskie) lub na każdym cylindrze (dokładniej to na kolektorze) po jednym wtryskiwaczu (holenderskie). Czwarta generacja jest analogiczna do wielopunktowego wtrysku paliwa tyle że wtryskiwany jest gaz. TO tak w kilku słowach opisałem co i jak. w razie niejasności proszę pytać. Pozdrawiam |
_Grzesiek_ Corsa B , był Senato ... Szczecin | 2003-12-29 17:18:31 Witam!
Czyli nie da rady zastosować parownika podciśnieniowego od instalki I lub II generacji do takiej III i wzwyż? A moze jednak? |
_Grzesiek_ Corsa B , był Senato ... Szczecin | 2003-12-29 20:56:42 Eeee...masz na myśli podciśnienie z kolektora A co to by dało? Bo ja mam zainstalowany taki parownik. |
carinus LPG User Lexus IS 200+UAZ 469 lubuskie /Belgia | 2003-12-31 18:58:23 Niedawno sam myslalem nad zrobieniem wlasnorecznie czegos na podobienstwo instalki III generacji z wykorzystaniem reduktora podcisnieniowego.Chcialem zamiast mixera zalozyc 4 przewody do rozdzielacza z krokiem i poprowadzic je w poblize wtryskiwaczy benzynowych.Kazdy cylinder powinien zassac sobie odpowiednia dawke gazu,tylko mam problem z odpowiedna regulacja cisnienia w zaleznosci od podcisnienia w kolektorze ssacym. |
_Grzesiek_ Corsa B , był Senato ... Szczecin | 2004-01-03 19:31:45 Czyli już masz to zmontowane? A jakaś elektronika potrzebna? |
carinus LPG User Lexus IS 200+UAZ 469 lubuskie /Belgia | 2004-01-03 22:09:07 dopiero obmyslam projekt i zbieram info o czesciach do tego potrzebnych
|
Bocian_s_313_PTK PN Rover Siedlce | 2004-01-06 11:52:58
No właśnie może ktośbędzie umiał rozwinąć temat nieco szerzej. Jeśli to by działało to byłoby super. Proszę zatem o więcej szczegułów. |
Bocian_s_313_PTK PN Rover Siedlce | 2004-01-07 08:11:25 Witka.
Zasadniczo to masz rację Ali jeśli chodzi o sprzęt. W moim przypadku mam jeszcze układy z firmą w której pracowałem m.in. przy montarzach gazu sekwencyjnego. Zdążyłem trochę podłapać niezbędnej teorii i podejrzeć rozwiązania firmowe. Ze sprzętem nie powinno być aż takiego problemu. W tej chwili rozchodzi się głównie o to czy jest możliwe takie przerobienie parownika I i II generacji aby mógł on pracować w III czy IV generacji systemie. Jakby było to możliwe to koszt przerobienia instalki byłby znacznie mniejszy. |