Opony - na ile wystarczą ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

muszę zakupić komplecik opon letnich (205/55R16) do Toyoty Camry V6 i zastanawiam się na ile tys. km wystarczą takie opony przy założeniu ciężaru auta i automatycznej skrzyni (raczej nie popiszczą sobie )
Rozumiem, że to zalezy również od miękkości gumy i stylu jazdy, ale może są jakieś średnie wartości dla tego rozmiaru opon ?
Przy jakim bieżniku (mm) już lepiej nie jeżdzić (albo już nie wolno) ?
  
 
Nie wolno przy 3mm, a jak masz 5mm to już lepiej pomyślec o wymianie.
  
 
Mysle ze srednio takie oponki wystarcza na 40- 60 tys km . Oczywiscie wszystko zalezy od stylu jazy i gumy. Reguly nie ma ale 40 tys przy jezdzie dynamicznej bez piskow powinno stuknac.


  
 
Czyli wykorzystując je tylko latem powinno to być jakieś 3 do 4 lat ?
  
 
W oponach są zwykle jakieś takie kolorowe znaczniki i jeśli je widać to na 100% trzeba wymienić oponkę...
  
 
Raczej tak. No chyba ze stukasz 80 tys rocznie jak ja



  
 
80, nie...
Około 20, ale w tym roku i z tym samochodem (czyli w kolejnych latach też) zamieżam zjeździć Europę, więc będzie pewnie więcej tych kilometrów na letnich gumach.
  
 
wszystko zależy jak się jeździ nie chodzi o ruszanie ale o styl szybkość pokonywania zakrętów etc Nie ma reguły co do tego jeden przejeździ 80 tys drugi 8 tys albo i mniej
  
 
Eeee, no bez pisków oczywiście
No chyba, że się wczuję dobrze w tego potwora
  
 
Również jest zależność po jakich drogach się jeździ na niektórych bieżnik aż sam krzyczy nawet przy spokojnej jeździe
  
 
Niestety hamowanie, i szybkie pokonywanie zakretów zużywa opony równie skutecznie co ruszanie z piskiem, chodz wiele zależy jak to powiedzial janooop od asfaltu. Trzeba brać po uwage również załadowanie samochodu.


Co do bieżnika to 5mm to max szczegulnie na naszych drogach gdzie koleiny to standard, no i oczywiście jakiś piaseczek lub błotko.
  
 
Ooooo. 5 mm ??
A podobno policja się czepia jak zejdzie poniżej 2 mm...

Przerażony troszki jestem, bo podobają mi się opinie na temat oponek Dunlop SP 9000, tylko drogie pieruny są okrutnie, a co 2 lata nie chcę wydawać 2000 zł na butki do samochodu.
  
 
Nie chodzi o to przy jakiej wysokości czepia sie policja tylko przy jakiej wysokości mozna bezpiecznie jeżdzić a to jest najważniejsze.
  
 
MAsz zupełną rację Ice, tylko jakbym chciał oddawać oponki z 5mm bieżnikiem, to chyba jeden sezon i do piachu, co ?

Znalazłem firmę, która sprzedaję w zasadzie wszystkich producentów. Poniżej adres:

www.autoopony.pl

Mają nowiutkie (8mm) 350zł/szt za 16" i 250zł/szt za 15"
Prawie nowe (7mm) 900zł/kpl za 16" i 700zł/kpl za 15"

Oczywiście mowa tu o oponach typu GoodYear F1, czyDunlop SP 9000, czyli tych najdroższych.
  
 
Ja do tej pory uzywam opon uzywanych i taki komplet w srednim stanie bieznika starcza mi na 2 lata spokojnej jazdy,czyli ok. 40kkm.Na nowych licze ze przejechalbym te 100kkm albo i wiecej.Ale wszystko zalezy od stylu jazdy.
  
 
to i tak drogo kuujecie używki
6-7mm 15" 500zł
6-7mm 16" 600zł nie mówie o modelach sratarszych niż 4letnie
  
 
Cytat:
2004-03-01 11:20:24, Lwiecz01 pisze:
Witam,

muszę zakupić komplecik opon letnich (205/55R16) do Toyoty Camry V6 i zastanawiam się na ile tys. km wystarczą takie opony przy założeniu ciężaru auta i automatycznej skrzyni (raczej nie popiszczą sobie )
Rozumiem, że to zalezy również od miękkości gumy i stylu jazdy, ale może są jakieś średnie wartości dla tego rozmiaru opon ?
Przy jakim bieżniku (mm) już lepiej nie jeżdzić (albo już nie wolno) ?



To zalezy jak szybko jeździsz (im większa prędkość tym opony szybciej lecą dlatego ja np. w suprze wymieniam tyl co 10 tys. km a przod co 30 tys. km) , ja mam nokian letnie 205/65/15( w camry) i przejechalem 50 tys. km i z tego co widze to spokojnie jeszcze 30 przejadą.

[ wiadomość edytowana przez: Marcinos dnia 2004-03-01 19:59:56 ]
  
 
w suprze napęd masz na tylnią oś tak więc on szybciej leci a w przypadku Camry jest przód. Pozatym to zależy ile mocy się wykorzystuje. Powiem krótko po jednym dniu na torze Kartingowym można zmienić opony w druty i to właśnie przez typ aswaltu
  
 
żeby opony długo wytrzymały zwróć uwage na:

-jakość opon
-dopuszczalnej prędkości maxymalnej opony
-jakość drogi po jakiej jedziesz
-sposobu jak sam jeździsz
-utrzymywanie optymalnego ciśnienia w oponach
-geometrie, zbierzność, wywarzenie i żeby maglownica nie ścinała opon


na przykładach:

- przez ostatnie 2 tygodnie przed sprzedażą samochodu - starłem zimówki o 3 mm
- kumpel miał rozwaloną maglownice i przednias prawa oponazrobiła się łysa
- spaprana geometria, zbierzność - tnie opone, o wyważeniu już nie mówie
- za mocne napompowanie opony - "goli" ją na środu, zbyt nieskie ciśnienie ścina boki opon

- Good Year daje mocną twardą mieszanke - opona sie słabo ściera, ale kiepsko sie trzyma
-Michelin - robi świetne opony na "suche" - lekko-miękka guma super sie sprawdza w lato, ale sie szybciej ściera (przy okazji na wodzie sprawdza się katastrofalnie - oczywiscie w porównaniu)

* Czytając wasze wypowiedzi o oponach używanych - BEZSENS - opona używana za 500-600 zł - co i tak nie jest połową ceny nowej - na której zrobisz grubo więcej niż 2 razy wiecej km...
(ten sposób sprawdza się gdy nie masz kasy przy zakupie 4 opon, ale na dłuższą mete - mniej ekonomiczne)...
  
 
Z czystej ciekawości - na ile starczyły ;P?