Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
HEVA Senator B 3.0 24V Bydgoszcz | 2002-12-10 15:47:20 Do użytkowników Omegi z automatem - na co zwracać szczególną uwagę przy kupnie? Jak zachowuje się w Omesi A sprawna automatyczna skrzynia? Jak załącza na parkingu "D" (szarpie?), jak przełącza biegu po gwałtowynym naciśnięciu pedału (kick-down) podczas jazdy w trasie (wyprzedzanie). I ogólnie na jakiej zasadzie działają programy skrzyni? DZIĘKI |
Mlody_Omega HONOROWY WETERAN Lanser Pabianice | 2002-12-16 12:53:44 Witam,
Nie wiem jak działają programy w tej srzyni, ale mogę ci napisać kilka ciekawych rzeczy... Po pierwsze primo: nic nie szarpie... ruszasz jak prawdziwą limuzyną... nie ma mowy o szarpaniu przy zmianie biegów na wyższe podczas jazdy... jedziesz jak po maśle (takie jest założenie automatu) Po drugie primo: kick-down to wspaniała sprawa... jedziesz sobie przykładowo 50km/h i chcesz wyprzedzić jakiegoś pana w kapeluszu... napinasz mieśnie prawej nogi, pedał gazu wciska magiczny przycisk znajdujący się pod nim i JAZDAAAA!!! momentalnie na budziku pojawia się 90km/h PS. kick-down działa tylko wtedy jak silnik posiada odpowiednie obroty... jeżeli są one optymalne do jazdy bez tego cuda po jego użyciu może włączyć się tryb awaryjny skrzyni (tylko trzeci bieg... bez względu na prędkość) po trzecie primo, ultimo: Przy kupnie automatu należy go dokładnie sprawdzić... przejechać się nim po mieście i na trasie... po przeciągać go na pierwszych trzech biegach (nigdy się nie spotkałem, aby czwórka była zepsuta) UWAGA: na trójce ciągnie do 150km/h (dane zebrane z silnika C20NE z odłączoną odmą, przelotowym wydechem i wkłądką Green'a) Na pierwszym biegu prędkość powinna dojść do 50km/h, dwójka 93km/h i dalej na trójce... silnik przy tym ładnie potrafi zamruczeć... następnym krokiem powinno być sprawdzenie jazdy na wymuszonych biegach (są to te cyfry poniżej "D") 1 tylko jedynka, 2 tylko jedynka i dwójka, 3 jeden, dwa i trzy... przy nich również można używać kick-down'a (pamietać o optymalnych obrotach!!) jeżeli nie będzie włączał się tryb awaryjny to skrzynia jest wporządku... Chyba nie warto wspominać o tym, że nie warto kupować automatu, który ciągał jakieś przyczepy lub woził jakieś ciężary... Wyczucie optymalnych obrotów jest bardzo proste... po wciśnieciu pedału gazu (bez kick-downa) powoduje dość szybki przyrost prędkości... Jeżeli obroty wymagają kick-down'a auto będzie się ociągać... Życzę miłego użytkowania Omesi z automatem pozdrawiam: Młody_Omega |