Temat bardzo szeroki ale sprobuje cos napisac:
1. Stan ramy, resorow i zawieszenia- pordzewiala rama zdecydowanie odpada, nie nalezy sie nabrac na rame oblepiona blotem - umyc, bezlitosnie opukac i obejrzec.
2. Wszelkie podejrzane stuki w mostach i przekladniach (o szczegoly proponuje jednak wypytac samurajowcow). Sprawdzic czy samochod nie sciaga - czasami jest to trudne do naprawy.
3. Dokladnie sprawdzic wszelkie wycieki z silnika i mechanizmow, posluchac silnika na wysokich i niskich obrotach, jezeli jest to mozliwe pomierzyc cisnienie w cylindrach. Stan chlodnicy moze duzo powiedziec o sposobie eksploatowania samochodu - przesadnie czysta i wymyta moze byc podejrzana, brudna i zalepiona swiadczy o katowaniu auta.
Jezeli planujesz ostra jazde offroadowa i katowanie samochodu, to stan blacharki jest drugorzedny - i tak sie zniszczy, a powinienes zadbac o jakas klatke bezpieczenstwa.
Generalnie - nikt nie szykuje samochodu do offroadu tylko po to aby auto stalo w garazu - na pewno nim jezdzi i sprzedaje bo albo chce kupic drugi (rzadko w przypadku Samuraia), albo cos sknocil w przerobkach, albo tym handluje. Najlepiej (prosze o sprostowanie jezeli sie myle) kupic cos nie skatowanego, pojezdzic i pozniej ewentualnie go lekko

podrasowac.
A i tak te pierwsze auto to zawsze duzo nowego do poznania i nauki