Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
SCHIL Miłośnik FSO Polonez Łódź | 2004-06-21 18:33:19 Ja bym się na razie nie przejmował. |
arabek Warszawa | 2004-06-21 21:14:31 Luzik
z tego co pamietam to sprawny silnik ma chyba cos okolo 11 atm. wiec roznica okolo 2 atm to jeszcze nie tragedia |
milu Polonez 1.6 GLi Łódź | 2004-06-22 01:11:01 A co może byc przyczyną, że w łaśnie w dwóch środkowych jest niższa? Czy to może być wina uszczelki pod głowicą, np jakiś przedmóch między tymi cylindrami? |
Mokry Miłośnik FSO Poldzo/VW Gragów | 2004-06-22 09:37:17 Wina może leżeć po stronie nieszczelnej uszczelki. A co do gubienia oleju to warto by sprawdzić stan uszczelniaczy zaworowych |
Samael Miłośnik FSO HPI Savage X4,1 Stalowa Wola | 2004-07-11 21:12:31 Od pewnego czasu szwankuje mi pompa oleju. Wczoraj zniklo mi smarowanie na srodku skrzyzowania i chcac nie chcac musialem w takim stanie z niego zjechac,
silnik po tym wydarzeniu oslabl Dzisiaj zmierzylem cisnienie na cylindrach i mam tak: cyl1: 7at (8at) cyl2: 5at (7at) cyl3: 8,5at (8,5at) cyl4: 8,5at (9,5at) w nawiasach wartosci zmierzone w probie olejowej Wczeszniej (tzn. przed pojawieniem sie problemow z pompa oleju) mialem na kazdym cylindrze 8,5 at i samochod smigal jak burza Z proby olejowej wyszlo na jaw ze na 1 i 2 cylindrze pierscionki dostaly mocno po dupie, natomiast na 3 najprawdopodobniej zawory zabardzo nie trzymaja, swiece mialem suchutkie i czyste bez sladu oleju, wiec to moze uszczelka mi pierdzielnelnela i komprecha zwiewa do kanalow chlodznia? W tej sytuacji mam pytanko: opcja1. Czy warto w tym przypadku zmieniac pierscienie? (glowicy jeszcze nie zdjalem tak wiec nie wiem czy przegrzaly sie pierscionki czy gladz jest uszkodzona) opcja2. Czy warto zakladac uzywane tloki z nowymi pierscionkami? (Moge miec kpl. nominalnych tlokow z silnika o przebiegu 65000 km) Czy ktoras z opcji przy zalozeniu ze gladz nie jest uszkodzona, ma szanse powodzenia? Czy wogole warto tracic na to czas? Czy poszukac lepszego silnika? Acha to jest projekt rozwiazania nisko budzetowego, gdyz jak sie okazalo nigdzie (w moim regionie) nie ma sprawnych silnikow 1,5/1,6, a remontowac OHV to nie zabardzo mi sie chce Prosze o konkretna odpowiedz bo juz normalnie nie mam sil, na forum klubu F&F nic sie nie dowiedzialem poniewaz 99,9(9)% to posiadacze malych fiatow PS. f&f powinno sie nazywac the 126p & the furious, az mi wstyd ze naleze do klubu fiata 126p |
kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2004-07-11 21:55:50 Ojjj Samael...
Cisnienie padaka-zarówno przed jak i po... trudno cokolwiek podpowiedzieć gdy nie widzi sie silnika ale moim zdaniem jedynym lekiem będzie tu remont związany ze szlifem cylindrów i wymiana tłoków/pierścieni.Same pierscienie moga pomóc ale na krótko.Przyczyną porazki jest z tego co widze padnieta od dłuższego czasu pompa olejowa - a to z kolei efekt jazdy na gównianych olejach.W Twojej sytuacji poszukałbym innego silnika o sprawdzonej przeszłości,bo jesli nie to czeka Cię dłubanina obecnego. Co do F&F - faktycznie zrobił sie klub 126p,ale nic dziwnego-jest to najliczniej występujący w tym kraju stary Fiat...Z drugiej strony FSOAK to przede wszystkim Polonez,ale na zlotach i tak wszyscy podziwiają 125-tki |
Samael Miłośnik FSO HPI Savage X4,1 Stalowa Wola | 2004-07-11 22:03:53 jakbym mial znowu rowne cisnienie na kazdym garnku po 8,5 to bym sie cieszyl
Jutro zrobie wycieczke na szroty, mam nadzieje ze cos znajde A czy zalozenie tych tlokow z silnika o przebiegu 65000km (silnik mial na nich cisnienie 10at) cos pomoze? bo jezeli gladz juz zniszczona to lipa nic nie wyczaruje, ale jezeli jest przyzwoita to moze cos sie wykrzesa NIe zalezy mi na remoncie silnia OHV bo wg mnie to strata pieniedzy, a chce zeby do konca wakacji jeszcze pojezdzil, obecnie jezdzi, ale rewelacji nie ma |
Jojo Miłośnik FSO SI /PF 125 '77 Warszawa-Bemowo | 2004-07-11 22:06:13 8,5 czy 7 po próbie olejowej to totalna porażka, przecież ten samochód nie mógł dobrze jeździć, po pierwsze zrób pomiary na innym mierniku, wtedy zobaczymy co bedzie.
ja bym pod lupe wziął głowice, tak czy inaczej musisz ją zrobić, w tym czy innym silniku. |
Samael Miłośnik FSO HPI Savage X4,1 Stalowa Wola | 2004-07-12 21:14:42 tak,
ale pompe oleju musze zmienic bez dwoch zdan, juz zamowilem i jutro bede mial fabryczna nowke, 150zł nie wiem czy to duzo, ale to bedzie takiwstep do pozniejszego remontu. po wakacjach zrobie szlif cylindrow i walu, oraz zmienie walek rozrzadu na nowy, tak wiec pompa musi byc nowa |
vistula Miłośnik FSO Polonez Caro 95' Przystajń | 2005-02-02 11:48:37 Napisałbyś jaki silnik?? |
pirania Miłośnik FSO Syrena 105 77r Bialystok | 2005-02-02 11:56:10 Sorry , zapomnialem , jest to 93r, 1.5gle
|
danielewicz Miłośnik FSO 3BG Gdynia | 2005-02-02 22:52:35 a jaki ma przebieg zasadniczo? |
LifeGuard Miłośnik FSO Fiat 125p Personal E ... Warszawa | 2005-02-02 22:54:59
robiłeś to przy okazji remontu? |
anmimo Miłośnik FSO Wartburg/Wołga/Dacia ... Białystok | 2005-02-03 07:36:54 ...przebieg tego poloneza to wedlug licznika 110 tys, a cicnienie
1. 9,5 2. 8,5 3. 8,5 4. 8 tylko po probie olejowej 14,5. Stan taki sobie do roboty dwa progi 4 drzwi - blotniki przednie juz wlasciciel wymienil.. a cena byla 1800 zl teraz jest znacznie mniejsza..... |
pirania Miłośnik FSO Syrena 105 77r Bialystok | 2005-02-03 10:48:03 Teraz gosc odda za 1400,
A te dzwi to nie takie straszne jak mowi anmimo- troche burchli Kuzwa nie wiem co robic , doradzcie. help me |
anmimo Miłośnik FSO Wartburg/Wołga/Dacia ... Białystok | 2005-02-03 14:52:23 DORADZAMY:
KUP Poloneza i zostaw DF-a Co dwa samochody to nie jeden.... |