Stopień sprężania

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
sąsiad ma takie coś co podobno mierzy ciśnienie na cylindrach......więc moja ciekawośc nie miała granic .zabrałem go z tym miernikiem do auta.........posprawdzał i powychodziło
I-1,38
II-1,4
III-1,41
IV-1,4

chyba w MPa to pakazywało.kręciłem rozrusznikiem ze 3 sek. i tak popokazywało.......gadała coś że jakbym kręcił nim dłużej to by nawet może wskoczyło 1,7.nie wiem nie znam sie...........silnik był lekko nagrzany(transport urządzonka pod garaż).......no i z takimi wynikami lece do domku a w knidze pisze że powinno być po 9,2 bar....więc o co chodzi....ile w MPa jest barów...nie znam sie miałem to w zeszycie ale on chyba się ...spalił ..........
albo napiszcie mi jak to się mierzy .........bo ja jestem zielony.....
pozdr
  
 
Z epoki dieslowskiej pamietam,ze pomiary musza byc dokonywane raczej przy zimnym silniku,wowczas otrzymasz dokladniejsze wyniki,ktore moga swiadczyc o mniejszej kompresji,czyli zurzytym silniku,w dieslu nizsza kompresja oznacza niemoznosc odpalenia przy mrozie,lub cholerne problemy,trza grzac swiece w nieskonczonosc,az padnie accu.W Benie odpali,lecz sila pociagowa rowna sile malucha o poranku.Co do przelicznika,to niektrorzy wulkanizatorzy maja nawet z tym problem,serio.Sieroty jedne,nadaja sie do pompowania kol w Jelczu,bo raz prawie dostalem tyle atmosfer,ze malo co to niepowywalalo mi wentyli.
  
 
dobrze..dowiedziałem się że w książce od Omy C20NE ma nominalnie 9,2 Bar-a..........mi powychodziło coś ok. 1,4 MPa..czyli 14 Bar-ów.........więc wniosek z tego taki(jak dobrze se policzyłem ), że nie umię mierzyć tego ciśnienia....