Tygodnik MOTOR

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Właśnie widziałem reklame w telewizji. Aż mnie zamórowało.
Tygodnik Motor za 1 zł!!
Zmienione zostało logo. Pogratulować pomysłu.
A tutaj podaje krótki artykuł z redakcji Bauer:
ODPALAMY NOWY MOTOR
(20.08.2004)

23 sierpnia ukaże się nowa wersja tygodnika MOTOR.

Nowy MOTOR to nie tylko pismo dla miłośników motoryzacji, ale przede wszystkim praktyczny poradnik .
MOTOR informuje o premierach nowych modeli, przeprowadza testy porównawcze aut dostępnych na polskim rynku, pisze także o samochodowych fascynacjach. Jednocześnie jednak ułatwia czytelnikowi poruszanie się w świecie motoryzacji: informuje o dostępnych kredytach, ofertach firm ubezpieczeniowych, zmianach przepisów ruchu drogowego. Doradza, jak naprawiać drobne usterki, gdzie kupować samochody używane. Wszystkie materiały zamieszczane w Motorze będą robione w Polsce,

Nowy MOTOR ukazuje się w promocyjnej cenie 1 złoty i w nakładzie 300 tysięcy egzemplarzy. Wydawca zakłada początkową sprzedaż w wysokości około 100-110 tysięcy.

MOTOR jest najstarszym polskim tytułem motoryzacyjnym: ukazuje się od 52 lat. Cena pierwszego numeru Motoru wynosiła - 1 złoty.

Redaktorem naczelnym tygodnika MOTOR jest Krzysztof Burmajster.

Nowy layout został opracowany przez Dorotę Kaletę (dyrektor kreatywny- autorka makiety).

Cena prawej kolumny reklamowej: 12.100 PLN.

Wejście nowego MOTORU będzie wsparte intensywną kampanią promocyjną obejmującą tytuły Wydawnictwa Bauer, telewizję (TVP, Polsat, TVN, TVN TURBO), radio (RMF) oraz punkty sprzedaży. Kreację opracowała agencja Happy Hours, za zakup mediów odpowiada Mediaedge:CIA.
  
 
Cytat:
2004-08-23 17:23:45, Dawids pisze:
Nowy MOTOR to nie tylko pismo dla miłośników motoryzacji, ale przede wszystkim praktyczny poradnik .
MOTOR informuje o premierach nowych modeli, przeprowadza testy porównawcze aut dostępnych na polskim rynku, pisze także o samochodowych fascynacjach. Jednocześnie jednak ułatwia czytelnikowi poruszanie się w świecie motoryzacji: informuje o dostępnych kredytach, ofertach firm ubezpieczeniowych, zmianach przepisów ruchu drogowego. Doradza, jak naprawiać drobne usterki, gdzie kupować samochody używane. Wszystkie materiały zamieszczane w Motorze będą robione w Polsce,





Czyli Motor wraca do swojej dawnej świetności.



  
 
Cytat:
2004-08-23 17:31:06, Admiral pisze:
Czyli Motor wraca do swojej dawnej świetności.


I oczywiscie w pierwszym nowym numerze nie zabraknie informacji o naszym klubie - a dokładnie relacji ze zlotu
  
 
Cytat:
2004-08-23 17:47:55, GDA pisze:
Cytat:
2004-08-23 17:31:06, Admiral pisze:
Czyli Motor wraca do swojej dawnej świetności.


I oczywiscie w pierwszym nowym numerze nie zabraknie informacji o naszym klubie - a dokładnie relacji ze zlotu




Ale masz fantazję.....relacja ze zlotu.......
Policz dokładnie trzy zdania ... TRZY....
  
 
Obszerna relacja-za pierwszym przeglądaniem gazety wogóle nie zuważyłem
  
 
Cytat:
2004-08-23 17:31:06, Admiral pisze:
Cytat:
2004-08-23 17:23:45, Dawids pisze:
Nowy MOTOR to nie tylko pismo dla miłośników motoryzacji, ale przede wszystkim praktyczny poradnik .
MOTOR informuje o premierach nowych modeli, przeprowadza testy porównawcze aut dostępnych na polskim rynku, pisze także o samochodowych fascynacjach. Jednocześnie jednak ułatwia czytelnikowi poruszanie się w świecie motoryzacji: informuje o dostępnych kredytach, ofertach firm ubezpieczeniowych, zmianach przepisów ruchu drogowego. Doradza, jak naprawiać drobne usterki, gdzie kupować samochody używane. Wszystkie materiały zamieszczane w Motorze będą robione w Polsce,





Czyli Motor wraca do swojej dawnej świetności.







