Stopilem swiece

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Oto co mi sie stalo stopilem swiece

  
 
A w głowicy nic sie nie znalazlo ????
adam ile jest wart twój silnik 1,8 8v po tym tuningu.
Sprzedaj go i kup cos normalnego - nei psuj bo tylko stracisz !!!!
  
 
CZUCZU ile jest wart ten twoj maluch po tuningu? Sprzedaj go i kup cos normalnego!

A te stopione swiece to na 99% wina podniesienia cisnienia doladowania bez odpowiedniego wyregulowania ilosci paliwa, do takich wnioskow doszlismy po rozmowie z Adamem...mam tylko nadzieje ze tlok jest caly...

[ wiadomość edytowana przez: Piotrek83 dnia 2004-05-31 21:59:23 ]
  
 
wsadziles cipa z półki? bylo troche bardziej podkrecic FPR, co doradzalem. Silnikowi nie powinno sie nic stac, najbardziej powinny dostac zawory i glowica.
edit:
poznaj wroga I (strona 7)
poznaj wroga I/2 (wieksze foto)
poznaj wroga II
adobe acr wymagane.



[ wiadomość edytowana przez: tomeQ_ dnia 2004-05-31 22:57:33 ]
  
 
Chip byl ok. Ale podjalem juz pewne srodki. Teraz bedzei produkt od SLS A co z silniczkiem jak bede mial chwilke to zobacze.
Ciekawe czy to moze byc wina twego ze od jakis 2 tygodni smigam na 95. Wczesniej nic sie nie dzialo. A i dlaczego jedna tylko spalilo?
  
 
Jak widac chip nie byl ok Smiganie na 95 nie powinno miec az tak dramatycznych skutkow, bo chyba masz czujnik spalania detonacyjnego?? Gdyby tak bylo(detonacje) silnik powinien lapac wysoka temperature, chyba ze masz syper hiper obieg plynu, ale i tak jest to odczuwalne w jezdzie. Moze swieca byla trafiona i zamiast do kompletu wsadzic 4xswiece o "cieplocie" tzn zdolnosci odprowadzania ciepla o nr 8 wsadzili 3x8 i 1x9. Chociaz to skrajny przypadek. Innym wytlumaczeniem zabicia jednej swiecy moze byc to iz kazdy silnik posiada "wady" konstrukcyjne i jeden z cylindrow jest "najslabszy" tzn najgorzej chroniony, chociazby odleglosc od doplywu plynu chlodzacego, cisnienie oleju natryskiwanego na tlok, co ma nieunikniony zwiazek z konstrukcja bloku, glowicy, srednicy kanalow ich dlugosc itp. To tez jest skrajny przypadek.
Ps. na ktorym cylindrze padla swieca??
Ogolnie rzecz biorac wzielo i sie spierdolilo.....nie pierwszy tego doswiadczyles i zapewne nie ostatni. A nie ma takiej rzeczy w samochodzie czego by sie naprawic nie dalo.
  
 
IMHO stukanie nie stopiloby swiecy, wiec raczej nie wina paliwa...ja stawiam na AFR, za duzo powietrza, za malo paliwa...
  
 
za duzo powietrza za malo paliwa to cos bardzo podobnego do spalania detonacyjnego, tylko moze byc grozniejsze, jak mnie najdzie wena to napisze jak to dziala. I tutaj trudno stwierdzic co bylo przyczyna, czy detonacje, czy zbyt uboga mieszanka (pierwsze da sie wyeliminowac jesci wystepuje tam knock sensor). Jedno i drugie powoduje gwaltowny wzrost temperatury w calym silniku, niemniej ja takze sklaniam sie ku Twojej opinii afr bida z nedza Adam zdzieraj glowice i zrob pare fotek flakom, bedziemy mysleli dalej
  
 
Z tego co znalazlem na necie w G60 jest knock sensor...czyli w przypadku wystapienia spalania stukowego cofneloby zaplon, poczulbys Adam ze silnik stracil moc jeszcze zanim temperatura mialaby okazje podskoczyc...
  
 
Jutro przyjdzie nowa swieca a w piatek dostaje nowy program pod moje cisnienie z mala rezerwa ( do wykorzystywania na streecie). Program jest rodem z SLSa. Jesli ktos swi tym interesuje to powinien wiedziec ze to naprawde czolowa firma

A co do stukowego, przed tym jak sie to stalo autko oslablo i wolno zaczelo przyspieszac (tak od 190 km/h to poczulem)a puzniej sie silnik wylaczyl. Dalej dowiedzialem sie ze to nie stalo sie tak odrazu ale musialo juz wczesniej atakowac swiece. No i na sto procent jest to AFR poniewaz stalo sie to na 1 cylindrze a zwykle wtedy wywala cos na 1 lub 4 No i pewnie doszla do tego jakas wada ukryta tej swiecy ( w kazdej produkcji sie takie trafiaja ) poniewaz reszta jest idealna.

