Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
M-U-S-T-A-N-G BMW E32 Kraków | 2004-01-17 01:20:04 Od pewnego czasu zastanawiam sie nad pewna rzecza...a mianowicie..oprocz gaznika standardowego ktorego mam w fiacie..mam jeszcze w piwnicy drugi gaznik tyle ze druga przepustnica w nim jest otwierana za pomoca silownika..prawdopodobnie jest to gaznik z poloneza....i jestem ciekaw ktory gaznik jest lepszy?? ten co jest w fiacie w ktorym przepustnica jest otwierana przez podcisnienie?? czy taki co ma silownik...jesli sie okaze ze lepszy jest z silownikiem..to zaloze go do fiata..pozdrawiam Mariusz |
Koniu F&F Sympatyk CRX Kraków | 2004-01-17 15:04:41 Gaźnik z drugą gardzielą otwieraną mechanicznie jest lepszy. Głownie jeśli chodzi o osiągi, i nie występuje tak wyraźna dziura w obrotach jak w przypadku gaznika gdzie druga gardziel otwierana jest podciśnieniowo. Z kolei gaznik podciśnieniowy jest ponoć oszczędniejszy.
W chwili obecnej jeżdze na gazniku podcisnieniowym..ale to już niedługo.... DRLA...czekają |
M-U-S-T-A-N-G BMW E32 Kraków | 2004-01-17 16:20:35 DZieki...chetnie bym zmienil..gaznik..tak na probe.tylko ja nie wiem czy on jest dobrze ustawiony..a po za tym..musialbym go troche przeczyscic..bo jednak lezenie w piwnicy..nie wychodzi mu na dobre najlepiej chyba jakas benzynka go przeczyscic lub jakims rozpuszczalnikiem...chyba ze jest cos lepszego?? Czyli z tego co napisales...to na tym gazniku z przepustnica mechaniczna..bedzie mi wiecej palil?? pozdrawiam Mariusz |
Mruk F&F Sympatyk Bielawa | 2004-01-17 18:54:49 Witam!
A kto to trzyma gaźiki w piwnicy,gaźniki mają stać w segmencie za szybą, a w piwnicy niech sobie szkło z tej szafki stoi |
Peyo125 F&F Sympatyk Smok Wawelski © & Janosik | 2004-01-17 19:51:49
Pozdrówki |
goorek F&F MEMBER był/jest Łęki City / Kraków | 2004-01-17 20:37:40 a ja jaki gaznik mam???)) za cholere nie wiem) |
Koniu F&F Sympatyk CRX Kraków | 2004-01-17 23:12:38
Podejrzewam że jak masz silnik z Poloneza to zostawili ci gaźnik polonezowski czyli z mechanicznym otwieraniem drugiej przepustnicy. tak wygląda: [ wiadomość edytowana przez: koniu dnia 2004-01-17 23:17:21 ] |
M-U-S-T-A-N-G BMW E32 Kraków | 2004-01-18 02:02:21 Dzieki za odpowiedzi...zastanawiam sie tylko...bo ja ten gaznik dostalem od kumpla..bo jego tata mial kiedys polda...i nie wiem czy on nie jest inaczej wyregulowany....jesli tak..to bedzie troche zabawy z regulacja...w tej sprawie..bedzie juz mi musial pomoc tata pozdrawiam Mariusz |
Peyo125 F&F Sympatyk Smok Wawelski © & Janosik | 2004-01-18 02:11:38 Zakładając jakiś gaźnik , to chcąc - niechcąc musisz go wyregulować odpowiednio do Twojego silnika , nie ma takiej możlliwości żeby ustawić gaźnik na jednym aucie i włożyć do drugiego ten sam gaźnik, nie regulować i będzie śmigało , każdy silnik trzeba indywidualnie zestroić.Pozdro. |
M-U-S-T-A-N-G BMW E32 Kraków | 2004-01-18 02:16:56 Spoko..napewno na tym gazniku bedzie mi wiecej palil...bo sa wieksze dysze zalozone 1 przelotu jest 155 a drugiego przelotu jest 117...to sa standardowe dysze dla takich gaznikow...ja np w swoim teraz mam dysze 125 i 115..i pali mi fiacior..okolo 10 w miescie a w trasie okolo 8..ale nie rozpedzi sie wiecej jak 130..i to z trudem..niestety..cos za cos pozdrawiam Mariusz |
kaovietz F&F Sympatyk PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2004-01-20 01:42:05 Troszku nie rozumiem...