Według mnie nie wraca - skundlił się z innymi przeszczepami z zachodu typu Auto Świat, Auto Sukces (obecny), AMS czy auto moto. Wszystkie piszą tak samo, to samo, mają te same zdjęcia, schematy i testy.... Zauważcie jak w jakiejs gazecie ukazuje się tesy po tygodniu (lub nawet w tym samym) jest w innych. Motor był inny - orginalny i polski. Teraz to juz zachodnia papka w stylu Tiny. Krótkie, mało treściwe i operujące ogólnikami artukuły - tak po prawdzie nic, żeby usiąść i poczytać sobie dłuższy, fakny artykulik.
Jedyne co łączy go z tym motores sprzed lat to nazwa. Osobiści ebrakuje mi np. polemiki i historii... A tak na prawdę to już nie ma POLSKICH dobrych tyt. np. Auto Technika Motoryzacyjna, Aoto Sukces (ten pierwszy polski) czy Motomagazyn...
Polską prasę motoryzacyjna kupuje od zawsze (prawie wszystkie Motory, ATM, A Sukcesy itp.) i postępujacą unifikację widać strasznie porównując gazety sprzed np 5 czy 10 lat z tymi co są teraz.....
Dla mnie motor to juz nie motor tylko następny papkowaty koln BAUERA i spółki.....
  
 
Sklanialbym sie za stwierdzeniem ze Motor nie jest przeszczepem z zachodu bo pisze tylko zagraniczne nowinki. Pisze bo nie ma nic o czym moglby napisac. Era Polskich aut juz sie skonczyla. Pojawil sie internet i silna konkurencja w postaci zachodnich gazet. Moze zmiana znaku z Daewoo na Fso przyniesie ozywienie. Wszak Motor powstal prawie w tym samym okresie co zeranska fabryka.
  
 
Myślę, że jest spora szansa na to aby Motor był rzetelną gazetą. Zauwazcie, że w całości jest zrobiony w Polsce bez żadnych przedruków, materiały są bardziej wyczerpujące np test BMW 120 jest na 4 strony, czy inne tygodniki tyle miejsca poświęcaja na jeden samochód. Na poradach duzy materiał o kupnie samochodów używanych, solidny i wyczerpujący, Porównanie trzech samochodów, polskie dość szczegółowe, wszystkie samochody w polskkich wersjach i dostępne u nas. rzetelny materiał, Zgadzam się, że może znowu jest mało Historii, ale takie są wyniki badań czytelniczych, ale można to zmienić wystarczy kilka listów do redakcji z prośbą o więcej historii i na łamy powróci i to jeszcze za sprawą wielkich autorytetów. (napiszcie a zobaczycie) A cena - nie jest do końca tak, że jest nieuzasadniona, zwróćcie uwagę na kiepski papier i cienką okładkę. ma mniej stron. Ale ludzie inaczej traktują tygodniki to gazety do poczytania a potem ..... Wydaje mi się jeszcze że konkurencja Motoru dobrze zrobi sytuacji na rtynku tygodników motoryzacyjnych a zyskają tylko czytelnicy.
A co do relacji ze zlotu. numer juz był tak zaplanowany, że więcej zmieścić się nie mogło. bo za tydzień to już bez sensu bo po czasie
  
 
Chłopaki!!
Piszmy na adres redakcji ze chcemy wiecej artykulow o polskich samochodach. Jezeli wiekszosc z nas napisze to moze za 2-3 tygodnie poczytamy troche wiecej. Ja juz biore sie do pisania.

redakcja@motor.com.pl

  
 
A tak ogólnie,zasadniczo gazeta mi się podoba-szczególnie za tą cenę
  
 
Cytat:
2004-08-23 17:56:46, 4971 pisze:
Ale masz fantazję.....relacja ze zlotu.......
Policz dokładnie trzy zdania ... TRZY....


