Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
KrzysioVW [H] W-wa | 2004-04-07 17:18:31 Dokonałem odkrycia na skale światową!
Bardzo czesto gdy kupujemy szerokie opony (205 i więcej; przy małych samochodach ten efekt powstaje przy 195mm). To gdy jedziemy po koleinach - samochód nam tańczy na drodze i trzeba kontrować kierownicą (każdy kto to miał wie o czym mówie). Moje wczorajsze odkrycie (niedługo je opatentuje): Gdy kupujemy szerokie kapcieszki dla naszej padaki sprawdźmy kształt opony jeśli opona ma kant na brzegu (czyli jest bardziej kwadratowa) - to wtedy bedziemy mieli rewie na koleinach i na dłuższą mete nie staje się to uciążliwe tylko wkur.....zające( ) Ale jeśli zakupimy szeroką opone, która jest okrągła na brzegach - nie bedzie tego efektu... Nie polecam na przykład opon Miechelin Pilot Premacy (kierunkowe niesymetryczne) PS jak ktos nie wie czemu tak sie dzieje - to później dopisze a jak ktos wie - to niech sam napisze (zobaczymy kto się skapnie skąd to się bierze, a przyczyna jest prozaiczna) |
Jackal TOYOTA DRIVER Avensis T25 Wagon Warszawa | 2004-04-07 17:34:41 A po co jeździć w koleinach ??? |
Kryspin TOYOTA DRIVER Carina Płock | 2004-04-07 17:40:35 Sorry ale widziałeś 205/40/17 żeby nie miała kantu na brzegu tylko była zaokrąglona??? |
dzidek0 avensis otwock | 2004-04-07 17:45:00 ja mam u siebie dunlopy sp9000 o szerokosci 225 i sa zaokraglona po bokach ale to i tak nic nie pomaga |
KrzysioVW [H] W-wa | 2004-04-07 18:39:39 a widziałeś opone w rozmiarze 175/60 R 13 która jest kanciasta? są takie i takie - tylko przed zakupem nie patrz się na to że jest fajny napis na boku opony albo że ma ładny bierznik jak to niektórzy mówią "lamelki w jodełkę"... szerokiego niskiego kapciucha mozesz kupić z nie kanciastym kortem, tylko wystarczy zwrócić na to uwagę przed zakupem ale taki mądry to ja jestem dopiero teraz, bo wczesniej to ja nie zdawałem sobie sprawy z tego |
KrzysioVW [H] W-wa | 2004-04-07 20:49:18 To pomyśl że są 2 rodzaje kół zakładane do tego samego samochodu:
1 komplet to opony Miechelina drugi komplet to opony Nokian Na Michelinach jest masakra - jedziesz jak dużym fiatem - ciągle musisz kontrować kierownicą... Natomiast na Nokianach jeździsz i na nic nie narzekasz. jedziesz po koleinach i odczuwasz tylko przejazd przez koleiny, a nie że ci samochód po nich biega jak po placu zabaw O to mi chodzi Iceman... |
Sielan TOYOTA DRIVER Yaris 1.4 D-4D Szczecin | 2004-04-07 22:46:24
Tak dla jaj Najlepiej w poprzek. |
KrzysioVW [H] W-wa | 2004-04-07 23:02:58 Nie Maćku - własnie rozmiar jest identyczny przy obu kompletach - 205/55 R16
jedne szambo, drugie luxus |
Yota Avensis D4-D wrocław | 2004-04-08 06:44:19 ICEMAN napisał "całą prawdę ,świętą prawdę" i już |
Nygus TOYOTA DRIVER Avensis 2.0 Warszawa | 2004-04-08 07:54:52
politycznie byłoby napisać lExus |
KrzysioVW [H] W-wa | 2004-04-08 09:14:32 |
KrzysioVW [H] W-wa | 2004-04-08 12:10:36 Kubo
Samochód jest ten sam (klasa średnia). Na to samo auto zaklada się 4 opony michelina i później 4 opony nokiana i sprawdza się wrażenia wszystkie 8 kół jest tego samego rodzaju, tego samego rozmiaru i wszystkie są nowe (!) Co do wypowiedzi Icemana: Prawda stara jak świat i znana każdemu kto śmigał na szerokich kapciach. Kiesko na wodzie kiepsko na brudnej nawierzchni i w koleinach, a na suchym i głatkim miodzio w zakretach i przy chmowaniu. I o czym tu debatować Po sprawdzeniu na własnej skórze - 1) nigdy nie założe węższych opon na zime! (mit węższych opon) 2) kto powiedział ze szersze opony gorzej zachowują się na mokrym? naukowe dowody poprosze co do szerokich opon i zakrętów - oczywistość co do hamowania na szerokich - odwrotnie proporcjonalnie do przyspieszania na takowych Szerokie opony mają 2 wady - są drogie i spowalniają auto. Reszta to same plusy (kiedys dodał bym że są do dupy na koleinach, ale po wczorajszym cofam to ) |
pankuba TOYOTA DRIVER Renault Megane 220 GT Wawa | 2004-04-08 12:18:51
Czyli wychodzi po prostu na to, że nokian to debeściarskie oponki Dobrze wiedzieć. |
Jackal TOYOTA DRIVER Avensis T25 Wagon Warszawa | 2004-04-08 13:08:29
Nie wiem czy naukowy, ale czy o aquaplaningu słyszałeś??? Prędzej dopada szerokie opony. |
MisiekII (S) T E L E T U B I Ś Diesel Power Drift Machine Super Turbo Burnout | 2004-04-08 13:16:51
Hej. To czemu w rajdach po śniegu jeżdzą chyba na 145 Oni też wierzą w jakiś mit ? |
pankuba TOYOTA DRIVER Renault Megane 220 GT Wawa | 2004-04-08 13:35:35
Bo oni nie jeżdżą po asfalcie (czasem odśnieżanym) tylko po luźnym śniegu i w tedy tzw sznyty powodują lepszą przyczepność, bo jest wiekszy nacisk na mniejszą powierzchnię, więc ugniata śnieg, a nie slizga się po wierzchu. To tak samo jak by chcieć jeździc po normalnych drogach w zimie na balonach do jazdy po kopnym śniegu np na Islandii |