Selektor oktanow

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jednak mozzna chyba nastawic 95 oktanow w 1,5 nexia ma identyczny silnik a to jest opis na tej stronie
Okatany
Moze sie myle i to inny silnik ale prawie na 100% to to
  
 
Wykorzystując informację kakq, postanowiłem "podrasować" swój komputerek w Espero
Poniżej prezentuję fotki, jak to zrobić.









Operacja jest banalnie prosta i nie potrzeba do tego żadnej wiedzy elektronicznej.

A moje odczucia po zmianie ?
Zauważyłem lekką poprawę elastyczności silnika na niższych obrotach. Przy maksymalnych obrotach silnika nie zauważam różnicy.

Jaki może być tego efekt, albo czego się po tej zmianie spodziewam ?
Spodziewam się niewielkiego spadku zużycia paliwa i poprawy eksploatacji w jeździe miejskiej.

Nie mam instalacji gazowej, a podobno to pomaga szczególnie przy jeździe na gazie (gaz ma jeszcze wyższą liczbę oktanową).

Ciekawe byłyby opinie innych, dlatego zachęcam do poczynienia takich zmian i opisania ich na Forum.
  
 
andrzeju czy ta kostka jest latwo dostepna? czy po tym zabiegu nalezy zrobic reset kompa?? czy podlaczanie powinno sie odbywac przy odlaczonym zasilaniu (akumulator)??

znalazlem w sklepie internetowym kostke o tym numerze..ale jest napisalne ze do lanosa
  
 
Kostka jest dostepna w sklepach, ale na dobrą sprawę to możesz nawet sam ją zrobić, bo chodzi tylko o zmostkowanie dwóch pinów w pokazanej na zdjeciu kostce wychodzącej z komputera.
Komputera nie trzeba resetować, i nie trzeba odłączać akumulatora.
Należy natomiast trochę "nauczyć" komputer nowej jazdy, przejeżdżając parę kilometrów w różnych warunkach, do nagrzania silnika.
Czy ta kostka do Lanosa psuje ?
Pewnie tak. Bo to tylko kostka z petelką drutu. Ważne, żeby drut mostkował odpowiednie piny.
  
 
No . Wasze wywody potwierdzają to co napisałem tutaj

http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=65459&c=0&f=17

Artykuł ze strony o nexii dodatkowo potwierdza ze są cztery mapy w ECU. Pisałem o tym ze w dumpie epromu ECU widzę cztery mapy

Osobiście rozwiązałem to przez wymianę wtyczki na takąś tam ogólnie dostępną. Zwiram czarny (środkowy) z czarno- białym drutem.

PAwol
  
 
Dopadłem schemat nexii. Pasują wszystkie opisy ze strony nexii . Sprawdzałem kolory drutów. Wychodzi na podłączenie D13 do masy. W manualu do Espero jest niezła rozpierducha w opisach złącz IEFI-6 i IEFI-S. W schemacie nexii wynika jasno ze selektor oktanów ma tylko IEFI-6. JAk ktoś nie ma złącza koło kompa to znaczy ze ma IEFI-S
  
 
Wreszcie zrobiłem, znalazłem (taniej niż w necie 3.60 na ul. Kotsisa), zamontowałem i śmigam. Pierwsze wrażenie:
- szybciej się wkręca na obroty,
- znikła "dziura w gazie" ok. 2,0-2,5 tyś/obr,
- ogólnie lżej się porusza.
Jak ze spalaniem? NIe wiem, muszę polatać i sprawdzić.

Pozdrawiam
Artur
  
 
kiedy to kupiles?? dzis dzwonilem i nie mieli..mowie oczywiscie o sklepie autoparts..na towarowej tez nie..ani na jagiellonskiej 69 w centrum serwisowym
  
 
to moze w tej budzie na przeciwko Autoparts Pamietajcie, ze mamy tam 10% znizki
  
 
a masz moze telefon do tej budy?? bo mi sie jechac nie chce na pale notabene ona jest niezle zaopatrzona
  
 
Kupiłem w ty sklepie:
"Autoparts Daewoo FSO" Sp. z o.o.
03-307 Warszawa, ul. Kotsisa 2/4
woj. mazowieckie
tel. (022) 676-38-52 fax. (022) 676-35-57
Pod numerem tel. zgłasza się miła Pani i przełącza na sklep. W sklepie na stanie nie mają, ale jest to na produkcji i w ciągu jednego dnia mogą ściągnąć.

Pozdrawiam
Artur

  
 
no i zrobilem..niestety nie orginalna zlaczka..ale wzialem tak ablaszke zagieta z obu stron ja w zwykluych polaczeniach elektrycznych..pasowala idealnie..tylko zaizolowalem zeby z trzecim pinem we wtyczce sie nie zwarla

przejechalem 2km..to co zauwazylem..albo mi sie wydaje.. to ze tak od 3-3.5tys obrotow lepiej sie zbiera..po prostu plynniej i lzej..jak to wplynie na spalanie i czy z ta elastycznoscia to czasem nie jest tylko moja autosugestia to sie okaze za jakis czas
  
 
Cześć,

Kupiłem to ustrojstwo !!!!

Ludzie to najlepszy "tuning" jaki zrobiłem w tym aucie. I to za 3,6 zł !
Co zauważyłem - jedynka i dwójka (samochód na gazie) wchodzi na obroty jak na benzynie, silnik się wyciszył, przełącza się na gaz bez szarpnięć. Ogólnie lepsza jazda.
Co ze spalaniem? Poczekamy , na pewno coś "naskrobię".
Acha - ta część jest od lanosa ale pasuje do espero 1,5. Podwajcie nr katalogowy (ten ze zdjęcia)
Niech żyje selektor !!!

PZDR
Bojkot



  
 
Panowie, to wszystko co napisaliście poniżej dotyczy też 1,8/2,0????
  
 
Na pewno 1, 5 ale inne nie wiem.
PZDR
bojkot
  
 
chwila chwila. Czy do 1.5? to pasuje? gadalem z Tomkiem Mydlowskim i powiedzial z eot nic niedaje i zeby przy kompie niemanewrowac. Niewiedzialem ze w tej budzie mamy znizki a kupilem tam pare zeczy. To sie ppodczepia pod ta kostke i juz?
  
 
Cytat:
2004-12-14 15:39:39, Bartek1112 pisze:
To sie ppodczepia pod ta kostke i juz?



Tak. Bylem dzisiaj na Kotsisa - panowie juz znaja problem i zamawiaja te wtyczki. Podobno caly czas ich ktos o to pyta, dzisiaj ze mna juz 2 razy, a jescze Jaco moze zapyta
  
 
Jeszcze jedno pytanko czy zmoe sie spalic przez to komuter?
  
 
Cytat:
2004-12-14 15:58:19, Bartek1112 pisze:
Jeszcze jedno pytanko czy zmoe sie spalic przez to komuter?



Eee, no a niby jak? Zloczajac odpowiednie zworki ustalasz tylko na jakiej mapie ma pracowac komputer. Nie ma mowy, zeby sie cos spalilo. Tymbardziej gdy wystepuje taka czesc do kupienia w serwisie
  
 
Hmmm przecież tej wtyczki nie trzeba kupować.
Dla pewności narysuję jej schemat elektryczny:

o----------o

To po prostu pętelka z drutu. NIe dajcie się oszukać na 3,60 zł hihi