Dusi się na zimnym silniku

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Hello!
Mam Corsę B z silnikiem Ecotec 1.0 12V. Przy zapalaniu gdy auto postoi dłużej zaczynają się problemy, tzn. po zapaleniu obroty ustabilizują się na 1000 a potem nagle spadną do 300-400 i strasznie szarpie autem. W tym czasie gdy przycisnę pedał gazu auto jeszcze bardziej się dusi i nie może wskoczyć na obroty. Dopiero po chwili nie naciskając na gaz autko odzyskuje 1000 obrotów, ale dalej dusi się po dodaniu gazu. Dopiero po przejechaniu parunastu metrów auto odzyskuje normalną moc i reakcję na gaz. Potem jest praktycznie wszystko w porządku. Mnie się wydaje że jest to silniczek krokowy ale nie jestm do końca pewien. Czy może to być np. czujnik temperatury?? Komputer nic nie pokazuje. bardo dziękuję za rady i pozdrawiam
  
 
myślę, że to raczej silniczek krokowy, a jeszcze jedno pytanie, jak silnik jest jush ciepły i np, stoisz na skrzyżowaniu z wrzuconym "luzem" to obroty rosną np. na 2000 i tak się utrzymują przez chwilkę? bo jeżeli tak, to może potwierdzać że to silniczek krokowy
  
 
Wiesz niekiedy tak się zdarza. Jak wrzucę na luz to niekiedy obroty wskakują mi na 6000 bez dodawania gazu. Rozebrałem cały ten silniczek i niestety przy czyszczeniu uszkodziły się mi w nim blaski od przełącznika. Dzisiaj kupię ten silniczek, ale chcę jeszcze wyeliminować inną rzecz jeśli takowa jest. Bo np. przy zapaleniu na zimnym silniku to gdy nawet ręcznie będę zwiększał otwór w przepustnicy to autko dusi się.
  
 
Jeżeli tak, to chyba raczej nie silniczek.... nie wiem, jak to jest w ecotecu, ale weź zobacz, czy na przepustnicy przykręcony jest taki czarny, mniej więcej okrągły czujnik z kabelkiem... dokładnie na wysokości samej przepustnicy, tylko z drugiej strony. Mi bardziej na to wygląda... to jest czujnik położenia przepustnicy. Poza tym możesz jeszcze pooglądać kable WN i elektrody świec...
  
 
A check Ci się nie zapala???
I jak Ty rozebrałeś silniczek krokowy na części???
  
 
Ja mam podobny przypadek. Pomogło trochę przeczyszczenie zaworu EGR. Przestał mulić na wolnych obrotach a najważniejsze przestała palić się lampka silnika.falują mi wolne obroty ale już nieznacznie i nie przekraczają 1000 obr. Wcześniej na benzynce do póki sie nie rozgrzał nie chciał jechać. Trzeba było go trzymać na gazie. Najgorzej było zimą bo trochę trwało zaczym się nagrzał. Na gazie bez problemów ale tam jest inna zasada regulacji silnika.
Pozdro.
  
 
spróbuj jeszcze w momencie kiedy stoisz a obroty są wysokie wcisnąć mocno pedał hamulca i trzymaj go tak chwilkę, jeżeli obroty spadną to wg. mnie będzie to silniczek krokowy, na 90%
  
 
Może to byc tez czujnik temp silnika.
Czy samochod od jakiegos czasu nie pali ci za duzo?

Mialem podobna sytuację w IBIZIE.
  
