Kontrolka - od czego ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
Przeszukalem forum pod katem tajemniczej kontrolki....i tak prawde mowiac nie jestem pewnien czy tamte dyskusje dotyczyly tej

Zaczne od poczatku, zaswica sie czasami, po jakims czasie gasnie, w sumie w miescie na krotkich odcinkach nie zdarza sie aby sie swiecila, ostatnio zdarzylo mi sie podczasj jazdy (~680 km) ze zaswiecila sie kilkukrotnie i zagasla.

Powiedzcie mi od czego ona jest? ponizej zdjecie aby bylo wiadomo o ktora chodzi:
http://www.kieleckie.info/art/rozne/zdjecia/zoom_k.jpg
  
 
Kontrolka CHECK ENGINE - sprawdz silnik. Informuje o usterce w układzie wtryskowo-zapłonowym. Wstyd nie wiedziec od czego ona jest tak swoja drogą.
  
 
Cytat:
2004-08-27 13:07:26, serwisSJ pisze:
Kontrolka CHECK ENGINE - sprawdz silnik. Informuje o usterce w układzie wtryskowo-zapłonowym. Wstyd nie wiedziec od czego ona jest tak swoja drogą.



hmm, nieciekawie;-( mam nadzieje ze to nie bedzie nic powaznego
dzieki za info

pozdrawiam
persival
  
 
Poszukaj jeszcze gdzies w archiwum informacji o odczytywaniu kodów usterek sygnalizowanych przez tą kontrolkę albo na googlach pod error codes czy coś takiego, to może się dowiesz co się dzieje. Trochę informacji jest tutaj
  
 
Dotyczy m.in. Carinki
potrzebujemy mały drucik i w złączu diagnostycznym łączymy E1 i TE1:
KODY USTEREK
11...pamięć elektronicznego urządzenia sterującego
12...sygnał prędkości obrotowej
13...sygnał prędkości obrotowej
14...sygnał zapłonu
16...sygnał przekładni automatycznej.
18...obwód akumulatora
21...sygnał sondy lambda
22...czujnik temp. cieczy chłodzącej
24...czujnik temp. zasysanego powietrza
25...niewłaściwy skład mieszanki paliwow-powietrznej
31...sygnał czujnika podciśnienia
33...sterowanie regulatora prędkości obortowej biegu jałowego
41...sygnał czujnika położenia przepustnicy
42...sygnał czujnika prędkości jazdy samochodu
43...sygnał rozrusznika
51...sygnał włączonej klimy. Oznacza on równiez - a gdy nie ma klimy - tylko -sygnał włącznika biegu jałowego.
52...sygnał czujnika spalania stukowego
53...sygnał kontroli spalania stukowego(zmniejszenia wyprzedz. zapłonu)

KODY USTEREK ABS
jeśli lampa miga równomiernie z przerwami co 0.25 sekundy-brak kodów w pamięci. Jeśli są kody to miga w sposób następujący:
- gaśnie na 4s.
- wysyła pierwszą serię mignięć co 0.5s oznacza to liczbę dziesiętną (10,20,...)
- gaśnie na 1.5s
- wysyła drugą serię oznaczjącą liczbę jednostkową (11,21,...)
później gaśnie na 4s i zaczyna w sposób identyczny wystukowywać i kolejny kod(o mile jest takowy). co trzeba zewrzeć by sprawdzić??
Otóz- patrząc na złącze od strony błotnika na diagnostyczne pierwszą część drucika wkładamy w trzecią "kolumnę" (TE1) od podszybia w najbliższą nam pozycje a drugą część do ostatniej"kolumny" trzech wtyków w pozycję środkową i włączamy zapłon
Jak wyeliminować?? odłączyć aku na ca. 10minutek
OBIECANE KODY:
11...przekźnik elektrozaworów
12...przekźnik elektrozaworów
13...przekażnik silnika elektr. pompy hydraulicznej
14...przekażnik silnika elektr. pompy hydraulicznej
21...elektrozawór prawego przedniego hamulca
22...elektrozawór lewego przedniego hamulca
23...elektrozawór prawego tylnego hamulca
24...elektrozawór lewego tylnego hamulca
31...czujnik prędkości koła przedni prawy
32...czujnik prędkości koła przedni lewy
33...czujnik prędkości koła tylni prawy
34...czujnik prędkości koła tylni lewy
35...otwarty obwód hamulców przedniego lewego i tylnego prawego
36...otwarty obwód hamulców przedniego prawego i tylnego lewego
37...błąd informacji z czujników hamulcowych tylnich
41...zbyt niskie napięcie akumulatora
51...pompa hydrauliczna


[ wiadomość edytowana przez: CarinaGTI dnia 2004-08-27 19:51:35 ]
  
 
Cytat:
2004-08-27 19:48:27, CarinaGTI pisze:
Dotyczy m.in. Carinki
potrzebujemy mały drucik i w złączu diagnostycznym łączymy E1 i TE1:
KODY USTEREK
[ wiadomość edytowana przez: CarinaGTI dnia 2004-08-27 19:51:35 ]



zaraz, powoli...
tzn. ze mam zewrzec drutem E1 i TE1 i gdzie bede wiedzial jaki jest kod bledu? wyswietli sie? na czym?

pozdr
persival
  
 
Cytat:
2004-08-27 21:17:14, persival pisze:
Cytat:
2004-08-27 19:48:27, CarinaGTI pisze:
Dotyczy m.in. Carinki
potrzebujemy mały drucik i w złączu diagnostycznym łączymy E1 i TE1:
KODY USTEREK
[ wiadomość edytowana przez: CarinaGTI dnia 2004-08-27 19:51:35 ]



zaraz, powoli...
tzn. ze mam zewrzec drutem E1 i TE1 i gdzie bede wiedzial jaki jest kod bledu? wyswietli sie? na czym?

pozdr
persival


zwierać drucikiem w złączu diagnostycznym, a cyfrowego wyświetlacza przecież cariny nie maja i nie wyświetli ci się numer od razu w formie np. 24
1. zwierasz
2. siadasz na fotelu kerowcy
3. włączasz stacyjkę (nie odpalasz auta!!)
4. kontrolka diagnostyczna będzie ci mrugać (nad tempereaturką cieczy chłodzącej - żółta kontrolka w formie "kosteczki")
5 reszta tak jak napisałem, wpierw pokazuje liczbę dziesiętną kodu później liczbę jednostkową(3 kody i później powtarza jeśli jest 1 kod to będzie go powtarzał 3 razy), kody następują rosnąco, aby zresetować kody-rozłączamy aku pozostawiając na 10min i później podłączasz ponownie


[ wiadomość edytowana przez: CarinaGTI dnia 2004-08-28 10:20:38 ]