Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
mar125 (M) Miłośnik FSO 124sc'74 , 125p'76 , ... sosnowiec | 2004-07-10 11:13:09 cześć.
możecie mi powiedzieć jakie są różnice (poza większym garbem na tłoku) pomiędzy DOHC ze 131 (1.6 131B1.000 tłok 84mm) a silnikiem z ritmo 105TC?? czy ritmo też ma tłoki 84mm?? czy długość korb jest ta sama?? podobno były też wersje na tłokach 80mm(ritmo 105TC) ,jak jest z numeracją silników ja znalazłem tylko do tłoka 84mm(138AR.000, 149A2.000........1585................105.............- 105TC/100S, 43.5/36mm valves,). widze że fiata nie sprzedam(może i dobrze,choć lancia też byłby świetna-bo z silnikiem z ritmo abartha 2.0oraz lpg) i teraz sie zastanawiam jak go szybko naprawić, a znalazłem silnik z ritmo 1.6DOHC no i nnie wiem na jakich tłokach i czym sie różni od mojego 1.6 czekam na odpowiedzi... dzięki [ wiadomość edytowana przez: mar125 dnia 2004-07-10 19:55:57 ] |
mar125 (M) Miłośnik FSO 124sc'74 , 125p'76 , ... sosnowiec | 2004-07-10 19:56:40 zmieniłem temat.
może teraz mi ktoś odpowie... |
schab (S) Alfa Romeo 156 2,0JTS Kraków | 2004-07-12 14:35:12 Silnik od Ritmo i od 131 poznasz na pewno po jednym : po głowicy . Silnik Ritmo ma odwrotnie głowicę - wyjście termostatu wypada nad skrzynią , w 131 - nad rozrządem . A obrócić się konkretnej głowicy o 180' nie da - bo nie pokryją ci się kanały wodne i olejowe !
|
Race_D Miłośnik FSO FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2004-07-12 17:21:11
No i jeszcze chyba kolektory są przy okazji zamienione stronami jeśli się nie mylę . Ale głowice z "podłużnego" chyba można podmienić? |
mar125 (M) Miłośnik FSO 124sc'74 , 125p'76 , ... sosnowiec | 2004-07-12 21:38:24 to chyba tylko tłoki z garbem 8mm będą przydatne zalezy w jakim są stanie) . dzięki. |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2009-01-24 18:31:31 Ciekawe czy po 4,5 roku mar125 rozwiazał problem silnika... ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
swiety93 Polonez EFI Tarnów | 2009-01-25 20:32:09 W zależności od rocznika montowali w regacie głowicę z kanałami jak w 131 lub w nowszej odwróconą. Po za tym regata 100S i Ritmo 105TC ponoć miały większe zawory dolotowe.
Sam mam silnik w poldku z regaty 100S ... |
Bart128 Solo italiana automo ... ...bili da Cracovia | 2009-02-06 19:09:04 przerabianie barana ze 130tc pod rwd to troche slaby pomysl, ten kolektor juz w serii lubi pekac a ponaprezany spawami i wydumami bedzie bardzo wdziecznie strzelal sprawdzone i u mnie i u kolegi.
tlokow w ritmo105-regacie100 bylo dwa rodzaje zaleznie od rocznika, najbardziej garbate z seryjnych, 8mm byly w 105 tc ritmo i regacie 100s{pionowy dohc} do wrzesnia 1984 roku, po wrzesniu 84 w regatach zaczeto montowac nowsza wersje dohc{pochylony do przodu} z odwoconymi kolektorami, nowa wydajniejsza pompa oleju w przednim deklu, bez walka pomocniczego itp, ten silnik mial garba 5,8mm, wszedzie niezaleznie od rocznika ssacy zawor byl wiekszy {43.5mm} ----------------- sedicivalvole http://www.youtube.com/watch?v=E23bmHna_rw |