Po pierwsze druga przepustnica sterowana SIŁOWNIKIEM podciśnieniowym to nic innego jak sterowanie PODCIŚNIENIOWE.Te gaźniki stosowano w silnikach 115/116C czyli tzw.Fiatowskich.Dla silnika 1.5 dysze głowne paliwa to: -1 przelot :120 -2 przelot :155 Te wymiary zmieniały się w trakcie produkcji,także jeżeli masz dyszę 117 to tez jest ok.Sterowanie podcisnieniowe jeżeli działa dobrze na pewno nie jest gorsze od mechanicznego.Nie wiem Koniu skąd wziąłeś informację o dziurze w obrotach w tych gaźnikach??Charakterystyczna "dziura" pojawila się dopiero z wprowadzeniem gaźników polonezowskich,ze sterowaniem drugiej przepustnicy MECHANICZNYM.Te gaźniki miały uboższe nastawy - miały zapewniać mniejsze zużycie paliwa.Poza tym "dziura"pojawia się przy znacznie niższych obrotach i druga przepustnica nie ma na to wpływu. Także ja uważam całkiem inaczej: -gaźnik ze sterowaniem podciśnieniowym:lepsza dynamika i większe zużycie paliwa -gaźnik ze sterwaniem mechanicznym:gorsza dynamika,większa oszczędność i mniejsza emisja szkodliwych substancji w spalinach. Kto mi nie wierzy niechaj poczyta fachowców: USPRAWNIENIA POLONEZA |
Maro66 FSO 125 p Wrocław | 2004-01-20 12:59:02 Ja mam taki w swoim 125p i wszystko jest ok. |
Koniu F&F Sympatyk CRX Kraków | 2004-01-20 14:46:05
Swoją opinię nt. tych gaźników napisałem na podstawie własnych doświadczeń, a nie książki. Więc moje spostrzeżenia są takie a nie inne. Przejchałem na obydwu gaźnikach dość sporo tys. km i jestem wstanie odczuć, który lepiej sie sprawuje. Ewidentnie na gaźniku "polonezowskim" lepiej szedł (niestety nie wiem na jakich dyszach ). Na podciśnieniowym jeżdżę obecnie. I występuje dziura w obrotach podczas włączania drugiego przelotu. Jest takie pewne chwinięcie i nagle jak to nazywam z bratem występuje efekt nitro . pozdrawiam |
kaovietz F&F Sympatyk PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2004-01-20 15:28:58 W sumie Koniu też racja - bo dokładność wykonania tych gaźników woła o pomstę do nieba także gaźnik gaźnikowi nierówny...Ja też wyraziłem opinię na bazie własnych doświadczeń
A jeśli masz "dziurę" przy przejściu na druga gardziel to masz coś skopane albo z regulacją siłownika,albo generalnie z tzw.układem przejściowym-często pomaga własciwe ustawenie przepustnicy względem otworków w gardzieli. |
Koniu F&F Sympatyk CRX Kraków | 2004-01-20 23:24:24 Tak dla ciekawostki napiszę, że miałem włoski gaźnik do silnika 1300 w ręcach . I pokrywka gaźnika jest tam seryjnie spasowana z szerokościa przelotu, a w gaźnikach polskiej produkcji jest taki uskok o którym piszą w książce o usprawnieniu poloneza, iż trzeba go skorygować.
Kao - widziałem, że kupiłes klasyka z silnikiem 1300 tam pewnie masz gaźnik jeszcze włoskiej produkcji to możesz pomacać i sprawdzić. |
M-U-S-T-A-N-G BMW E32 Kraków | 2004-01-21 01:18:21 Hmm no tak..teraz mi pozostaje wybrac lepsza dynamike i wieksze zuzycie paliwa czy gorsza dynamike..i mniejsze zuzycie paliwa....chyba pozostane przy swoim podcisnieniowym w takim razie...ale dzieki za wyczerpujace opinie..
A mam jeszcze jedno takie dosc ciekawe pytanko...byl ktos z was odwazny i wkrecil dysze 200 do gaznika??? hehe bo kupilem zestaw dysz do gaznika kiedys..i tam wlasnie mam dysze 200 czy 210..ciekaw jestem czy wogole fiat jest w stanie pojechac na takich dyszach...a jesli tak..to juz nawet nie mysle o tym jakie ma spalanie wtedy chyba poczuc sie w nim jak w amerykanskim samochodzie..tyle tylko..ze galon a litr to jednak roznica pozdrawiam serdecznie Mariusz |
ciupu Skoda Felicia LXI Katowice/Gliwice | 2004-01-21 15:59:40 ciekawy temat ! |
Vyzn-R F&F Sympatyk Babilon Bandit Lipno | 2004-01-21 17:37:42 Wlasnie ja mialem u siebie podcisnieniowke i nigdy nie zauwazyłem zadnej dziury poza tym ze silnik szybciej sie wkrecał na wyzszych obrotach...
P.S. Konik, kaovitez... wy juz lepiej nic nie macajcie |
kaovietz F&F Sympatyk PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2004-01-22 00:55:57
|
M-U-S-T-A-N-G BMW E32 Kraków | 2004-01-23 00:45:42 Potrafie odroznic dysze powietrzna od dyszy paliwowej...ta jest na 100% dysza paliwowa...jesli nie mozesz uwierzyc to sie pofatyguje i zrobie Ci nawet jej fotke..i zamieszcze na forum.
Powtarzam moje pytanie..czy ktos kiedy probowal jezdzic na takiej dyszy??jakie sa wtedy osiagi i spalanie samochodu...czy taka dysza nie powoduje...zalewania silnika??? czekam na odpowiedz..pozdrawiam Mariusz |