To bylo powodem nie najlepszej pracy na wolnych obrotach ostatnio, czasami zapalalo mieszanke czasami nie . Podczas wiekszych obrotw nie czulem tego. Wychodzi na to ze na streecie lecialem na 3,5 cylindra, czasami lapalo czasami nie

[ wiadomość edytowana przez: Pingu dnia 2004-06-01 19:19:15 ]
  
 
Ja na twoim miejscu zaczalbym od dokladnej diagnostyki owego cylindra, a pozniej dopiero wirusa zapodawal...
  
 
I po sprawie, chyba ze czujniczek oszukuje, ale to juz naciaganie teorii z mojej strony Jak wiec widac kombinacje bez sprawdzenia chociazby na analizatorze spalin zawartosc CO, CO2,H2, O2, moga sie skonczyc zabiciem swiecy i oby tylko swiecy. Impreza kosztuje kilkadziesiat zlotych na Zwirki i Wichury A z tym ubogim afr to jest tak. Idealne proporcje powietrze paliwo, wypalaja sie w calosci daja nam wspolczynnik L, gdy zmieszamy je w stosunku 14,7:1 wtedy w gazach wydechowych nie ma czastek wolnego tlenu, toksyczne zwiazki sa redukowane do minimum, wszyscy sa szczesliwi.....oprocz antyekologow zadnych mocy

Teraz skupmy sie na zubozeniu dawki paliwa, czyli afr>14,7 .Wykres uwidacznia narastanie poszczegolnych zwiazkow chemicznych, to jednak nie jest najgorsze. Im ubozsza mieszanka paliwo/powietrze(wiekszy afr air/fuel ratio) tym mniejsza jest jej zdolnosc do zapalenia(role odgrywa tez wartosc cetanowa paliwa, ale to tez na inna historie opowiesc), a przede wszystkim rozchodzenie sie plomienia wewnatrz cylindra jest wolniejsze. Powoduje to w konsekwencji do bardzo dlugiego czasu spalania mieszanki w cylindrze, ktora jak nie trudno sie domyslic grzeje niesamowicie wnetrze cylindra. Proces ten moze trwac w ekstremalnych wypadkach do 180' OWK(obrotu walu korbowego) podczas gdy wlasciwie dobrana mieszanka jest spalana i zamieniana na prace maximum do 90' OWK. Uboga mieszanka w ekstremalnym przypadku moze doprowadzic do zapalenia sie paliwa w kolektorze dolotowym, co dalej, chyba mowic nie musze. Ponad dopuszczalny wzrost temperatury w cylindrze doprowadza do m.in takich wypadkow jak zdjecia top end. Niektore silniki na biegu jalowym pracuja w przedzialach duzo wyzszych niz idealne 14,7:1 dla obnizenia spalania, jednak tylko gdy silnik jest nieobciazony mozna sie tak bawic, dlaczego, no chyba wiecie jak pracuje silnik.
Inna przyczyna ktora przyszla mi do glowy w tym przypadku jest "lejacy" wtryskiwacz, choc to tez mocno naciagana teoria, ale mozliwa. Nierozpylone paliwo skupione w krople zostaje spalane nierowno, tzn pali sie tam gdzie osiadzie (najczesciej tlok i w konsekwencji dziura w nim) ale na swiecy tez moze sie to przydazyc (P(A)=1:10000000 ) jesli iskra zdazyla przeskoczyc zanim paliwo zalalo elektrody
No.... to byla ta wena, ale Wam napisalem
Ps.jak cos jest nie teges to napiszcie bo mi sie tego nie chce czytac
  
 
Cytat:
Jutro przyjdzie nowa swieca a w piatek dostaje nowy program pod moje cisnienie z mala rezerwa ( do wykorzystywania na streecie). Program jest rodem z SLSa. Jesli ktos swi tym interesuje to powinien wiedziec ze to naprawde czolowa firma

A co do stukowego, przed tym jak sie to stalo autko oslablo i wolno zaczelo przyspieszac (tak od 190 km/h to poczulem)a puzniej sie silnik wylaczyl. Dalej dowiedzialem sie ze to nie stalo sie tak odrazu ale musialo juz wczesniej atakowac swiece. No i na sto procent jest to AFR poniewaz stalo sie to na 1 cylindrze a zwykle wtedy wywala cos na 1 lub 4 No i pewnie doszla do tego jakas wada ukryta tej swiecy ( w kazdej produkcji sie takie trafiaja ) poniewaz reszta jest idealna.

To bylo powodem nie najlepszej pracy na wolnych obrotach ostatnio, czasami zapalalo mieszanke czasami nie . Podczas wiekszych obrotw nie czulem tego. Wychodzi na to ze na streecie lecialem na 3,5 cylindra, czasami lapalo czasami nie



Najpierw to ja bym wyciagnal glowice, albo sprobowal jakos polookac do cylindra. Pozniej to bym zdiagnozowal uklad zaplonowy, a jescze pozniej pojechal na diagnostyke. Ale co ja bym zrobil to akurat jest malo wazne Aha i cipy robione tysiac kilometrow od samochodu nie napawaja mnie zaufaniem, ale rob jak uwazasz, jakby co to chyba mam jeden wsad do eeproma do g60, programator tez mam. Jak cos wybuchnie moge jedynie pomoc gasic Mam jednak nadzieje, ze wszystko bedzie łokej
  
 
Cytat:
2004-06-01 19:36:49, Piotrek83 pisze:
Ja na twoim miejscu zaczalbym od dokladnej diagnostyki owego cylindra, a pozniej dopiero wirusa zapodawal...



