VOLUMEX

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy słyszał ktoś z was o mechanicznych sprężarkach Volumex montowanych do dwulitrowych silników fiata 131 i argenty?
Czy pasowały do każdego bloku dwulitrówki i gdzie można to uchwycić? Podobno daje 135KM i moment 202 Nm
  
 
Byl takim Fiat 131 2.0 Volumetrico z moca 140 KM.

Pozdrowka
Adamus
  
 
Ma ktoś na takie auto namiary??? Biorę od razu
  
 
Auto czy Volumex
po w kraku mozna kupic Volumexy regenerowane z włoch za 1000zł
  
 
I można bez problemu założyć do zwykłej dwójki???
  
 
TAKI MOTOREK CHCIAŁBYM MIEC W SWOIM POLDKU !!!!!
140 km pod maską ........
po prostu miodzik
widzę juz mine dresiarza w swoim bmw
  
 
..hej 140 koni to jeszcze żadna rewelacja..! tyle wychodzi bez większych problemów z silnika Argenty bez żadnej sprężarki..a lepiej założyć inny silnik_mam namiar na gościa z silnikiem od Alfy Romeo 2.0 GTV (na dzieńdobry 150 koni,zmienne fazy rozrządu...)do kanta się nie zmieści,ale do Poldera wchodzi bez większych problemów..
..poza tym Volumex to nie wszystko-do tego są potrzebne specjalne tłoki z wklęsłym denkiem, wzmocnione korbowody i chłodnica oleju..no chyba że ktos chce jeżdzić na metanolu-7.50zł/litr..

[ wiadomość edytowana przez: Ireq dnia 2002-10-30 22:51:45 ]
  
 
Kiedys szukajac sobie informacji o poldkach i tym podobnych natrafilem na artykuł o poldku z silnikiem 2,0 + Volumex
Autko osiągało wspomnianą moc 140KM i wlaściciel twierdził ze rozpedza sie w 9s. do setki.
Predkosc maksymalan byla nie znana ponieważ wsłaściel nie miał odwagi spróbować jechac powyzej 200km/h

Co ciekawe znamy wescje 1,5 AB A-Grupowa 180KM 8,6s ale niestety nie ta wytrzymałość
  
 
dzis rozmawialem na spocie na temat volumexa ktory siedzial w 2 litrówce....i koles mowil ze widzial volumexa w fiacie 125p 1.5 i mowi ze po krotkiej eksploatacji silnik wybuchł.
  
 
..z tego co wiem to sensownie jest pokombinować z płaskimi tłokami od 2,0 do 1.6 ,co da niski stopień sprężania ,pomodzić z rozrządem,dodatkową pompa oleju i natryskiem na denka tłoków ,do tego dołożyć turbosprężarkę od Lancii 1.8 ,intercooler ,sestroić to do kupy i 160 koni nie jest żadnym problemem..
  
 
Gdyby babcia miała wąsy to by była dziadkiem...

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
..hej stary przyjrzyj sie babciom uważnie-większość ma solidne wąsy, a nie są dziadkami..jakbys sie znal troche to byś wiedział, że volumex jest dobry do postraszenia panienek na krótkich prostych ,bo b. latwo go wykończyc poprostu sie rozlatuje..
a co do turbiny-zapweniam ,ze wiem o czym piszę..
  
 
Ja po prostu nie lubie pieprzenia n/t "Gdyby costam założyc to miłby tyle koni" No owszem - ale co z tego? słowa słowa słowa
pzdr

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
heh..nie pisalbym o czymś takim gdybym nie miał z tym do czynienia..zdaję sobie sprawę że brzmi to banalnie ;"weż to i przykręc do tego.." a naprawde jest z tym qupa roboty. ale w naszych warunkach trzeba naprawdę kombinowac żeby mieć trochę frajdy z niemalże niczego..zapewniam ze charakterystyka nieseryjnego(żadne takie tam:"dla państwa komfortu "..) doładowanego silnika to poezja..
  
 


-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
A gdybym mial silnik rovera 2,0 16 i turbo od bmw 2,5 to bym mial tyle Km ze hej!
  
 
Nie rozdrabniaj sie, wrzuc np. 5,7 od Camaro. W malcu wyglada to tak :


I polo tez powinien latac
  
 
..hehe 2.0 16v by się udławił ma sprezarce od 2.5..
a jak nie to by sie rozleciał..należy pamietac ,że współczesne silniki są projektowane ze wzgl.ekon. ze znacznie mniejszymi zapasami możliwosci np.odprowadzania nadmiaru ciepła:vide pękające głowice w silnikach Fordów i BMW na gazie..
..a 5.7 od Camaro to nędzna podróba..polecam Max Wedge z głowicami Hemi 429cali sześć. na dzieńdobry jakieś 450-500kucy i ponad 700Nm fabrycznie i wielkoseryjnie
  
 
Rozumiem więc, że różnice konstrukcyjne pomiędzy moim silnikiem a tym z seryjnym kompresorem są na tyle poważne, że uniemożliwiają przekładkę?
  
 
No No maluszek czadowy