Jakie różnice[ritmo 105TC/131 1.6TC]

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
cześć.
możecie mi powiedzieć jakie są różnice (poza większym garbem na tłoku) pomiędzy DOHC ze 131 (1.6 131B1.000 tłok 84mm) a silnikiem z ritmo 105TC??
czy ritmo też ma tłoki 84mm?? czy długość korb jest ta sama??
podobno były też wersje na tłokach 80mm(ritmo 105TC) ,jak jest z numeracją silników ja znalazłem tylko do tłoka 84mm(138AR.000, 149A2.000........1585................105.............- 105TC/100S, 43.5/36mm valves,).
widze że fiata nie sprzedam(może i dobrze,choć lancia też byłby świetna-bo z silnikiem z ritmo abartha 2.0oraz lpg) i teraz sie zastanawiam jak go szybko naprawić, a znalazłem silnik z ritmo 1.6DOHC no i nnie wiem na jakich tłokach i czym sie różni od mojego 1.6
czekam na odpowiedzi...
dzięki


[ wiadomość edytowana przez: mar125 dnia 2004-07-10 19:55:57 ]
  
 
zmieniłem temat.
może teraz mi ktoś odpowie...
  
 
Silnik od Ritmo i od 131 poznasz na pewno po jednym : po głowicy . Silnik Ritmo ma odwrotnie głowicę - wyjście termostatu wypada nad skrzynią , w 131 - nad rozrządem . A obrócić się konkretnej głowicy o 180' nie da - bo nie pokryją ci się kanały wodne i olejowe !
  
 
Cytat:
2004-07-12 14:35:12, schab pisze:
Silnik od Ritmo i od 131 poznasz na pewno po jednym : po głowicy . Silnik Ritmo ma odwrotnie głowicę - wyjście termostatu wypada nad skrzynią , w 131 - nad rozrządem . (...)


No i jeszcze chyba kolektory są przy okazji zamienione stronami jeśli się nie mylę . Ale głowice z "podłużnego" chyba można podmienić?
  
 
to chyba tylko tłoki z garbem 8mm będą przydatne zalezy w jakim są stanie) . dzięki.
  
 
Do mojego kanta wsadziłem silnik ze 130 tc
i gólnie na wiele niespodzianek się nienatknołem ,jeżeli chodzi o blok i głowicę to jest to samo co w 131 ogólnie blok różni się
mocowaniem alternatora i brakiem miejsca na machaniczną pompe paliwa , w zależności czy to ritmo I czy II
jest w bloku aparat zapłonowy lub na wałku (w rwd przeszkadza przy grodzi),różnica jeszcze polega na misce olejowej i smoku pompy oleju. z tego co pamiętam to wszystkie różnice ,no jeszcze troszkę inaczej poprowadzone chłodzenie.

P.S kolektory są odwrócone w silnikach 16V

Pozdrawiam Piotrek
  
 
Ciekawe czy po 4,5 roku mar125 rozwiazał problem silnika...

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
W zależności od rocznika montowali w regacie głowicę z kanałami jak w 131 lub w nowszej odwróconą. Po za tym regata 100S i Ritmo 105TC ponoć miały większe zawory dolotowe.
Sam mam silnik w poldku z regaty 100S ...
  
 
mam tloki z regaty 105TC nie tylko przez stan igielka ale dlatego ze miala najwiekszy garb jaki znalezlismy a nie miala go zadna 131,132 cos kolo 8mm
  
 
Hehe sorry ,z regóły nie odpisuje na "dziwne" posty ,ale szukałem czegoś i nawet nieogarnołem ,że to stary post.
P.S ma ktoś może foty jak przerobić kolektor wyd. ritmo abarth na rwd dohc ??
  
 
przerabianie barana ze 130tc pod rwd to troche slaby pomysl, ten kolektor juz w serii lubi pekac a ponaprezany spawami i wydumami bedzie bardzo wdziecznie strzelal sprawdzone i u mnie i u kolegi.

tlokow w ritmo105-regacie100 bylo dwa rodzaje zaleznie od rocznika, najbardziej garbate z seryjnych, 8mm byly w 105 tc ritmo i regacie 100s{pionowy dohc} do wrzesnia 1984 roku, po wrzesniu 84 w regatach zaczeto montowac nowsza wersje dohc{pochylony do przodu} z odwoconymi kolektorami, nowa wydajniejsza pompa oleju w przednim deklu, bez walka pomocniczego itp, ten silnik mial garba 5,8mm, wszedzie niezaleznie od rocznika ssacy zawor byl wiekszy {43.5mm}

-----------------
sedicivalvole


http://www.youtube.com/watch?v=E23bmHna_rw