Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
YaNkEs_69 Escort MKV Przemyśl | 2004-06-28 11:01:04 Witam !
Mam taki problemik, o ktorym kiedys juz zacząłem. Temperatura u mnie na wskaźniku temperatury jest bardzo niska nawet jak dlugo jeżdżę autem, to znaczy wchodzi na pole norm tak zaledwie dwa milimetry. Przypuszczam że problem tkwi w termostacie bo jeszcze nie słyczałem żeby wiatraczek m isie włączył. Poczytalem sobie troszke archiwum i instrukcje ale mam pare pytań : 1. co steruje wskazówką temperatury na tablicy rozdzielczej ?? 2. w instrukcji mam dwa czujniki temperatury (nie patrzylem w aucie jeszcze jak to jest dokladnie), jeden to "czujnik temperatury cieczy chłodzącej systemu wtryskowo-zapłonowego" a drugi to "czujnik temperatury cieczy chłodzącej współpracujący ze wskaźnikiem temperatury w zestawie wskaźników", któryś z nich jak domniemam powinien włączać wiatrak, tylko który ??? 3. jak najprościej i najszybciej sprawdzić termostat, trzeba sprawdzić pewnie temperaturę rur, tylko których i jaka powinna być w jakim momencie ??? Dziekuje z góry za odpowiedzi. |
borys KOMBIca Konin | 2004-06-28 11:48:25 od wlaczania wiatraka jest trzeci czujnik jest on wmontowany w gumowej rurce miedzy obudowa termostatu a chlodnica. Te dwa czujniki o ktorych piszesz sa w obudowie termostatu. Termostat najlepiej sprawdzic wymontowujac go i wkladajac do wrzacej wody - wtedy powinien sie otworzyc, po zalaniu go zimna woda powinien sie szybko zamknac |
WilK Honorowy Członek Klubu Black Magic Prowansja | 2004-06-28 21:31:38 Po browarku mógłby zacząć śpiewać |
metis Escort Driver BMW E46 Touring Kraków | 2004-06-29 12:39:08
mogę się mylić ale u mnie w 1.6 EFI 91 ten czujnik jest właśnie na termostacie i jeszcze jak będziesz kupował to zwróć uwgę czy masz zwierający czy rozwierający (kolor), u mnie jest zwierający i kiedyś sprzedawca zrobił mi kawał dając rozwierający, po zamontowaniu lekko się zdziwiłem. Pozdrawiam |
_Adam_ Ford Escort Nowy Sącz | 2005-12-14 15:19:45 Witam wszystkich,
- Czujnik temperatury cieczy chłodzącej znajduje się w obudowie termostatu (termostat - 1.6i/ 1991r - okolice początku przewodów WN, sruba czujnika skierowana w naszą stronę - pozycja pozioma) - steruje pracą wskaźnika na desce - objaw uszkodzenia - temperatura w okolicy min. (białego pola) - sprawdzenie przewodów: połączyć przewód czujnika z masą - wskaźnik powoli podąży do max. (czerwonego pola) - kolory czujnika (różne) - do escorta 1.6i 1991 r są dwa kolory: * bordowy (do lutego 1991 r) * zielony (od 1991r do 93 lub 95r) - wymiana: * należy zdjąć przewód (z umieszczonym na nim czarnym gumowym kapturkiem) * po odkręceniu czujnika będzie wolno wyciekał płyn * sprawne wkręcenie nowego czujnika gwarantuje wyciek na poziomie kliku ml. POWODZENIA ! |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2005-12-14 15:33:37 Dodam,że czujnik orginał i podróbka mają różną rezystancję, a i sam wskaźnik może być kopnięty.
Czujnik temp cieczy chłodzącej w silniku CVH 1,6EFi 8V z 90-91 jest w głowicy pod kolektorem dolotowym. Zwarcie przewodu od czujnika powinno spowodować spadek wskazania na wskażniku do zera. W ten sposób wykluczamy awarię wskaźnika. |
maver_79 Wrocław | 2006-01-08 10:38:45 witam.
a jak ma sie sytuacja w z czujnikami w MK7? dokladniej silnik: 1,8 16V 105KM. ostatnio wymienialem termostat. znalazlem 2 czujniki, po zwarciu ktorych ani wskazowka nie drgnela, ani nie zalaczyl sie wentylator. dodam ze wskazowka/wskaznik jest dobry/a, bo pokazuje wskazania ( tylko przy zwarciu nie ma zadnej reakcji ). |
organo MAZDA Nasielsk | 2006-01-08 10:50:24 Witam
Po pierwsze to do forda MKV jest kilka czujnikow temp. oznaczonych kolorami chyba standart to to fiolet (niepamietam) i tak załozmy zakladasz bialy to w kilka minut wskazowka bedzie na czerwonym polu zalozysz inny to niebardzo sie w ogole ruszy....... Na standartowym powinna silnik powinien mniec 102 kiedy wskazowka osiagnie okolice Literki N to jest momen wlacznia sie wentylatora Czujnik temp. sa 3 ten od deski jest przy termostacie taki malutki na klucz 13 obok jest juz taki wiekszy i on jest od walczania wentylatora a 3 jest w kolektorze ssacym i no jest od jednostki sterujacej. a co do sprawdzenia termostatu to juz bylo pisane sporo -najprosciej wlacz zimny silnik i sprawdz reką przewody wychodzace z termostatu ten maly powinien sie rozgrzac szybnko bo on omija termostat a ten duzy co idzie do chlodnicy powinien byc zimny przez przynajmniej 3min |