Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
QNA Już nie Omega. eeeee ... Poznań | 2004-07-12 13:10:45 Polecam od BX'a (jeśli oczywiście masz czujnik temperatury w chłodnicy). Nie obejmuje całej chłodnicy, ale zdaje egzamin. Jeżdżę już 2 lata. |
mario26DR Limo Long Vehicle Gdynia | 2004-07-12 16:57:10 Moje jeszcze kreci .Ale jak ja zakorkowac w upale to temp troche musi pojsc w gore aby zaczelo sie chlodzic,wiec zamontowac nawet niewielki,taki pomocniczy drugi,nie rezygnujac z wisko,recznie wlaczany,lub za pomoca elektroniki i wlasciwosci zlacza PN tranzystora bipolarnego.Jego rezystancja silnie zalezy od temp.Przykleic taki czujnik-tranzystor do chlodnicy na klej metalowy,zalac go dobrze to tez bedzie dzialal jak normalny czujnik temperatury i o wiele bardziej niezawodny,a uklad elektr.to pikus.Mam gdzies nawet schemat z regulowanym zakresem od 60' do 120'C.Narazie szukam smieglka z silniczkiem. |
Mlody_Omega HONOROWY WETERAN Lanser Pabianice | 2004-07-12 17:09:01 można wstawić dwa od poldożera... pasuje... nie wiem tylko po co? Koników to oddaje setne części (nieodczuwalne), obciąża aku... moim zdaniem lepiej wstawić nowe wisko... moje ma już 135tyś km i nadal sprawne... na pewno mniej niż nowe, ale się nie zacina i nie ryczy przy dodaniu gazu jak V8 (ukłony robert_kraków )
pozdr. |
omegafan LOB SYMPATYK Omega włocławek | 2004-07-13 12:46:33 no właśnie chyba nie można go zatrzymać na zimnym czy ciepłym, moje stare wisko można było zatrzymać ale nowe to ręce urywa |
mario26DR Limo Long Vehicle Gdynia | 2004-07-13 18:43:36 A ja jutro przystapie do fazy eksperymentalnej.Zostaje przy wisko,dodatkowo z przodu chlodnicy zainstaluje elektryczny wiatrak od japonca o duzej wydajnosci(maja bardziej wysilone silniczki) plus uklad auto zalaczania. Wisko niby mi pracuje,ale momentami skok o 10'c-15 'c w gore to nie wyglada milo .Bedzi on mial za zadanie wspomoc obieg powietrza np: w korkach i nic wiecej.Bedzie "dmuchal na chlodnice" na wolnych obrotach silnika. Jak bedzie dzialac? Zdam relacje czy warto. |
mario26DR Limo Long Vehicle Gdynia | 2004-07-14 00:10:45 Po poludniu zrobilem probe na sucho w garazu.Silnik zagrzalem,wolne obroty,temperatura w gore,przystawilem smiglo i patrze na wskaznik temperatury,opada do zadanej wartosci,wiec dla mnie egzamin zdany.Nie wiem jak w waszym przypadku,kiedy calkowicie chcecie zrezygnowac z wisko,u mnie elektryczny tylko na wyjatkowo ciezkie dni i zakorkowane drogi. Aha samo smiglo bez kwadratowej obejmy stozkowej,ktora nakierowuje obieg powietrza,bo bedzie stanowilo opor dla wlasciwego powietrza dla wiskolizy.Jak skumam jak zamiescic fotke w poscie to rzuce pare(sorki,jeszcze tego nie robilem) |
marekcaramba (S) LOB MODER Jeep XJ, 2xAudi A8Q Warcz, 20 km od Gdańska na S | 2004-07-14 10:01:06 Ja jeździłem przez 3 lata tylko z elektrykiem.
Zamontowany z przodu przed chłodnicą. Temat już był poruszany na forum. W tym roku wsadziłem wiskoze. Powód... Silnik elektryczny wiatraka wcinał za dużo prądu. Jeżdżę do pracy krótkie odcinki (około 7 km). Stoję często w korkach. Akumulator za często niedoładowany był... Tak więc mam 2 układy... wisko (nowe kupiłem na allegro za 300 zł) oraz gotowy do działania elektryk... wszystko OK. Jeżeli komuś nie zabraknie fazy to polecam elektryka. (u mnie malutki alternatorek siedzi max 65A, a na wolnych obrotach to wiadomo, że nie ma za wiele prądu) |