 
Silnicek mam już nowy. Niestety nic nie pomógł. Opiszę teraz jakie są reakcje.
Gdy jest zimny silnik to strasznie go dusi i nie reaguje na pedał gazu.(Ja mam benzyniaka nie mam przerobionego na gaz) Wręcz przeciwnie po dodaniu gazu dusi go strasznie.
Po pewnym czasie wszystko wraca do normy.
Gdy silnik osiąga temp. mniej niż 90 C to zaczyna się dławienie na 3000-3200 obr/min i w tym czasie następuje zapalenie kontrolki. Po puszczeniu gazu i spadnięciu obrotów znowu gaśnie dioda.
Takie zapalenie wskaźnika można także uzyskaćprzy tej temperaturze wciskając szybko pedał gazu.
Nie wiem co już może być. Wymieniłem:
przepływomierz, silniczek krokowy, zawór ERG i dalej to samo.
Acha co najważniejsze po dołączeniu przepływomierza auto jedzie normalnie tylko, że się świeci przez cały czas pomarańczowy wskaźnik uszkodzenia elektroniki.
Bardzo będę wdzięczny za pomoc. Ja już nie pojadę do ASO bo to nie mechanicy tylko wymieniacze. Co im wskaże komp to tylko tyle umi zdiagnozować. Cieniaki jakich mało. Nie jedźcie do ASO w Oświęcimiu. Po prostu cieniaki
  
 
Cytat:
2004-05-13 18:53:26, GSI pisze:
Może to byc tez czujnik temp silnika.
Czy samochod od jakiegos czasu nie pali ci za duzo?

Mialem podobna sytuację w IBIZIE.



Też bym na uszkodzony czujnik temperatury postawił
  
 
Cytat:
2004-05-13 22:37:01, mako2 pisze:
Acha co najważniejsze po dołączeniu przepływomierza auto jedzie normalnie tylko, że się świeci przez cały czas pomarańczowy wskaźnik uszkodzenia elektroniki.



Całkiem normalny objaw. Jeżeli wystapi brak lub fałszywy sygnał z któregos z czujników komp przełacza sie na zaprogramowany tryb awaryjny co sygnalizuje sławetna kontrolka. U kolegi prawdo podobnie czujnik temperatury daje wskazanie jak na ciepłym silniku przez co komp zubaża mieszanke i dlatego wystepuja takie objawy. Po podgrzaniu silnika wszystko wraca do normy
  
 
Zczytaj błędy z kompa i napisz jakie się pojawiły. Dla mnei sprawa jest banalnie prosta.Trzeba zacząć od błędów, trochę pomyśleć i będzie po kłopocie.Warunek, dobra dignoza.
  
 
Cytat:
2004-05-14 10:23:32, PiotrS pisze:
Zczytaj błędy z kompa i napisz jakie się pojawiły. Dla mnei sprawa jest banalnie prosta.Trzeba zacząć od błędów, trochę pomyśleć i będzie po kłopocie.Warunek, dobra dignoza.



dokładnie, kody błedów to podstawa.

Krokowego bym nie podejrzewał bo na zimnym silniku przy odpaleniu nie pracuje praktycznie (ssanie), przy walniętym czujniku temp. silnika (bądź cieczy chłodzącej) byłby problem z odpaleniem ale na ciepłym silniku. Jeżeli piszesz, że przepływka i EGR wymienione to ja sprawdziłbym przede wszystkim kable WN, świece i przewody podciśnieniowe (może któryś spadł).
  
 
No i tak kolejny Opel pokazuje na co go stać. Zamiast myśleć, trzeba robić. Pierwsze co bym zrobił (bo tak praktykowałem), przedmuchać i oczyścić zawór recyrkulacji - 0,0PLN. Następnie wymieniłbym czujnik temperatury cieczy chłodzącej - gdy jest uszkodzony, to nie zawsze komputer wyświetla błąd, bo on widzi błędy poniżej pewnej wartości. Koszt czujnika ok 35 PLN. Wymiana - 3 min. Najlepiej na zimnym silniku, bo płynem chłodzącym można sobie poparzyć ręce. A wszystko wg mnie wskazuje na ów czujnik.
Pozdr
MP
  
 
To napewno nie jest czujnik temperatury. Sprawdzony wskazuje normalnie i przyjmuje odpowiedznie wartości zgodnie z AUTODATĄ z 2004 roku. Poza tym wsadziłem nowy żeby sprawdzić i nic nie pomógł
  
 
Mysle ze to moze bys problem z sonda Lambda albo po prostu wina paliwa.