Tak tez bedzie
  
 
Cytat:
2004-06-01 20:12:53, tomeQ_ pisze:
Cytat:
Jutro przyjdzie nowa swieca a w piatek dostaje nowy program pod moje cisnienie z mala rezerwa ( do wykorzystywania na streecie). Program jest rodem z SLSa. Jesli ktos swi tym interesuje to powinien wiedziec ze to naprawde czolowa firma

A co do stukowego, przed tym jak sie to stalo autko oslablo i wolno zaczelo przyspieszac (tak od 190 km/h to poczulem)a puzniej sie silnik wylaczyl. Dalej dowiedzialem sie ze to nie stalo sie tak odrazu ale musialo juz wczesniej atakowac swiece. No i na sto procent jest to AFR poniewaz stalo sie to na 1 cylindrze a zwykle wtedy wywala cos na 1 lub 4 No i pewnie doszla do tego jakas wada ukryta tej swiecy ( w kazdej produkcji sie takie trafiaja ) poniewaz reszta jest idealna.

To bylo powodem nie najlepszej pracy na wolnych obrotach ostatnio, czasami zapalalo mieszanke czasami nie . Podczas wiekszych obrotw nie czulem tego. Wychodzi na to ze na streecie lecialem na 3,5 cylindra, czasami lapalo czasami nie



Najpierw to ja bym wyciagnal glowice, albo sprobowal jakos polookac do cylindra. Pozniej to bym zdiagnozowal uklad zaplonowy, a jescze pozniej pojechal na diagnostyke. Ale co ja bym zrobil to akurat jest malo wazne Aha i cipy robione tysiac kilometrow od samochodu nie napawaja mnie zaufaniem, ale rob jak uwazasz, jakby co to chyba mam jeden wsad do eeproma do g60, programator tez mam. Jak cos wybuchnie moge jedynie pomoc gasic Mam jednak nadzieje, ze wszystko bedzie łokej



Co do chipa ktory bede mial to jest chip sprawdzony przez wielu niemcow i jest najbardziej pewniejszy to tego bede chcial podpiac puzniej jakas swinie czy smtp a taki programik pod indywidualne autko kosztuje
  
 
kosztuje 1000-1700 indywidualne strojenie w v-techu w krakowie. Zysk kilkuset PLN'ow moze byc pozorny, szczegolnie gdy kreuje sie wizja zabicia silnika.
  
 
Cytat:
2004-06-01 20:05:40, tomeQ_ pisze:
Inna przyczyna ktora przyszla mi do glowy w tym przypadku jest "lejacy" wtryskiwacz, choc to tez mocno naciagana teoria, ale mozliwa. Nierozpylone paliwo skupione w krople zostaje spalane nierowno, tzn pali sie tam gdzie osiadzie (najczesciej tlok i w konsekwencji dziura w nim)



Ale przeciez paliwo chlodzi wnetrze komory spalania, nawet na wykresie ponizej wyraznie to widac. A wykres ponizej przedstawia (dla niewtajemniczonych) zaleznosci EGT (temp. gazow wylotowych), CHT (temp. denka tloka) Power (no chyba kazdy wie) i zuzycie paliwa od skladu mieszanki (po lewu - bogata, po prawu - uboga) przy stalym uchyleniu przepustnicy i wyprzedzeniu zaplonu. Pasek Best Economy Range to wspomniane juz przez tomeq'a AFR ok. 14,7, Best Power Range to zakres AFR w okolicach 11-12.



[ wiadomość edytowana przez: Piotrek83 dnia 2004-06-01 21:30:40 ]
  
 
Cytat:
2004-06-01 21:27:39, tomeQ_ pisze:
kosztuje 1000-1700 indywidualne strojenie w v-techu w krakowie. Zysk kilkuset PLN'ow moze byc pozorny, szczegolnie gdy kreuje sie wizja zabicia silnika.



LOL gdyby bylo tak tanio to bym pomyslal. Daj jakiegos linka na potwierdzenie informacji
  
 
Piotrk proste, ze jasne, ze jest tak jak piszesz, ale nie wtedy gdy paliwo spala sie punktowo bo uszkodzony jest wtryskiwacz. Paliwo spala sie na powierzchni tloka robiac w nim przemila dziure.
Ehh niewierni 1000zl vtech
Pogadaj z chlopakami z Fiat&Furious Schweps i Koniu wystawiali na allegro bony na indywidualne strojenie dowolnego samochodu za 1700zl, sadze, ze spokojnie daloby sie urwac 100-200zl.