chcesz więcej ? zapraszam do zakupu AUTO ŚWIAT-a, jest relacja na całą stronę

tak jak wspomniał Robi200 - tak krótka wzmianka zostało zaplanowana ze względu na miejsce, nie zmieściło się więcej - i tak nalezy podziękować że chociaż w wiadomościach nas wcisnęli

naprawde nie wymagajmy za wiele od tych czasopism - wciąż jest boom na prezentacje aktualnych modeli samochodów, a nie rozpisywanie się o "starociach" ale nasze w tym zadanie i głowa aby to zmienić, i zrobimy to - a najszybciej stanie się to pewnie w MOTORZE który jest najbliższy swoim korzeniom,

z drugiej strony redakcja AŚ również nigdy nie odmówiła nam informacji o klubie, przypome że była pierwszą gazetą która w 2002 roku poinformowała że taki klub wogóle powstał, zawsze na tydzień przed zapowiada nasze zloty i je potem opisuje, a co powoduje taka zapowiedź to sami wiemy po frekwencji na zlotach - pytając się kilku osób "obcych" skąd wiedzieli o naszym klubie, zlocie odpowiadali - "a z Auto Świata, kupiłem gazetę i jestem" - w taki sposób poznaliśmy przesympatycznego właściciela niebieskiej warszawy w zeszłym roku z Lublina, który zapowiedział że co rok będzie nas odwiedzał i słowa dotrzymał - chociaż ze względu na swój wiek nie ma pojęcia o internecie itp. gdyby nie AŚ nigdy byśmy go nie poznali
  
 
Cytat:
2004-08-23 18:42:43, Dawids pisze:
Chłopaki!!
Piszmy na adres redakcji ze chcemy wiecej artykulow o polskich samochodach. Jezeli wiekszosc z nas napisze to moze za 2-3 tygodnie poczytamy troche wiecej. Ja juz biore sie do pisania.

redakcja@motor.com.pl





a co ty chesz testować??
1) PN
2) DF
3) daewoo już było w poprzednim
4) historia FSO już była również w poprzednikm numerze
5) maluch - no już bez takich

nie ma co testować... ale poczytać jaki to mocny i zwinny oraz ekonomiczny jest PF 126p, to chętnie poczytam
  
 
A kto tu mówił o testach. Tu trzeba napisac historie.
W poprzednich numerach była, tylko niestety pominieto w niej bardzo wazne konstrukcje.
  
 
Cytat:
2004-08-23 21:10:36, Dawids pisze:
A kto tu mówił o testach. Tu trzeba napisac historie.
W poprzednich numerach była, tylko niestety pominieto w niej bardzo wazne konstrukcje.



jak jesteś ciekwy to kup sobie książke!!

myślisz że kogoś obchodzą jakieś szaleńcze pomysły naszych konstruktorów?? i tak jest historia FSO bardzo propagowana w mediach, prasie - bo w zasadzie tylko to pozostało, więc to pielegnują
  
 
Cytat:
2004-08-23 21:45:25, polonezcaro pisze:
i tak jest historia FSO bardzo propagowana w mediach, prasie - bo w zasadzie tylko to pozostało,


To ciekawe co Kolega pisze, ja raczej przez lata odnosilem odwrotne wrazenie; najgorsza prase mieli chyba w latach 80tych.
  
 
Jedno co wam moge obiecać, że może historii nie będzie bardzo dużo, ale za to jak się pojawi to na najwyzszym poziomie
  
 
Cytat:
2004-08-23 21:45:25, polonezcaro pisze:
Cytat:
2004-08-23 21:10:36, Dawids pisze:
A kto tu mówił o testach. Tu trzeba napisac historie.
W poprzednich numerach była, tylko niestety pominieto w niej bardzo wazne konstrukcje.



jak jesteś ciekwy to kup sobie książke!!

myślisz że kogoś obchodzą jakieś szaleńcze pomysły naszych konstruktorów?? i tak jest historia FSO bardzo propagowana w mediach, prasie - bo w zasadzie tylko to pozostało, więc to pielegnują



troszke chyba rozruszałem temat...
Mnie nie chodzi o pisanie w nieskończoność FSO/FSM i naprawie tychże. Uważam tylko, ze tytuł o takiej tradycji stać by było na cos innego niz tylko powielanie niezbyt oryginalnych wzorów z zachodu. Po co nam kolejna gazeta z testami tych samych aut i nie chodzi, cóz z tego że maja polska rejestrację jeśli po raz n-ty czytam test mondeo, corsy itp.
Weźmy Automobiliste - jedyna tego typu gazeta,monopoloist, praktycznie 100% sprzedaży, cena 8,99 (motor nakład 300tyś, sprzedaż 100 po 1 zł). Uważam, ze taka formuła jak obecna zaczyna sie juz przejadać. Może coś na kształt ROUTECLASIC, qUATTROROUTE, AUTO (Francja) itp.
  
