Biegi w 127 mk1

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mamy fiata 127 (900cc) MK1 ktory byl z nami przez 30 lat i jestem do niego bardzo przywiazany. (mimo ze mam nowego forda)
Od pewnego czasu zaczely sie dziac dziwne rzeczy ze skrzynia biegow. Jedynka wchodzi tylko z dwojki, wsteczny wchodzi bardzo ciezko, i reszta biegow chodzi troche ciezko.
Oczywiscie jest olej w skrzyni i nic nie przecieka. Auto ma 150 000 km.

Czy mozna gdzies dostac synchronizatory ?? Albo cala skrzynie. (w stanie lepszym niz moja) ??
Chcialbym tez zmienic zawieszenie silnika (gumowe podklady)

Fajnie ze jest strona do takiego starego auta,
serdecznie pozdrawiam wszystkich klubowiczow
 
 
skad jestes ???
a moze masz do wymiany te wodziki co ida pod samochodem do raczki zmiany biegów tzn gumy na nich
  
 
Osobiscie nie uwazam, zeby trzeba bylo wymienic cala skrzynie.
wodzik drazka zmiany biegow jest polaczony z wybierakiem za pomoca takiego plastikowego lacznika. Z biegiem czasu ten lacznik sie wyrabia i drazek ma coraz wieksze luzy. Wydaje mi sie, ze po wyminaie tego plastikowego lacznika wszystko powinno wrocic do normy.


Podejzewam,ze biegi III i IV wchodza nienagannie a klopoty sa przy I, II i wstecznym.

Jesli tak to na 90% wystrczy wymiana tej zlaczki
  
 
a w 128 jest taksamo...? bo mam podobny problem....
  
 
Raczje nie!

Bo skrzynia do 127 ma wybieraki na gorze...a w 128 wybierak jest od dolu i ma zupelnie inne polacznie...
Lepsze czy gorsze trudno mi wyrokowac...ale na pewno te 2 samochody maja zupelnie inne mechanizmy wybierania biegow
  
 
U mnie niestety też są do wymiany wszystkie pierdółki w mechaniźmie wodzików....
Ale jedyneczka mi już wchodzi bo dokręciłem jeden wodzik i go wyregulowałem
  
 
Mam ten sam problem
Oglądnąłem sobie wodziki pod spodem i przypuszczam ,że to wina
plastikowych wkładek których już praktycznie nie ma i wodziki mają duże luzy
  
 
Oj tak...te plastixy jak się wyrobią, to lewarek lata jak w ikarusie i są problemy z trafieniem w bieg
  
 
W 1.3 wszystkie elementy teflonowe zastapilem metolowymi,wszystko ciasno spasowane,lewarek zmiany biegow nabral precyzji.