Po kupnie Omegi...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
2 tygodnie temu stałem się szczęśliwym posiadaczem Omegi 2.5 V6. To moje pierwsze autko z silnikiem V6. I pomyśleć, że o mały włos nie stałem się właścicielem Fiata Stilo. Przez te 2 tygodnie najadłem się niestety trochę nerwów.
Wymiana oleju i filtrów była bezproblemowa. Po zainstalowaniu gazu przyszła również pora na wymianę świec. Tutaj już nie było tak prosto, bo dostęp do świec w tym silniku nie należy do najłatwiejszych. Doszły już do mnie słuchy, że trzeba stać na mechanikiem i pilnować, żeby wymienił wszystkie, bo czasami tych trudniej dostępnych potrafią nie wymienić.
W międzyczasie samochód zaczął mi ściągać przy hamowaniu do prawej. Pojechałem na zbieżność, która niestety nic nie dała. "Specjalista mechanik" stwierdził, że problem chyba jest geometrii auta i pewnie trzeba będzie samochód wyciągać na ramie Wkurzyłem się strasznie i pojechałem do serwisu OPLA. Wymienili tuleje na wachaczach i problem zniknął. Niestety serwis opla nie należy do najtańszych (270zł).
Z ciężkim sercem przyjąłem również wiadomość o tym, że wymiana rozrządu, to koszt ok. 1000zł. W związku z tym mam pytanie: Czy koniecznym jest przy wymianie paska rozrządu również rolek napinaczy? Czy ktoś może wymieniał tutaj sam pasek i mógłby coś na ten temat powiedzieć ?
Połamane mam również prawe ramię rolety na tylnej szybie. Czy ktoś może wie, gdzie można coś takiego kupić? W serwisie bekneli 200zł za samą część (rolka z parą ramion).
I ostatnie pytanie. Nie podoba mi się moc światełek. Co proponujecie wsadzić ? Myślałem o BlueVision. Jaki jest koszt ksenonów do tego modelu ?

Pozdrawiam
Konrad
  
 
Witaj Conrad.
Gratuluję Omeśki - jeżeli wymieniesz rozrząd to raczej nie należy oszczędzać na rolkach, bo jak się rozsypią to mogą narobić bałaganu,że hoho. Nie wiem skąd masz ceny, ale z mojego rozeznania 2 rolki nie powinny kosztowć więcej niż 250 -300zł.
Zyczę bezproblemowego użytkowania, szczególnie w przypadku gazu..
  
 
Conrad: co wchodzi w to 1000PLN za rozrząd? Wydaje się za dużo za rolki i pasek.
Rolki powinno się wymienić - co prawda znam jednego ryzykanta który tego nie zrobił i liczy km do następnej wymiany (widuję go codziennie rano w lustrze )

PS. Polecam uwadze wszystkich wątek o tulejach na wahaczu:
Bardzo często pojawiają się pytania dot. ściągania i drgań przy określonych prędkościach - a typowe odpowiedzi to wyważenie, krzywe tarcze itd. Tymczasem często są to właśnie tuleje.
Pzdr.
  
 
Witam,
1000zł to cena samych części w serwisie Opla plus robocizna 260zł, razem prawie 1300zł. W innym "mechaniaku" krzyknęli mi 640zł za części (2 rolki napinaczy +pasek) i 250zł za robociznę. Trochę taniej, ale nie mam do nich zaufania, bo nie potrafili mi ustawić nawet porządnie zbieżności.

Korzystając z okazji zadam jeszcze jedno pytanie: Jaką funkcję pełni przycik ECO na konsoli środkowej ?

Pozdrawiam
Konrad

[ wiadomość edytowana przez: Conrad_V6 dnia 2002-11-28 12:12:33 ]
  
 
Conrad, mam ten sam probelm ze zciaganiem do prawej !
powiedz jak spece z Opla wpadli na to ze to tuleje ?
Jak to sprawdzić ? Sa jakies luzy jak podniosę auto ?
Pytałem juz o to zciaganie na forum opleklubu, moze mi pomozesz ?
Napisz tez ile dałeś za tuleje a ile za robotę ?
Z góry dzieki za info
pozdro.
  
 
Witam no to w końcu jest nas dwóch 2,5V6.
Moja rada cena wymiany rozrządu jest taka wysoka ze względu na podwójną rolkę, poszukaj rolek w innym sklepie ceny sa bardzo różne nawet w ASO np. we Wrocławiu cena między dwoma ASO są czasami kosmiczne.
Ja zapłaciłem za wymianę rozrządu u znajomego mechanika w/g faktury 550zł z uszczelniaczem. Ale bez w/w rolki, mechanik wzioł na siebie odpowiedzialność sprawdził ją i stwierdził że jest ok.
Nie jestem fachowcem podaje info przekazane przez mechanika tyle mnie to kosztowało.
Ceny robocizny przy naszym silniczku są tak wysokie ze względu na bardzo trudny dostęp do czegokolwiek, popytaj znajomych i znajdz dobrego mechanika ale na boga nie ASO. Tam najwięcej kradną i kombinują.
Mam Peugota Boxera nowego i po 9miesiącach serwisowania w ASO okazało się że gnoje ani razu nie wymienili filtra oleju. Nie wierzę ASO żaden z mechaników nie jest właścicielem warsztatu i wszystko mają w dupie robotę im częściej przyjedziesz tym lepiej dla nich.
inne ceny: wymiana klocków i okładzin(hamulec ręczny)150zł
Przycisk eco to ekonomiczny tryb klimy czyli tradycyjny nawiew.
To narazie tyle.
  
 
Cytat:
2002-11-28 13:05:48, yenot pisze:
Conrad, mam ten sam probelm ze zciaganiem do prawej !
powiedz jak spece z Opla wpadli na to ze to tuleje ?
Jak to sprawdzić ? Sa jakies luzy jak podniosę auto ?
Pytałem juz o to zciaganie na forum opleklubu, moze mi pomozesz ?
Napisz tez ile dałeś za tuleje a ile za robotę ?
Z góry dzieki za info
pozdro.



Hej yenot:
Heh, Spec z ASO wsiadł, przejechał się, wcisnał parę razy pedał hamulca i powiedział, że ponieważ ze mnie miły gość, to nie będzie mnie kitował. "Wymieni Pan tuleje i będzie jak nowy" Na podnośniku pokazał mi jeszcze przed rozebraniem wahaczy rozerwane gumy na tulejach. Wniosek: da się to sprawdzić już na podnośniku bez rozkręcania wahaczy.

Życzę powodzenia ! Mnie to ściąganie doprowadzało do szału.
Niestety ASO Opla nie należało do najroższych, wieć jak już wcześniej napisałem, zapłaciłem ok. 100zł za parę tulej i 170zł za robociznę. Ale jestem happy

Pozdrawiam
Konrad