 
Cytat:
2004-08-23 23:23:38, 4971 pisze:
Cytat:
2004-08-23 21:45:25, polonezcaro pisze:
Cytat:
2004-08-23 21:10:36, Dawids pisze:
A kto tu mówił o testach. Tu trzeba napisac historie.
W poprzednich numerach była, tylko niestety pominieto w niej bardzo wazne konstrukcje.



jak jesteś ciekwy to kup sobie książke!!

myślisz że kogoś obchodzą jakieś szaleńcze pomysły naszych konstruktorów?? i tak jest historia FSO bardzo propagowana w mediach, prasie - bo w zasadzie tylko to pozostało, więc to pielegnują



troszke chyba rozruszałem temat...
Mnie nie chodzi o pisanie w nieskończoność FSO/FSM i naprawie tychże. Uważam tylko, ze tytuł o takiej tradycji stać by było na cos innego niz tylko powielanie niezbyt oryginalnych wzorów z zachodu. Po co nam kolejna gazeta z testami tych samych aut i nie chodzi, cóz z tego że maja polska rejestrację jeśli po raz n-ty czytam test mondeo, corsy itp.
Weźmy Automobiliste - jedyna tego typu gazeta,monopoloist, praktycznie 100% sprzedaży, cena 8,99 (motor nakład 300tyś, sprzedaż 100 po 1 zł). Uważam, ze taka formuła jak obecna zaczyna sie juz przejadać. Może coś na kształt ROUTECLASIC, qUATTROROUTE, AUTO (Francja) itp.


Nie wiem jak ty ale ja uwazam, że ostatnio Automobilista strasznie podupadł, kiedys czytałem od deski do deski a teraz ogłoszenia sa najciekawsze. Wierz mi daleko im do 100 % sprzedazy. niestety przy tak małym nakładzie jest trudno dobrze rozdzielać między kioski i empiki aby nie było zwrotów i to sporych, przy nakładzie kilkanascie tysięcy niemozliwe jest dotrzec do wszystkich kiosków , empikówi stacji benzynowych. jest ich za dużo.
  
 
Cytat:
2004-08-23 21:06:23, polonezcaro pisze:
Cytat:
2004-08-23 18:42:43, Dawids pisze:
Chłopaki!!
Piszmy na adres redakcji ze chcemy wiecej artykulow o polskich samochodach. Jezeli wiekszosc z nas napisze to moze za 2-3 tygodnie poczytamy troche wiecej. Ja juz biore sie do pisania.

redakcja@motor.com.pl





a co ty chesz testować??
1) PN
2) DF
3) daewoo już było w poprzednim
4) historia FSO już była również w poprzednikm numerze
5) maluch - no już bez takich

nie ma co testować... ale poczytać jaki to mocny i zwinny oraz ekonomiczny jest PF 126p, to chętnie poczytam


W tym momencie Ciebie nie rozumiem. Nie chodzi mi tylko o FSO, ale o cała Polska historie. Ja proponuje taki temat:
Lublin LD 100, prototyp nowego auta dotawczego. Nie wiem czy wiecie, ale prawa do tego modelu zostały odsprzedane brytyjskiej firmie LDV, która zamierza produkować te auto.
Oto te dwa auta:
LD100

a takze pokazany na ostatniej wystawie LDV, już odsłonięty.

A teraz krótka historia projektu LD 100.
Kiedy Daewoo weszło w spółke z Lubelska FSC, postanowiono wykonać projekt nowego auta dostawczego (razem z LDV). prace ukryto pod pseudonimem LD 100 ( auto o masie 3,5 tony) i BD 100 (auto o masie 2,9 tony). Prototypowe egzemplarze jeżdziły przez pewien okres po Lublinie (oczywiście zamaskowane), a nastepnie badania przeniesiono do Włoch, gdzie testy przeprowadzała firma IVECO, zainteresowane tym projektem. Auto miano przedstawić na wystawie w 2001 r, ale niestety do tego nie doszło (upadek Daewoo w Polsce i zagranicą). Gotowe maszyny i prawa do modelu wykpuil LDV i to oni beda juz niebawem produkowac te auto. Zdjecie LDV, pochodzi z 2004 roku, wykonane podczas wystawy.

Temat na pierwsza okładke, zwłaszcza ze nie był przez nikogo tak dogłebnie opisany.
  
 
Kolejna wersja nadwoziowa, pick-up:

oraz LDV:



[ wiadomość edytowana przez: Dawids dnia 2004-08-24 10:36:40 ]