Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Mrozek Miłośnik FSO 2 x PN i pare innych ... blisko Wrocka ;) | 2002-11-05 18:49:58 Jak w temacie. Czy ktoś próbował z tym eskperymentować - zwłaszcza z silnikami DOHC, które z racji oddzielnego sterowania zaworów dają dużo do popisu.
Mam przygotowany dość obszerny materiał na ten temat, będący tłumaczeniami wszystkiego co udało mi się wygrzebać przez parę lat w sieci oraz własnych przemyśleń, i chciałbym to zwryfikować z praktyką, ewentualnie upewnić się czy dobrze tłumaczyłem. [ wiadomość edytowana przez: Mrozek dnia 2002-11-05 18:52:41 ] |
loco Polonez Kombi Wrocław | 2002-11-06 07:33:04 Widzisz, Mroziu, to jest temat dużo trudniejszy niż montaż spojlera. Stąd chyba brak odpowiedzi.
Czytając forum zauważyłem, że ze zmianą faz rozrządu najczęściej mamy do czynienia gdy zerwie się pasek zębaty Jeśli jednak miałbyś coś ciekawego na ten temat, to ja chętnie poczytam. Twój artykuł o rodzajach rozrządu jest bardzo ciekawy. |
rdt cinquecento nieruchome Radom | 2002-11-06 23:02:10 znane mi sposoby ktore atualnie mi porzychodza do glowy i wiem ze sa wykorzystywane to :
Dwie krzywki walek przesuwny (nie za bardzo wiem jak moze dzialac regulacja skokowo ?? ) Krzywka o stozkowym bocznym przekroju ( plynne przechodzenie) oraz zawory elektromagnetyczne (podobno ze je sie juz wykorzystuje w BMW ) |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2002-11-06 23:36:32 mmm. wyższa szkoła jazdy - trudno nawet zmodyfikować regulatory zapłony, co dopiero rozrząd... ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
bodzio Polonez Plus 2.0 16v Jasło | 2002-11-07 15:39:59 Zmiana faz rozrzadu ma swoj sens. Gdzies czytalem, ze w niektorych amerykancach byla mozliwosc zmiany fazy +-4 stopnie. Przy opuznieniu silnik bedzie mial wieksza moc a przy przyspieszeniu wiekszy moment. Zmiany faz stosuje sie w sporcie. Walezy z PTK ma dorobione przez tokarza koła pasowe z mozliwoscia regulacji. Ja tez z tym cos bede kombinowal. Takie kola wygladaja wlasnie tak: http://tuning.pl/galeria/001312/normal/18.jpg - te niestety z hondy.
Boguslaw Tabasz |
Mrozek Miłośnik FSO 2 x PN i pare innych ... blisko Wrocka ;) | 2002-11-09 19:25:19 Ponieważ GDA ma zawsze ma "zapędy", żeby moje posty zawiesić w dziale "warto wiedzieć" postanowiłem to zrobić dość porządnie - będzie trochę teoretyzowania o tym co to wałek rozrządu, rodzaje kształtów krzywek i ich wpływ napracę silnika oraz - oczywiście - jak fazu rozrządu wpływają na parametry silnika. Głównym tematem tej pracy będzie oczywiście: w jaki sposób zmienić ustawienie wałka (lub wałków) rozrządu żeby to coś dało. Tylko musicie uzbroić się w cierpliwość - najgorzej mi idzie z tą tak zwaną grafiką. Więc trochę to potrwa. I mam pytanie:
jeśli chodzi o grafikę to chodzi mi o proste techniczne rysunki, i trochę (nawet sporo) wykresów - czym to najlepiej (czyt. najłatwiej, i żeby pod htmla dało się potem wstawić) tworzyć z łatwo dostępnych narzędzi microsyfu, ewntualnie corel, adobe? |
Wyrwizab (M) x | 2002-11-09 22:50:07
Jak Mrozek dal temat myslalem ze chodzi o dynamiczna zmiane faz rozrzadu w czasie jazdy - jest takie cos w jakims aucie bo mialem to omawiane na silnikach. Takie rozwiazanie jest chyba najlepsze bo uwzglednia rozne potrzeby wynikajace z tego co chcemy osiagnac w danej chwili. Ale zrobienie tego samemu - nie podejmuje sie. Jeszcze lepsze efekty mozna tez osiagnac projektujac krzywki od nowa i nadajac im ksztalt ...... No wlasnie kurde zapomnialem fachowej nazwy w kazdym razie krzywka taka ma dosc dziwny ksztalt, nie opisywalny zaleznosciami matematycznymi za to optymalny odnosnie spalania itp. Tak wogole to trzeba by temat zaczac od obiegu Otto, od ktorego to pola zalezy sprawnosc ukladu a tam jak wiadomo wszystko jest wynikiem kompromisu. Chodzi mi glownie o to ze przestawiajac fazy fabrycznego walka z jednej strony np zyskamy na zaworach ssacych a z drugiej mozemy stracic nawydechowych. Najlepiej zaprojektowac wiec nowy - prawda ze lasnie powiedziane ? Nie zapominajmy tez o koniecznosci zachowania kata przekrycia zaworow i o tym ze mozemy stracic doladowanie dynamiczne gazow... Kurde no nie chce mi sie teraz wnikac bo temat skomplikowany jest i wymaga glebszych przemyslen, zobaczymy co napisze Mrozek Pozdrawiam Wyrwizab [ wiadomość edytowana przez: Wyrwizab dnia 2002-11-09 23:00:03 ] |