Wrzucam moje problemy hurtem....

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam ponownie ! Muszę opowiedzieć o tym, jak mi się żaliła Omesia i myślę, że w tak doborowym gronie dowiem się przynajmiej kilku istotnych "szczegółów" jak jej pomóc . Tak więc:
1. Główny jej ból: przednie, elektrycznie opuszczane szyby. Po prostu nie działają. Ze schematu elektrycznego wypatrzyłem, że pod konsolą środkową powinno być ukryte urządzenie elektroniczne, zwane "urządzeniem sterującym automatycznym podnoszeniem szyb", z którego również pobierane jest napięcie sterujące silnikami szyb poprzez przełączniki. Na przełącznikach jest obecnie ok. 1,5V. Przed rozbieraniem drzwi chciałbym sprawdzić tą tajemniczą płytkę, bo nawet po podswietleniu klawiszy widać, że wprowadza zamieszanie (podświetlenie widoczne tylko w absolutnej ciemności, ledwo się jarzy, po naciśnięciu przycisku gaśnie całkiem). Mam swoją teorię, że przy montażu alarmu przez poprzedniego właściciela, elektrycy podpięli coś nie tam gdzie trzeba i się trochę popaliło... Gdzie jest ten element - w ogóle dobrze szukam ? Aha, do czego jest ten trzeci przycisk po stronie pasażera ?
2. Czy ktoś rozbierał fabryczny szyberdach ? Ja mogę go tylko uchylić, przy próbie wsunięcia trzeszczy. Poradzę sobie sam, czy muszę szukać "na wiosnę" fachowca ?
3. Po długim postoju przez jakiś 1km ciężko wchodzą biegi od "1" do "3" - zwłaszcza zauważalne jest to teraz, jak się zrobiło chłodniej. Może to być tylko wina oleju ?
4. Rozumiem, że ogrzewanie też powinno działac równomiernie, a ja mam zawsze na nadmuchach środkowych zimno, a w bocznych gorąco, natomiast pod szybą i na nogi zależnie od regulacji....

Poza tym szczególik: widzę różne skróty po nazwie modelu "CD", "MV6"... Rozumiem, że są to oznaczenia wersji (tak?). A co ja mogę mieć ? Jedynym znakiem szczególnym, jaki wpadł mi w oko są trzy ukośne paski w prawym górnym rogu grilla i na progach: czarny niebieski i czerwony. Mówi wam to coś ?

Z góry dziękuję za pomoc.
  
 
hurtownia odpowiada:

co do schematów pojęcia nie mam co na nich jest narysowane. jak chcesz to wyślę ci na maila oryginalne schematy elektryczne podaj tylko rocznik i wersję nadwozia i silnika.
same szyby nie chodzą może przez brak bezpiecznika lub przekaźnika. wyłączniki w mojej też się przygaszają podczas ich naciskania. spróbuj przytrzymać wyłącznik przez kilka sekund gdyż są one programowane do różnych trybów pracy. ten trzeci służy do zatrzymywania opadania szyb w trybie całkowitego otwierania i zamykania. a płytki sterujące szybami znajduja się zabudowane w obudowie silnika szyby w każdym z drzwi.

szyberdach fabryczny raczej nie nadaje się do samodzielnej ingerencji. jest zabudowany w metelowej obudowie przykręconej do dachu. obudowa jest nitowana. wyglada to na problem z listwą metalową na przodzie dachu (ta osłaniająca od wiatru) lub na linkę napędową dachu.

skrzynia biegów - ewidentnie zły olej. dokonaj jego wymiany najlepiej na olej typu TAF-X (dowolnego producenta). jest drogi jakieś 50 zł za litr ale konsystencją przypomina czerwoną wodę. oczywiście jeśli nie masz problemów z synchronizacją bo na to nic nie pomoże.

ogrzewanie było już omawiane na tym forum albo na Opel Klub Polska. ja osobiście mam ciepłe i zimne z wszystkich nawiewów.

znaczek o którym piszesz to może być wersja Sportive lub Club

zaglądnij na post III ZLOT LOS OMEGAS BESTIALES- zapraszamy
  
 
Witam!

Z tymi szybami to sprawdziłbym wiązke przewodów idących z drzwi do konsoli.......jeżeli są połamane i styka się kilka żyłek kabelka to może to skutkować takimi objawami....

p.s. widzieliście jak było u Kartosa w klapie