Jakie cisnienie sprężania omesia A 2.0 i?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
nie mogę nigdzie znaleźć, forum przeszukałem - tablica niepotrzebna
  
 
Dolna wartość 9,5 atmosfery jeśli jest mniej to silnik jes be.
Górna wartośc nie powinna przekraczać12,5--13,5 (choc te wartości moga mi się mylić, najlepiej by było jak by ktos to powtierdził).
Róznice na poszczegolnych cylindrach nie wiecej niez 1 atm.
  
 
thnx czekam w takim razie na potwierdzenie.
  
 
a właśnie znalazłem w książce, że silniki 2.0 i SE mają 9.2, a 2.0 i c20ne mają 10 to chyba sprawdzone.
  
 
C20NE --> 9,2
20SE --> 10,0
  
 
A czego szukasz ?? Cisnienia sprezania czy stopnia sprezania ??

Bo te wartosci 10 i 9 to mi na stopien sprezania wygladaja.

X30XE ma stopien sprezania 10.8:1 a cisnienie na cylindrach 16atm.
  
 
yyyy....

A czy to nie o tym pisał Piotr, mając na myśli dolną granicę sprężania w cylindrze?

Ja podałem stopień sprężania... przyznaję się bez bicia...

z tego co pamiętam totr w X20XEV ma 10,0 stopień sprężania seryjnie a po splanowaniu głowicy 15,2 atm... czyli górna granica...

czy jestem w błędzie? Jeśli tak to niech ktoś to wyjaśni...

pozdr.
  
 
Stopien sprezania a cisnienie sprezania to dwie rozne rzeczy.

Piotr pisal o cisnieniu. Ponizej pewnej wartosci silnik to szmelc.

Stopien sprezania to stosunek objętości cylindra na początku suwu sprężania (gdy tłok jest w najniższym dolnym położeniu) do objętości cylindra na koniec suwu sprężania (gdy tłok jest z najwyższym górnym położeniu).

Ciśnienie sprężania silnika to maksymalna zmierzona wartość ciśnienia w cylindrze silnika.
  
 
Cytat:
z tego co pamiętam totr w X20XEV ma 10,0 stopień sprężania seryjnie a po splanowaniu głowicy 15,2 atm... czyli górna granica...



15.2 to cisnienie sprezania !!

Stopnia sprezania nie mierzy sie w ATM... SS to proporcja bezjednostkowa. Tak jak opisalem w ponizszym poscie.

Po splanowaniu glowicy zwieksza sie stopien sprezania poniewaz zmniejsza sie objetosc komory spalania. Zeby uzyskac stopien 15:1 trzeba zminiejszyc objetosc komory spalania o 33%. A to chyba jest niewykonalne z racji kolizyjnosci silnika i nadmiernego wzrostu temperatury powietrza w cylindrze.


[ wiadomość edytowana przez: DrA dnia 2004-04-19 19:52:05 ]
  
 
und alles klar...
  
 
Musze u siebie zobaczyc po planowaniu glowicy jaki mam stopien sprezania w poszczegolnych cylindrach
  
 
JAkie ciśnienie sprężania powino być w cylindrach silnik a 2,6?

Ile kosztuje miernik do badania tego ciśnienia?
ALbo ile kosztuje pomiar w jakimś zakładzie?
  
 
witka-nie mam pojecia jakie
ale stsknilem sie juz za Toba, dawno nic nie pisales
  
 
mysle ze tym razem nie bedzie zadnej mega....zjeb a ty co myslisz?
  
 
u mnie w C20NE pokazywało po ok.1.4MPa i Dra uświadomił mi, że to jest ciśnienie

poydr
  
 
W 2,6 ciśnienie sprężania od 5 do 15 atmosfer
Pomiar od 5 zł do 30 zł za cylinder
Przyrząd od 300-2 tys złotych

Zadowolony
A tak na mrginesie to ile kosztuje napompowanie koła w samochodzie???
  
 
Cytat:
2004-10-28 01:25:52, PiotrS pisze:
A tak na marginesie to ile kosztuje napompowanie koła w samochodzie???


Poważnie pytasz?
Pewnie tyle ile kosztuje spalone paliwo w drodze z miejsca codziennego postoju Omy do najbliższej stacji benzynowej z kompresorem ogólnie dostępnym + uśmiech do panienki z okienka (na BPi) żeby Ci wydała pistolet na węża (boją sie że im ukradną)
  
 
Tylko nie mrugaj oczami jak będziesz mówił, że chcesz pistolet na węża bo sprzeda ci wiadomo co.